probs met bios flash: na de flash disk error, en

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:37
'k heb mijn msi award bios geflasht omdat hij de (nwe) cpu niet wilde herkennen.

flashen vanaf de disk ging goed. ff laten sjekken in de bios en opnieuw opstarten.

het duurt nu ruim een minuut voordat ie klaar is met gehuegen teste (doet 't 3 keer) en dan zegt ie disk error...

wat is hier fout gegaan en wat is de oplossing?

tnx.

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
Heb je een isa slot? anders kan je booten met een isa video kaart en dan opnieuw flashen. ik heb gehoord dat dat wel werkt.

• the noise
Op donderdag 06 december 2001 15:48 schreef marijn het volgende:
Heb je een isa slot? anders kan je booten met een isa video kaart en dan opnieuw flashen. ik heb gehoord dat dat wel werkt.
2 isa sloten zelfs maar geen isa videokaart nee..

is er geen ander oplossing dan? want het flashen zag er allemaal perfect uit!

Verwijderd

geheugen check kan je uit zetten in je bios.

Je kan beter weer de oude bios terug zetten. Misschien is er wat fout gegaan met de file die gedownload hebt. Deze opnieuw downloaden en nog een keer proberen. Misschien heb je de verkeerde bios gedownload?!

Kan je nog wel met een opstart diskette opstarten (na dat je in je bios hebt ingesteld dat hij bij fouten gewoon door moet lopen, dit vanwege die disk error)

• the noise
Op donderdag 06 december 2001 15:54 schreef Stippie het volgende:
geheugen check kan je uit zetten in je bios.

Je kan beter weer de oude bios terug zetten. Misschien is er wat fout gegaan met de file die gedownload hebt. Deze opnieuw downloaden en nog een keer proberen. Misschien heb je de verkeerde bios gedownload?!

Kan je nog wel met een opstart diskette opstarten (na dat je in je bios hebt ingesteld dat hij bij fouten gewoon door moet lopen, dit vanwege die disk error)
oude terug zetten, klinkt leuk. geen idee hoe.

maar 'tis de goede wel en opstarten vanaf een boot disk ga ik zo proberen, 'k zit em zojuist hiero te maken bij de buurman.

Verwijderd

Als je toch bij je buurman zit kan je de bios oude of nieuwe opnieuw downloaden en het opnieuw proberen. Als hij dan opstart dan ten minste. welk mb heb jij btw.

• the noise
Op donderdag 06 december 2001 16:01 schreef Stippie het volgende:
Als je toch bij je buurman zit kan je de bios oude of nieuwe opnieuw downloaden en het opnieuw proberen. Als hij dan opstart dan ten minste. welk mb heb jij btw.
mobo msi 6163pro slot 1

ik kan er nu een PIII opzetten maar moet dan eerst de bios flashen. anders staat er tijdens het opstarten niet meer dan cpu mmx at 450

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Moeilijk zeg :{

Lijkt er op dat BIOS naar defaults is gegaan na flash.

Dus ff opnieuw instellen (incl HD).

Klaar

|:(

Verwijderd

Oh stom dat kan ook |:( Ik zat al veel verder te denken. Je kan in je bios ook instellen voor je HD auto detect. Maar ik ging er van uit dat dit al goed stond.

• the noise
Op donderdag 06 december 2001 16:31 schreef Stippie het volgende:
Oh stom dat kan ook |:( Ik zat al veel verder te denken. Je kan in je bios ook instellen voor je HD auto detect. Maar ik ging er van uit dat dit al goed stond.
die staat op auto detect.
maar 't duurt allemaal vreselijk lang, een paar minuten ofzo voordat ie bij verifying dmi pool data komt

dat dat lukt niet waarna ie om een boot disk vraagt waar ie vervolgens niets mee doet.

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd de bios instellingen op default te zetten. En lukt het de opstartdisk wel om op te starten?

• the noise
Op donderdag 06 december 2001 16:58 schreef Stippie het volgende:
Heb je ook al geprobeerd de bios instellingen op default te zetten. En lukt het de opstartdisk wel om op te starten?
op default, es gaan proberen.

opstarten vanaf de disk is niet gelukt

er blijft een blokje knipperen en meer niet.

ff proberen weer..

Verwijderd

Heb je de jumpers op je mb wel goed staan voor de nieuwe proc?

• the noise
opstarten van disk nu gelukt.

ik krijg de melding dattie station c niet kan vinden.

hij geeft als oorzaken een vreemde partitieindeling ofzo.

ik heb partition magic erop gehad, maar dat is er alweer af.

en ik werk nog steeds met de oude proc.

het duurt alemaal wel tergend lang moet ik zeggen..

• the noise
somebody :?

• the noise
'k weet al wat meer.

de bios heeft nu zijn fabrieksinstellingen weer aangenomen. hierdoor zijn zaken als on board sounw weer aangezet waardoor er conflicten kunnen optreden.

nu moet ik dus de goede instellingen zien te vinden.

suggesties zijn welkom!

Verwijderd

Ik zou het zo snel even niet meer weten. Heb je al geprobeerd om de flash opnieuw uit te voeren? Alhoewel als alles het verder wel doet me sterk lijkt dat het daar aan ligt. Heb je de kabels al eens nageken. Het volgende wat ik nu normaal zou proberen is met zo min moglijk hardare opstarten. Alles ff uit de comp en opnieuw opbouwen met zo min moglijk hardwade. Eventuele stof gelijk verwijderen.
Pagina: 1