Toon posts:

Nieuwe Videokaart kopen.. Maar wat??

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien al eerder behandelt, maar toch voor mij eigen inzicht.

Nu heb ik een Voodoo5 5500 54mb AGP kaart. Helaas is daar dus bijna geen support meer voor.

Ik zit er over te denken om dus de kaart te vervangen door een ander model bv. Geforce 3. De markt is er voor mij niet duidelijker opgeworden door de komst van de Deluxe versies Ultra's Ti500 / 200 MX en noem maar op.

Mijn huidige systeem staat hieronder.

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
Gewoon Geforce3 Ti 500 kopen. Of je moet een bepaalde prijs in gedachten hebben.

Verwijderd

Wees veel duidelijker wat je belangrijk vindt:

- snelheid

- kwaliteit

-prijs

Verwijderd

Een goede kaart op dit moment , die tevens een goed upgrade voor je vodoo zou zijn (lees:stukje sneller) lijkt me een Geforce 3 Ti200 een Gf2 is ook wel sneller maar het verschil is te klein om het bedrag te verantwoorden.

De G3 is rond de fl 550,- 600 te koop/

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook wel aan te denken, maar is dat echt veel sneller dan wat ik nu heb? Ik heb namelijk geen zien om zeg maar 1000 gulden uit te geven en er dan achter te komen dat het zaakje niet veel sneller is geworden.

Ik hoef geen Benchmarks te kunnen draaien, maar games natuurlijk wel goed!!

Budget is geen probleem, ik heb liever waar voor mijn geld

Verwijderd

Topicstarter
Even wat duidelijker:

- Snelheid = Moet zeker veel sneller zijn dan Voodoo 5 5500 twee keer zo snel als dat mogelijk is natuurljk: )

- Prijs = vindt ik in eerste instantie niet belangrijk, maar ik wil niet gaan betalen voor ieder frampje extra.

= kwaliteit = TV-OUT lijkt mij wel handig i.v.m. DVD kijken en geven van presentatie's. 64mb is een must en natuurlijk goede driver support.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op donderdag 06 december 2001 15:07 schreef henkie2002 het volgende:
Even wat duidelijker:

- Snelheid = Moet zeker veel sneller zijn dan Voodoo 5 5500 twee keer zo snel als dat mogelijk is natuurljk: )

- Prijs = vindt ik in eerste instantie niet belangrijk, maar ik wil niet gaan betalen voor ieder frampje extra.

= kwaliteit = TV-OUT lijkt mij wel handig i.v.m. DVD kijken en geven van presentatie's. 64mb is een must en natuurlijk goede driver support.
Ik zou zeggen een ASUS, leadtek of Elsa en dan eentje met geforce 3 :). Bijvoorbeeld een ti200 :), haal je wel wat meer fps binnen dan met je voodoo5 ;). Asus heeft als voordeel hogere tv out kwaliteit, en composite! Leadtek heeft snellere geheugen -> overklokken als je dat wilt :). Elsa weet ik niks van :P

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
ik wil dus ook een nieuwe videokaart...
nu die radeon 8500 retail nogsteeds niet te krijgen is zit ik te denken aan de asus 8200 T2 maar ja...kweet het eigenlijk nog niet...

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

nvidia is driver support als een huis...
voordelen Detonator serie is nu al verschrikkelijk volwassen,,
nu weet ik niet precies wat je met een voodoo 5500 haalt voor snelheden maar ik verwacht dat je met een ti200 G3 albijna 2 maal zo snel zit ,, zeker in directx8 Games/benches.... het grootste voordeel is dat je een G3 core hebt.. dus al die nieuwe features die er voor zorgen dat de kaart nog ff mee gaat.. hij ligt nu in de winkel voor ongeveer 600 piek
De 2d schijnt verder iets minder te zijn dan een matrox of iets dergelijks maar daar heb je waarschijnlijk niet al teveel last van als je geen desktop op 1600 draait /

P.s is 100 FPS /1600*1200*32 bit kleur snel genoeg voor je want dat is wat een TI @)) doet :0 :0

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 15:21 schreef tjAb82 het volgende:
ik wil dus ook een nieuwe videokaart...
nu die radeon 8500 retail nogsteeds niet te krijgen is zit ik te denken aan de asus 8200 T2 maar ja...kweet het eigenlijk nog niet...
Als je GF3 wilt en ook hecht aan goede TV-out/ 2D kwaliteit, raad ik je de Leadtek Ti200 aan.

Verwijderd

als ik mij niet vergis was het alleen de Leadtel Ti 500 die de ultrageile 2d filters kreeg,,, de Ti 200 van leadtek wordt gewoon uitgerust met de standaard leadtek filters (niet slecht doch ook niet roelerend zoals die van de TI 500 LEadtek )

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op donderdag 06 december 2001 15:53 schreef Prophecy het volgende:

[..]

Als je GF3 wilt en ook hecht aan goede TV-out/ 2D kwaliteit, raad ik je de Leadtek Ti200 aan.
hmm maar dit ziet er niet zo lekker uit

[topic=340186/1/25]

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik even niets van mij liet horen;

100 fps met 1600x1200 en bij 32 bits vindt ik natuurlijk super, maar wie zegt mij dat ik dit op mijn P1000 haal?

Ik heb nu zo'n beetje alles wel zo'n beetje vergeleken en ik kan tot een selectie komen.

GF3 T200
GF3 T500

nou snap ik nog niet de prijsverschillen op PriceWatch. De prijs van een GF2 Ultra is meer dan die van de GF3 T200! kan iemand dit verklaren. Dit maakt voor mij de keuze alleen maar moeilijker.

Conclussie: Volgens mij kan ik gewoon beter naar de winkel gaan en een GF3 T500 kopen, ben ik in een keer klaar!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

De Geforce2 Ultra is uit de productie, dus zijn de prijzen daar blijven steken... waar het gestopt is met leveren ofzo.
Met een beetje logisch nadenken kom je er zelf ook wel.

Verwijderd

die bench was geloof ik genomen op een 1,2 athlon,,

quake 3 is helemaal niet meer zo zwaar en ik geloof dat als de cpu snelheid van een athlon 1,4 neemt dat je dan rond 160 fps+ kan komen,,

met een 1 gig p3 zou je dus die 100 wel moeten kunnen halen :)

Verwijderd

gf 2 ultra is oud productieproces,,,
geforce 3 TI is nieuw ( goedkoper productie proces )

en deze laatste kaart moest ook binnenkomen als een budget variant G3 ,, wel goed dat hij inderdaad zo snel is :9

heheh net te laat :)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Gewoon een Ti200 kopen. De Ti500 is z'n extra geld niet waard IMHO :)

Of natuurlijk een Radeon 8500 ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik er bij deze uit. Het wordt een GF3 Ti200.

Wil ik bij deze iedereen bedanken voor alle moeite / reacties en handige tips!!

Verwijderd

succes ermee,, en ik volg binnenkort in je voetsporen door hem ook te kopen :)

Verwijderd

Waarom heeft iedereen het nu opeens weer over de Geforce3? Is de Radeon8500 dan niet goed meer? Ik dacht dat ze in vele games sneller was en ook beter in 2D. Om maar van de prijs te zwijgen.

Verwijderd

ik zou een gf 2 Pro oid halen No name uiteraard :) gewoon powercolor ofzo lekker goedkoop en bijna net zo snel

Verwijderd

ik ben het helemaal met je eenz stylllzz
de radeon vertoont veel hoop, alleen de driver support is iets wat velen en mij waarschijnlijk nog steeds ervan weerhoudt om over te gaan.

De Radeon is op papier beter., in de praktijk komt hij dichtbij wat betreft snelheid en overtreft ook wel eens, maar als je een nvidia op dit moment koopt weet je Albijna zeker dat je geen problemen krijgt

(behalve het standaard gezeur dan natuurlijk :)

overigens is een GF2pro een leuke kaart maar wel degelijk een andere snelheidsklasse zeker met dx 8 features stort die kaart namelijk in elkaar onder hoge res...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.