Toon posts:

Brakke voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Of ligt het ergens anders aan, mn comp valt vaak compleet uit, op 1430 mhz, nu op 1404 veel minder en op standaard 1200 nooit, maar eerst was dit niet....
Hier een screenie van MBM (voltages lijken me erg onregelmatig) Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMAOPTPDHHE

Ligt dit probleem dus aan mn voeding? Dan koop ik nl een nieuwe voeding...

Verwijderd

Ik vind je 12Volt nogal aan de hoge kant.

Verwijderd

Alles ziet er goed uit...

Verwijderd

Denkelijk te ver geoc't

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
Ja de spanningen zie er goed uit dus ik denk niet dat je voeding kapot is.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 15:15 schreef marijn het volgende:
Ja de spanningen zie er goed uit dus ik denk niet dat je voeding kapot is.
Ik vind die 12 Volt toch wel wat hoog moet ik zeggen.
De 5Volt (de belangrijkste) is wel prima.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een kleine afwijking in de spanningen is doorgaans niet zo erg. Bij mijn eigen mobo zijn ook alle spanningen wat aan de hoge kant maar hij doet het prima.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Mjah, lijkt me toch de voeding..

(overigens voor degenen die zeggen dat de spanning er goed uit ziet, het volgende:)

Als een voeding overbelast wordt, dan wordt vooral de 5V overbelast.. (daar wordt de processor door gevoed!). Een overbelaste voeding zal over het algemeen een lager voltage voor de 5V geven, en een hoger voltage voor de 12V. (omdat het ding probeert alles te stabiliseren wat hem niet meer lukt!)

Wat voor voeding hangt er eigenlijk in het systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 14:22 schreef Twynn het volgende:
Mjah, lijkt me toch de voeding..

(overigens voor degenen die zeggen dat de spanning er goed uit ziet, het volgende:)

Als een voeding overbelast wordt, dan wordt vooral de 5V overbelast.. (daar wordt de processor door gevoed!). Een overbelaste voeding zal over het algemeen een lager voltage voor de 5V geven, en een hoger voltage voor de 12V. (omdat het ding probeert alles te stabiliseren wat hem niet meer lukt!)

Wat voor voeding hangt er eigenlijk in het systeem?
300w no-name, kan zijn dat ie nu brak is, 20 keer kortsluiting gehad ofzo, moest uitzoeken waarom ie het niet deed, zat een schroefje tussen het mobo en de kast |:(
Een maand daarna begon het gedonder...

Verwijderd

Topicstarter
C'mon

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Wat is nou een te lage en wat is nou een te hoge spanning :?
m'n 5V zit nu op 4,83V is dat laag??
m'n 12V zit op 11,89V

M'n pc is overigens super stabiel hoor.. maar wel 0,2V beneden de 5V (bijna dan)
Pagina: 1