Toon posts:

Nieuwe Mobo+Cpu of Videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel vaak Cs en heb op dit moment het volgende in huis:

A-open mobo
500 mhz P3 cpu
128 mb intern
Gf2 mx

Mijn vraag: Heeft het nut om een nieuwe videokaart te kopen of kan ik beter een nieuw mobo+cpu halen?

Ik wil zoveel mogelijk frames hebben natuurlijk :)

(Edit/ Heb een 20 gig Maxtor@7200 toeren/)

Verwijderd

Voor CS is een MXje zwaar genoeg. Deze haalt ook makkelijk 99,9fps in 1024*768. Ik zou dus eerst voor de proc-mobo gaan. Kan je de levels ook veel sneller laden en als eerste aan een ronde beginnen. Heeft eigenlijk nu niet zoveel voordeel meer, ronde begint pas als beide teams spelers hebben :9

Verwijderd

128 Mbtjes erbij scheelt misschien ook nog wel wat. Ratelt je HDD wel eens tijdens spelen? Dan zou ik zeker denken aan extra mem... kun je niet genoeg hebben :)

Verwijderd

Misschien kan je je cpu nog wel wat hoger klokken, 650 Mhz moet je kunnen halen, afhankelijk van je mobo e.d. Fsb wat omhoog schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is kut. Een bx ofzo..kan op 100 of 133 mhz lopen (fsb). Verder is de agp poort ook maar 2 speed.

Verwijderd

Kijk eens bij vraag en aanbod op tweakersnet. Daar staan soms leuke mobo's + proc voor weinig. Er zijn altijd tweakers die het nieuwste en snelste willen hebben, terwijl hun "oude" setje nog behoorlijk rap is.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:57
IMO heeft het upgraden van je cpu meer effect dan het upgraden van je video kaart. Ik heb laatst mijn dual celeron 366 bordje vervangen door een athlon mb + athlon xp 1600. videokaart (tnt 2) wilde ik later vervangen, maar dat blijkt niet echt nodig. ik moet zeggen dat ik versteld sta van de goede snelheid+detailering waarmee spellen als rtcw, max payne etc draaien op een tnt 2 :?

CPU upgraden lijkt me dus zinniger omdat je daar ook nog bij andere programma's plezier van hebt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35

Wildfire

Joy to the world!

Laat je GPUtje maar zitten. Beter een ander mobo+cpu. En wat extra RAM kan natuurlijk ook nooit kwaad... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1