RTCW verkiest Voodoo2 boven Geforce

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
hoi allemaal.

ik heb net RTCW binnengekregen, en dus meteen proberen te spelen.

Ik zet mijn instelling op een normale 1024x768 Alles op max. Ik zeg apply en hij klapt eruit met een nul-fout ofzoiets.

Ik dus de .cfg geopend staat er dat hij mijn voodoo2 kiest voor mijn geforce 256.

het probleem is nu dat ik geen optie zie om mijn geforce te kiezen en ik zie geen regel dat bijvoorbeel "device='1' " bevat. (zoiets dan)

Weet iemand een manier (niet mijn voodoo2 eruit halen, want die gebruik ik om n64-emulators te draaien) om mijn geforce te gebruiken.

alvast bedankt

Pc: Geen :(

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Waarom 2 video kaarten ? Ja, om n64 emulators te draaien, maar dat kan toch ook gewoon met die gf van je.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Rudy_X
Op donderdag 06 december 2001 16:06 schreef SeRRveR het volgende:
Waarom 2 video kaarten ? Ja, om n64 emulators te draaien, maar dat kan toch ook gewoon met die gf van je.
Ik speel nog met de bekende ULTRAHLE. en als ik NEMU met mijn gefoce speel is het helemaal bagger!

• Xtuv
  • Laatst online: 09-11 06:58
Installeer OpgenGL voor je GF2

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik weet nog wel een hele goede Emulator die wél goed met geforce kaarten om kan gaan.
ff zoeken dus :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Rudy_X
Op donderdag 06 december 2001 16:57 schreef Xtuv het volgende:
Installeer OpgenGL voor je GF2
Het is een geforce1 256. En is de det22.40 geen opengl driver dan?? (of hoe bedoel je opengl :? :? )

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:07
Op donderdag 06 december 2001 17:16 schreef Rudy_X het volgende:

[..]

Het is een geforce1 256. En is de det22.40 geen opengl driver dan?? (of hoe bedoel je opengl :? :? )
Die drivers zouden genoeg moeten zijn... ken je helaas niet helpen.

Steam

Verwijderd

En als je de driver van die Voodoo2 uitschakelt in je hardwarelijst ?

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
In je bios aangeven dat je computer je GeForce als eerste initialiseerd?

Ik heb ook met 2 videokaarten voor mijn dual-monitor setup, maar RTCW kiest gewoon mijn Radeon 7500 en niet mijn VooDoo4... Mijn Radeon is AGP, mijn VooDoo is PCI. In mijn bios heb ik gewoon gezet dat AGP als eerste moet worden geïnitialiseerd... probeer dat eens... :)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 18:06 schreef RedTop het volgende:

Ik heb ook met 2 videokaarten voor mijn dual-monitor setup, maar RTCW kiest gewoon mijn Radeon 7500 en niet mijn VooDoo4... Mijn Radeon is AGP, mijn VooDoo is PCI. In mijn bios heb ik gewoon gezet dat AGP als eerste moet worden geïnitialiseerd... probeer dat eens... :)
Dat klopt idd, AGP of PCI boot optie.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 16:08 schreef Rudy_X het volgende:

[..]

Ik speel nog met de bekende ULTRAHLE. en als ik NEMU met mijn gefoce speel is het helemaal bagger!
Probeer Project64, hij ondersteunt nog niet veel spellen, maar de spellen die die ondersteunt doen het erg goed :)

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Op donderdag 06 december 2001 16:06 schreef SeRRveR het volgende:
Wat dacht je van een dual monitor opstelling? Dan is helemaal vet :)

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 06 december 2001 18:06 schreef RedTop het volgende:

Lijkt we wat vaag, want de Voodoo2 is eigenlijk geen videokaart maar een multimedia-device voor 3dbeelden... als je BIOS naar een videokaart zoekt zal-ie altijd de Voodoo2 overslaan...

Maar kan je niet gewoon in het menu zelf instellen dat-ie de Geforce moet gebruiken? Dat kan met Quake3 toch ook?!? (Of zit ik te zwammen)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Rudy_X
Op donderdag 06 december 2001 17:41 schreef Braadkip het volgende:
En als je de driver van die Voodoo2 uitschakelt in je hardwarelijst ?
Deze optie heb ik geprobeerd, maar mijn pc hing steeds na het beginscherm van windows. :'(

• Rudy_X
Op donderdag 06 december 2001 20:23 schreef MrTinux het volgende:

Maar kan je niet gewoon in het menu zelf instellen dat-ie de Geforce moet gebruiken? Dat kan met Quake3 toch ook?!? (Of zit ik te zwammen)
Die optie zit er dus niet in bij RTCW :'( . Misschien bij een update dat ze het erbij zetten

• Rudy_X
heeft niemand anders nog suggesties, of weet iemand hoe ik die *.cfg moet editen ???

• Rudy_X
ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de support en hoop nu op een antwoord.

ps: heeft iemand ook een geforce en voodoo2? en heeft hij ook hetzelfde probleem??

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 12:41

DOCACE

Whut's up

Nog een idee, haal je voodoo kaart eruit en installeer Glide-wrappers. Meestal staan deze ook op de pagina waar je de emulator vandaan hebt gehaald.
Er zijn wel een heleboel wrappers, dus je moet ff de beste voor je config zien te vinden.

DOC.

• Rudy_X
Op vrijdag 07 december 2001 12:08 schreef DOCACE het volgende:
Nog een idee, haal je voodoo kaart eruit en installeer Glide-wrappers. Meestal staan deze ook op de pagina waar je de emulator vandaan hebt gehaald.
Er zijn wel een heleboel wrappers, dus je moet ff de beste voor je config zien te vinden.
Ik heb al een heleboel wrappers geprobeerd. maar steeds lieten ze de Emu chrashen :'( (of doe ik iets verkeerd met de instellingen ofzo :? )

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 12:41

DOCACE

Whut's up

Kan kloppen ja, er zijn een heleboel rommel wrappers, maar ik heb een tijdje geleden een hele goeie gevonden. Ik ken de naam alleen niet meer :(
probeer anders eens een eigen config te maken die je tijdens het spelen start. Deze config moet je dan op je geforce opengl instellen. Mischien dat dat wel werkt.

DOC.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

ik had hetzelfde probleem als jij met mijn Voodoo2 kaartjes.
Uit ergernis heb ik ze er maar uit gehaald (tijdelijk). Ik had ook dat als ik ze uitschakelde in het hardwareprofiel, dat mijn pc hing. Uninstallen ging ook niet want als windows opnieuw opstartte, ging hij ze doodleuk weer installeren (nieuwe hardware gevonden :( ).
naja gewoon die voodoo2 er ff uitgooien en je config deleten, dan doet ie het wel.
Het is geen echte oplossing maar het werkt wel.
Wat ik btw wel vreemd vond is dat de demo van wolfenstien wel in één keer mijn geforce pakte. :?

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Rudy_X
Kreeg een mailtje terug van activision en die hebben mij hetvolgende gezegd.

Hi,

Thanks for writing to Activision. I'm sorry to hear about your problem but I
think I can get it working.

To use your primary video card:
1) Go to the directory where you installed the game and find the Main folder.
2) In this folder there should be a file wolfconfig.cfg. Open this file with
wordpad.
3) Look for the line in this file that says seta r_glDriver "opengl32". This
should say "opengl32" and nothing else.
4) Now look for the line that says seta r_glIgnoreWicked3D "0" and change the 0
to a 1.
5) Close and save the file.

Met als resultaat.

YES!!!!!!! het werkt. bleek iets vaag te staan bij de R_Gldriver....

Verwijderd

Hmm, had ik dat geweten, dan had ik mijn 2 oude voodoo 2's gewoon kunnen laten zitten. :)
Pagina: 1