Ik moet met JavaScript een functie schrijven di een berekening uitvoert. Hij moet met een getal uit de database gaan vermenigvuldigen. Ik kom er effe niet uit...:?
Wie kan mij helpen?
Broeny
Wie kan mij helpen?
Broeny
Verwijderd
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? <script> function optel(getal) { iets = getal + getal; return iets; } </script> onCLick = "optel(<? echo"$getal";?>)" ?> |
.........www.raketje.com....................soon.....
Intentionally left blank
Verwijderd
Voudt ?? Oef, die is wel erg pijnlijkOp donderdag 06 december 2001 17:00 schreef crisp het volgende:
of lees ik nou echt voudt en heb je het getal, maar weet je niet hoe je de functie moet aanroepen?
vaudtjeOp donderdag 06 december 2001 17:18 schreef Tizzwat het volgende:
[..]
Voudt ?? Oef, die is wel erg pijnlijk
Maar je hebt wel gelijk trouwens, zie m'n reply.
Intentionally left blank
Nee, het is de bedoeling met ASP/SQL een getal uit de database te halen en deze in een variabele zetten (dat lukt) en dan hiermee een rekenfunctie met javascript aan te roepen. En dan de waarde terugkrijgen en terugzetten in een andere variabele.Op donderdag 06 december 2001 17:00 schreef crisp het volgende:
ff wachten; met JavaScript een getal uit een DB halen???? Lijkt mij toch meer iets voor PHP, want met JS zal je dat niet lukken...
of lees ik nou echt voudt en heb je het getal, maar weet je niet hoe je de functie moet aanroepen?
Normaliter kan je een willekeurige functie in JS aanroepen met <script>functie(parameters, door, commas, gescheiden)</script>
Op donderdag 06 december 2001 16:25 schreef Tizzwat het volgende:
Stel $getal is je getal uit de DB.
Dan;
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 <? <script> function optel(getal) { iets = getal + getal; return iets; } </script> onCLick = "optel(<? echo"$getal";?>)" ?>
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
JahOp vrijdag 07 december 2001 11:33 schreef drm het volgende:
euh?
1
2
3
4
5
6
| <script> var getal = <? echo"$getal";?>; var getal2 = <? echo"$getal2";?>; var uitkomst = getal + getal2; document.write(uitkomst); </script> |
Tizzwat:
Jahniet goed ??
code:
1 2 3 4 5 6 <script> var getal = <? echo"$getal";?>; var getal2 = <? echo"$getal2";?>; var uitkomst = getal + getal2; document.write(uitkomst); </script>
Zo beter ???
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz