De aanleiding van dit topic is gedeeltelijk de GPC.
Ik programmeer al vele jaren maar ik krijg zelden een wat groter programma af
omdat er zoveel tijd in het debuggen en het testen gaat zitten. Ik ben goed in(== vind het leuk)het bedenken van algoritmes en kan redelijk proggen. Als het bedenken van een algo 1 uur kost dan duurt bij mij het proggen 3 uur en het debuggen/testen 10 uur. Dat laatste is erg demotiverend zodat ik zelden iets af maak dus geen resultaat zie van al dat werk. En zo zit ik dus in een vicieuze cirkel. Mijn algoritmes zijn meestal vrij ingewikkeld (ongeveer niveau gpc opdracht 1) zodat de code erg onoverzichtelijk wordt. Dit probleem heb ik in alle talen die waarin ik ooit geprogd heb (basic,pascal,c++,java).
Zijn er meer mensen met dit probleem?
De meeste editors zijn niet behulpzaam in het netjes proggen en het voorkomen/opmerken van typefouten. Wat missen jullie aan de huidige editors of bestaan er wel goede?
Het verminderen van het aantal regels code zonder zoveel mogelijk op een regel te proppen zou het probleem gedeeltelijk oplossen. Dus welke statements/operatoren missen jullie in de programmeertalen?
ps dit slaat vooral op de basis van de talen dus niet de GUI/OOP onderdelen
Ik programmeer al vele jaren maar ik krijg zelden een wat groter programma af
Zijn er meer mensen met dit probleem?
De meeste editors zijn niet behulpzaam in het netjes proggen en het voorkomen/opmerken van typefouten. Wat missen jullie aan de huidige editors of bestaan er wel goede?
Het verminderen van het aantal regels code zonder zoveel mogelijk op een regel te proppen zou het probleem gedeeltelijk oplossen. Dus welke statements/operatoren missen jullie in de programmeertalen?
ps dit slaat vooral op de basis van de talen dus niet de GUI/OOP onderdelen