[DVD] Zelf software schrijven ?

Pagina: 1
Acties:

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om software te schrijven die mijn gewone DVD speler ( http://www.pioneer-eur.com/products/home/dv-12en.htm ) kan aflezen ?
Zo ja, welke taal, hoe pak ik dit aan ?

Kan ik ook de DVD speler op een of andere manier zelf gaan programmeren zodat hij ook mp3's kan lezen of DivX films. Ook zou het wel leuk zijn als hij regiovrij zou worden.

Just as Good

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Moet vast wel een pregedefenieerde OCX of DLL zijn die lees acties van DVD afstemt.. en playt of zo..

• iznogood
  • Niet online
Het is geen DVD speler voor in de pc, maar gewoon zo'n los kastje die je op de tv aan kan sluiten.

Just as Good

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

staat zoiets niet in de flash van zo'n ding?
lijkt me dan vrij lastig :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dat lijkt me lastiger progge... dan moet je al weten wat voor decoder chipset je hebt... euh en hoe je hem zou moeten aansturen...Embedded software zeg maar...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

op het flash geheugen kun je progjes opslaan... maar je moet nog steeds weten hoe je je chipset in zo'n ding aanstuurt...

• iznogood
  • Niet online
Ik wil het proggy gewoon schrijven op de pc, daarna inbrengen via een cdr. Je moet er software voor kunnen schrijven aangezien er op de dvd's zelf ook software staat voor o.a. het menu aan te sturen. (8>

Just as Good

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 06 december 2001 14:21 schreef iznogood het volgende:
Ik wil het proggy gewoon schrijven op de pc, daarna inbrengen via een cdr. Je moet er software voor kunnen schrijven aangezien er op de dvd's zelf ook software staat voor o.a. het menu aan te sturen. (8>
Wel eens aangedacht dat dat misschien geen software is maar een feature van het dvd formaat?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 14:28 schreef wasigh het volgende:
Wel eens aangedacht dat dat misschien geen software is maar een feature van het dvd formaat?
Op welk moment is een verzameling bytes software, en wanneer is het gewoon data? Als ik een menusysteem heb, dan aan de hand van een bestand iets doet, waarom is dat bestand dan geen software? (voor de virtuele machine die "menusysteem" heet)

:+

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 06 december 2001 14:33 schreef Onno het volgende:

[..]

Op welk moment is een verzameling bytes software, en wanneer is het gewoon data? Als ik een menusysteem heb, dan aan de hand van een bestand iets doet, waarom is dat bestand dan geen software? (voor de virtuele machine die "menusysteem" heet)

:+
Okay, in dat geval zal ik mijn antwoord herformuleren :+

Heb je er weleens aan gedacht dat het menu wat wat getoond wordt geen software is die apart op de DVD (los van de DVD (film)data) op de DVD gezet wordt. Maar waarschijnlijk een gewoon onderdeel van de DVD-media standaard is.

Anders zou iedereen het wiel met betrekking tot het menu opnieuw uit moeten vinden.

Dat wil zeggen: de conlusie die je trekt dat het mogelijk moet zijn om "software" te draaiien op een dvd-speler omdat een DVD ook een menu heeft vind ik vrij kort door bocht

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je hebt software om zelf die menu's te maken, meen dat macromedia er nu ook een product voor heeft.

• iznogood
  • Niet online
Een menu moet geprogrammeerd worden ... hoe doe ik dat ?? En is het dan Uberhaubt wel mogelijk om dat ding te flashen of zo ?

Just as Good

• MisterData
  • Laatst online: 07-09 20:23
Op donderdag 06 december 2001 14:39 schreef raptorix het volgende:
Je hebt software om zelf die menu's te maken, meen dat macromedia er nu ook een product voor heeft.
Klopt, Director kan het met een bepaalde plugin. Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar ben niet zo'n director-gek :)

• iznogood
  • Niet online
Ik ben ook niet zo'n fan van macromedia ... de hele tijd dat moeilijke gedoe om niks te maken ....

Ik wil het gewoon zelf doen.

Just as Good

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

stond deze topic er al niet eerder maar dan met een slot er op?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• iznogood
  • Niet online
Nee

Just as Good

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dat ook wel eens gedaan, toen DVDMotion voor gebruikt. Het programma is niet erg intuïtief, maar als je eenmaal doorhebt hoe het werkt en je logische denkvermogen aan de kant hebt gezet lukt het wel.

• Sabbi
  • Laatst online: 23:09

Sabbi

je denkt aan mij.

jawel...
dit is exact hetzelfde topic....
zelfde tekst ook gewoon gecopypeest....
treurig... komt zo wel een slotje op denk ik.
gaat namelijk over je dvd-speler regiovrij maken.
hetgeen illegaal is

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:38

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Hey Sabbi ... toch maar eens op school leren wat het verschil is tussen hoofdzaak en bijzaak. >:)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Pagina: 1