Toon posts:

SSH welkomsboodschap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog een klein vraagje:
hoe verander ik de standaard Debian welkomsboodschap die ik krijg als ik een SSH verbinding opzet?

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Staat in /etc/motd

die ff editten met je editor

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm gevonden! Tnx voor de reply!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
kan je ook een fortune cookie aan je motd plakken? Lijkt me wel leuk, elke keer als je inlogt zie je een andere spreuk. :)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan je ook een fortune cookie aan je motd plakken?
Tuurlijk kan dat :) Je kan er alle tekst inzetten die je zelf wil.
Lijkt me wel leuk, elke keer als je inlogt zie je een andere spreuk.
Hm, cron job om iedere minuut oid je /etc/motd aan te passen of anders in het opstartscriptje van je shell zetten.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 16:48 schreef balk het volgende:
kan je ook een fortune cookie aan je motd plakken? Lijkt me wel leuk, elke keer als je inlogt zie je een andere spreuk. :)
Als je fortune aan hebt staan, kun je die -aan-commenten in je .profile (over het algemeen).
Als je nou een user-skeleton maakt, zet je dat daar in, heeft elke user het automatisch.
Je kan het uiteraard ook in je motd zetten, maar die is ook vaakvoor het aangeven van evt. downtime/onderhoud.
met een fortune in je motd wordt de uitvoer op het scherm nogal vervuild...zet je fortune in je profile, dan wordt dat minder...zo kunnen de users ook nog kiezen of ze dat wel willen of niet (niet iedereen is er nl. van gediend, tja, mafkezen moeten er blijven hè? :P )
Pagina: 1