het zal wel weer onzin zijn maar zou het niet mogelijk kunnen zijn om net als met je CPU dat je Chipset ook in een soort socket zit zodat je de chipset kunt vervangen want ik heb nu de KT266 en ik zou best de KT266a willen hebben eigelijk. zou zo iets mogelijk zijn of niet omdat hele mobo op chipset gericht is.
Volgens mij zitten de chips expres vast omdat ze vaak een dealtje hebben gesloten met de chipfabriekant. En volgens mij zijn de mobo's gemaakt voor een bepaalde chipset en kan het dus niet worden vervangen...
volgens mij zou dat bij sommige chipsets mogelijk moeten zijn, je leest wel vaker dat een south of northbridge pin for pin compatible is.
Of dit nog past op een normaal MOBO weeet ik niet. Wel is het zo dat het alleen mogelijk is bij een nieuwe stepping, zoals hier de KT266 en KT266a waar er geen nieuwe "randapperatuur" veranderingen zijn, maar alleeen dat intern alles is verbeterd
Of dit nog past op een normaal MOBO weeet ik niet. Wel is het zo dat het alleen mogelijk is bij een nieuwe stepping, zoals hier de KT266 en KT266a waar er geen nieuwe "randapperatuur" veranderingen zijn, maar alleeen dat intern alles is verbeterd
schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul
Sowieso worden die dingen niet geleverd in een vorm dat je ze in een socket kunt stopppen.. (tenminste, niet dat ik weet!)
En verder, of het mogelijk zou zijn? Dan moet je 'gewoon even' de datasheets van de chipsets doornemen, kijken of er een verschillende pinout is, of ze andere componenten specificeren, of er een andere clockgenerator nodig is etc..
Maar als ik je een advies mag geven: Niet aan beginnen
En verder, of het mogelijk zou zijn? Dan moet je 'gewoon even' de datasheets van de chipsets doornemen, kijken of er een verschillende pinout is, of ze andere componenten specificeren, of er een andere clockgenerator nodig is etc..
nee ok meschien is het nu nog niet maar zou VIA dat bijvoorbeeld niet kunnen invoeren dat gewoon zo voor zorgen dat de pinnetje overeen komen zodat je ze in een socket kun stoppen en dan als er nieuwe is er een niewe in kan doenOp donderdag 06 december 2001 14:58 schreef Twynn het volgende:
Sowieso worden die dingen niet geleverd in een vorm dat je ze in een socket kunt stopppen.. (tenminste, niet dat ik weet!)
Neu, denk het niet.. Ten eerste wordt dan de behuizing veel groter => chipset duurder.Op donderdag 06 december 2001 15:05 schreef Future_Man het volgende:
nee ok meschien is het nu nog niet maar zou VIA dat bijvoorbeeld niet kunnen invoeren dat gewoon zo voor zorgen dat de pinnetje overeen komen zodat je ze in een socket kun stoppen en dan als er nieuwe is er een niewe in kan doen
Ten tweede zullen daar de moederbord fabrikanten niet blij mee zijn want ze verkopen minder.. (dus zullen meer gaan afnemen bij concurent-chipset-bakkers)
Dus uiteindelijk is het voor niemand interessant, behalve voor tweakers...
Verwijderd
Dan zouden de moederborden ook direct duurder worden.
Nee, laat het maar zoals het is.
Chipset/soort geheugen etc. hoort allemaal bij elkaar.
Stel dat je wel een nieuwe chipset kwijt kunt die b.v. DDR 333 geheugen ondersteund en je DIMM sloten kunnen dit niet aan dan heb je d'r ook niks aan
Nee, laat het maar zoals het is.
Chipset/soort geheugen etc. hoort allemaal bij elkaar.
Stel dat je wel een nieuwe chipset kwijt kunt die b.v. DDR 333 geheugen ondersteund en je DIMM sloten kunnen dit niet aan dan heb je d'r ook niks aan
Stel je eigen PC samen, kies een kale printplaat, kies de componenten, en solderen maar!
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Pagina: 1