Nieuw DC project tegen biologische wapens

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Hoi,

Sengent heeft een nieuw project opgestart dat op zoek gaat naar een middel tegen biologische wapens.
Het is nog gloedjenieuw allemaal, maar onze concurrent Randy (ExDC) is er al mee bezig.
Op dit moment zijn er nog weinig stats, maar er word gewerkt aan een systeem met teamstats en memberstats zoals bij andere projecten.
Zoals je in onderstaande draad kunt lezen zit Randy nogal met z'n vingers in de pap te roeren :)

meer info op hun site, en in deze draad op het ExDC forum

• Stoomboot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:37
Hmmm klinkt wel leuk, ook maar es proberen, is er al een DPC team opgericht?

#Clan-of-Nine irc.sorcery.net - zelluf!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Nee,

Ik heb dit alleen maar gepost zodat DPC hier ook vanaf weet.
Als er belangstelling voor is kan er natuurlijk altijd nog een team gebakken worden.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
lol, zoeken naar een middel tegen biologische wapens. Dat is net zo algemeen en onuitvoerbaar als zoeken naar de zin van het leven :)

We spend our years as a tale that is told

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De versnippering heeft wel tot gevolg dat we vaak slechts meedoen in de subtop van de desbetreffende projecten.

Volgens mij is het dan ook onverstandig om ons hierbij aan te sluiten....

Als men nuttige projecten wil steunen kan men IMHO zich beter aansluiten bij G@H of UD....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Dutchman,
je hebt duidelijk de link niet geopend >:)

Alfredt,
dat zal vast wel meevallen.
Bij de start van Folding@Home was er ook zo'n pessimist, en nu is het een goed lopend project naast de andere.
Enne, zolang RC5 nog zo'n capaciteitsoverschot heeft ben ik echt niet bang voor zoiets.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op donderdag 06 december 2001 16:38 schreef KoW het volgende:
Bij de start van Folding@Home was er ook zo'n pessimist, en nu is het een goed lopend project naast de andere.
That would be me :o

Ik vind het op deze manier niet erg om ongelijk te krijgen. Iedereen moet doen wat ie wil.... Ik houd het voorlopig even bij de lopende projecten.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 17:00 schreef Mobster het volgende:
Iedereen moet doen wat ie wil.... Ik houd het voorlopig even bij de lopende projecten.
Ik zelf ook hoor.

En uiteraard moet iedereen zijn eigen project kiezen, maar ik heb ook nergens gezegd dat we massaal dit moeten doen.
Het is gewoon een nieuw project wat misschien wel leuk is voor DPC als team.
En als er al mensen van andere projecten zouden moeten overstappen, dan toch zeker niet van de projecten die nog niet op #1 staan

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
En hier komt opa weer :)

Het is een leuke client maar weeg zwaar op je machine. Hij vreet 32MB aan geheugen zelfs zonder agent open. Als je agent open zet ben je helemaal de lul. Die is in java geschreven (en ja hij installeerd weer een eigen versie van java op je machine. 24M aan diskspace)

wat wel goed werkt is dat hij standaard 30 wu's in de queue lokaal zet. je kan dus zonder internet ook rekenen.

wat ik nog niet helemaal goed snap is die display agent. hij begint altijd weer bij 1 te tellen als je hem opent.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

oh wat zuigt dit weer.
laat ze het dan gelijk samengaan met f@H of g@h, die hebben al zoiets, en natuurlijk is het weer niet voor de mac :(

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik vind het leuk om te beginnen met een nieuw projekt en dan als het projekt wat beter begint te lopen over te stappen.
Dit heb ik al bij 4 verschillende projekten gedaan.
Nu gaat het wat beter met F@H en misschien ga ik over een maandje ofzo ook wel over naar dit nieuwe projekt.

• DSmarty
  • Niet online
Ehmz, to be honoust lijkt me dat helemaal niks.
De strijd tegen misbruik van bio-meuk lijkt mij meer iets voor de heren wetenschappers met cray supercomputers.

Verwijderd

De angst voor biologische wapens begint een hype te worden. Dus ik heb grote twijfels bij dit project, of het nuttig is en of het wel langer dan een maandje blijft bestaan.
rare jongens die amerikanen. |:(

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38

TGEN

Hmmmx_

Hmm, dat setupding is al redelijk groot (lastig asslaminaten dan, 8,nogwat MB zal nooit op een diskette kunnen), en dan vreet nog eens massa's space van je RAM? Sorry hoor, maar dat heb ik niet over voor een project waar men de start&stripes naar je kop slingert. Het is ws niet bedoeld voor 'die-hard' dc'ers (o.a. vanwege de fancy interface), maar voor de huis- ,tuin- en keukenamerikaan. En het idee zelf is ook nutteloos, waarom mbv een computerprogramma een medicijn voor een ziekte vinden, welke veel sneller te vinden is door wat vakidioten in een lab met een supercomputer erbij?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BAGGER :(

• DSmarty
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 19:21 schreef gp500 het volgende:
BAGGER :(
Wow, dat is nou wat ik een geweldig gefundeerd stukje kritiek noem.... (not).

Als je geen normale reaktie kan bedenken, post dan niets...

• DSmarty
  • Niet online
Ik vind dit weer typische naiiviteit en kortzichtigheid van de Amerikanen.
Na 11 september 2001 een of ander iets oprichten tegen terrorisme en dingen die daaraan verbonden zijn.
Niet echt een serieus en zinvol project lijkt me zo.
Bovendien wordt er in de Medische wereld en vooral ook de Militaire wereld volop gezocht naar middelen om Biologische wapens mee ongedaan te maken.
En als ze eindelijk die middelen hebben, dan gaan ze het biologische wapen weer zo modificeren dat het resistent is tegen het "tegengif".... niet echt wat ik nou nuttig noem...

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Goed, niet iedereen is onverdeeld voorstander zo te merken. ;)
Ik heb begrepen dat een paar mensen eens zijn gaan proberen hoe de client e.d. werkt, en mocht dit onverwacht toch aanslaan, dan kan er altijd nog een DPC team van gemaakt worden.
Zelf blijf ik gewoon verder gaan waar ik mee bezig ben :)

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
samenvatting

Verwijderd

Ik heb de client vandaag geinstalleerd op 1 PC en zal 's kijken wat het is. Op dit moment lijkt het me absoluut niet interresant omdat het inderdaad erg groot is en veel recources (vooral mem) vreet. Dus niets om 's eventjes via het netwerk te gaan verspreiden.

De grafische interface is echter wel leuk om te zien. En dat is precies de enige reden waarom ik 'm een poosje ga bekijken.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Ook dit project heeft weer een groot probleem dus . ...
Het is te groot (install alleen al van 8mb) en het vreet teveel geheugen .. (@home projecten die 50mb vreten, en deze die al minimaal 30meg wegsnoept) ...

Dit project lijkt mij idd beter besteed aan argeloze amerikaantjes die denken dat het echt zal helpen zo'n client draaien ..

En wat hierboven al gezegd wordt .. je kunt beter niet aan zoiets meewerken, want het enige wat ze met het resultaat zullen doen is nog "beter bio-wapens" maken die er weer tegen bestand zijn ... Zo gaat het namelijk altijd met de wapen-industrie ...

* Jive blijft lekker d-netten ... en als d-net met rc5 & ogr over is gaat ik lekker aliens zoeken.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Blijf voorlopig bij Eccp, we moeten eerst in een grote Rund-meeting uitmaken wat we na Eccp ga doen.
Tot het einde van Eccp in zicht is blijft LPC.....
Righty.... B-)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:33
Ik heb dat ding er nu voor een avondje opgehad, en op zich de client is best ok.

- De workunits hebben een goede grootte, ik heb nu 8 units gedaan.
- Zodra de agent eenmaal opgestart is is ie best snel (itt F@H), met wel grappige info.
- Hij suspend wel goed, je verliest niet te veel werk als je stopt en opnieuw start.
- Kan vrijwel offline werken

Nadeel:
- Bij init (eenmalig) heb je internetverbinding nodig, dus op complete internetloze machines werkt het niet (direct, misschien valt er wel iets te hacken).
- Er zijn nog geen fatsoenlijke stats, nou ja, beter: uberhaupt stats..

En ach ja, nut.... RC5, ECCp en Seti hebben imho ook allemaal vrij weinig nut, maar dat maakt het er natuurlijk niet minder leuk om :)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:38

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Als jullie iets echt nuttigs willen doen met je verloren cpu time join dan de DPC met THINK (uitleg)

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 07 december 2001 01:24 schreef CV_SmileY het volgende:
Als jullie iets echt nuttigs willen doen met je verloren cpu time join dan de DPC met THINK (uitleg)
Gezien je postinghistory in dit forum (DPC dus, niet GoT in het algemeen) wil ik je even wijzen op het feit dat we elkaar hier in elkaars waarde laten wat betreft het kiezen van een project. Ook al is UD Think een project met een zekere morele waarde heeft iedereen nog steeds recht te kiezen waar hij zijn CPU-cycletjes voor inzet :)

D3 char(s)

Verwijderd

Sengent provides information services to its clients. As a customer of Sengent, you pay for the meaningful information generated from our intelligent agent resources, specifically trained to learn and execute your business or application problem.
Ik denk niet dat ik er op deze manier erg veel zin in krijg :( Ik stel mijn CPU ter beschikking en zij vangen er de centen (euro of dollar) voor!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op donderdag 06 december 2001 17:23 schreef stappel_ het volgende:
En hier komt opa weer :)
LOL @ stappel_

Gezien je distributed computing verleden moeten we je binnenkort in een bejaardenhuis gaan stoppen ;)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

sorry maar ik kon het toch niet laten om die client te installeren , maar is ik heb in de systray gooi loopt dat kreng niet of toch wel???
Pagina: 1