• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 05:50
(jarig!)
('t is wel geen audio of video maar een ander forum is niet echt van toepassing op mijn vraag)

Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd, en ze zouden wel een nieuw fototoestel willen (een gewone, geen digitale). Maar aangezien ik daar totaal geen verstand van heb heb ik de volgende vraag:

Welk fototoestel maakt echt mooie scherpe foto's ?
De prijs mag 500 a 700 gulden zijn.
Owja, hij moet ook wel kunnen inzoomen.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 11:48
Nou tot 700,- heb je mooie analoge camera's. Misschien koop je voor die prijs wel een spiegelreflex. Voor 700,- maakt een camera wel mooie foto's. Ligt ook wel een het merk/type rolletje wat erin zit

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op donderdag 06 december 2001 14:00 schreef smallboy het volgende:
('t is wel geen audio of video maar een ander forum is niet echt van toepassing op mijn vraag)

Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd, en ze zouden wel een nieuw fototoestel willen (een gewone, geen digitale). Maar aangezien ik daar totaal geen verstand van heb heb ik de volgende vraag:

Welk fototoestel maakt echt mooie scherpe foto's ?
De prijs mag 500 a 700 gulden zijn.
Owja, hij moet ook wel kunnen inzoomen.
Misschien een Canon Ixus? Zijn hele mooie kleine dingen met prima kwaliteit foto's. Zijn van 350 tot 600 piek volgens mij...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze hoort wel ergens anders :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 23:37

NaWA

Hai, I Copy desu!

canon ixus II oid..

was rond de 600 piek met zelfs 3x zoom..

lijkt me een mooi ding voor als je geen digitaal wilt

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Stel deze vraag eens in de fotohandel en je krijg alle opties die er zijn.

Ik snap niet waarom je dat meteen op GoT wilt vragen, in die winkels lopen ook niet voor niks mensen met veel verstand van camera's.

Tis maar een idee ;)

• smallboy
(jarig!)
Op donderdag 06 december 2001 15:42 schreef FerryHeibrink het volgende:
Stel deze vraag eens in de fotohandel en je krijg alle opties die er zijn.

Ik snap niet waarom je dat meteen op GoT wilt vragen, in die winkels lopen ook niet voor niks mensen met veel verstand van camera's.

Tis maar een idee ;)
Dat zal ik ook wel doen, maar ervaringen met fotocamera's van mensen vind ik ook belangrijk.

Verwijderd

Ik kan je zeggen dat je dan beter geen ixus kan kopen, je betaald namelijk voor de maten van het ding. Wil je een goede camera kopen voor ze... pak dan een Canon Primazoom 65 ofzo, simpel Pointandshoot cameraatje.

APS zuigt als de neten, peperduur met afdrukken... echt daar maak je niemand blij mee. En als je echt SCHERPE foto's wilt zit je direkt aan een fatsoenlijke Nikon F60 met een leuke lens. En dan praten we over de duizend gulden.

Mijn Sony DSC-F707 loopt zo'n APS kameraatje eruit! Echt waar... als ik fotos naastelkaar leg zie je een heel groot diepte/scherpte verschil.

Ga voor zo'n simpele, pa en ma vinden het al prachtig als ze de mensen OP de foto krijgen. Die zullen zowiezo toch niet makkelijk overweg kunnen met zo'n pakje sigaretten Ixus. Het is voor een hele andere doelgroep.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
Minolta Riva Zoom 150 is anders ook een hele goede cam.
http://www.minolta.nl/3/3b38.html

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

mijn moeder heeft een minolta *nogwat*

ze kan er goed mee overweg! maakt er schitterende foto's mee op tentoonstellingen en in musea

weet alleen ff niet welk type (weet niet waar die camera ligt :( )

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Je moet iig geen APS nemen!
De mogelijkheden met APS zijn gewoon veel kleiner dan gewoon kleinbeeld.
-Je kan bijvoorbeeld maar beperkt uitvergroten en het is veel duurder.
-De kwaliteit is ook veel minder omdat de negatiefjes veel kleiner zijn. De 200asa APS film komt ongeveer overeen met een 400asa film qua korrel wat je al snel ziet als je panorama foto's maakt.
-De hele panorama stand is fake. het middelste formaat is 10x18, dat is het hele negatief. de classic haalt iets van de zijkanten af en de panorama stand haalt iets van de boven en onderkant af en vergroot de foto iets.
Wat veel mensen niet weten is dat je van elke normale kleinbeeld film van een gewoon negatief ook een panorame foto kan laten maken zonder dat die stand op je camera zit.

Het enige leuke aan APS is het makkelijk inleggen van een film, voor de rest vind ik het gewoon ruk.

Als je een klein cameraatje wilt gaan kopen raad ik je een Samsung uit de VEGA serie aan. Dat zijn echt cameraatjes met alles erop en eraan. de VEGA70 heeft vorig jaar nog een prijs gewonnen ofzo geloof ik.

Mn collega heeft er zo een (ik werk in een fotospeciaalzaak).

• smallboy
(jarig!)
Bedankt voor jullie reacties!
Dan weet ik in ieder geval dat ik geen aps moet hebben. Vanmiddag ga ik ff langs de fotozaak om te kijken wat die aanraden.

edit: iets weggehaald
Pagina: 1