Toon posts:

IDE aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb dat nieuwe MSI bord (k7266-a, zonder raid). Hoe kan ik nu het beste een harde schijf aansluiten (Maxtor 40 gb, 7200) EN twee cdroms (1 plextor 16x cdr en een lg 52x cdrom). Wat is de juiste combinatie..

De hdd op primary master en de beide cdroms op de secundairy controller?

atjow

Verwijderd

Klinkt goed :)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Yup, heeft je HD het meeste voordeel, en daaruit haal jij natuurlijk ook weer het meeste voordeel :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Ik denk dat je het beste je HD als master van je primary, je LG als slave van je primary kan gebruiken en je brander als master op je secondary

Verwijderd

Topicstarter
hmm. wat is het nu... volgens mij moet een hdd toch (als het even kan) alleen op een channel toch?

Verwijderd

Jah een 7200 rmp ata 100 hd kun je beter een eigen channel geven...

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 13:43 schreef Blokkie het volgende:
Ik denk dat je het beste je HD als master van je primary, je LG als slave van je primary kan gebruiken en je brander als master op je secondary
Waarom zou je dat doen? Stel je hebt een 24x writer, dat is dus 125Kb/sec x 24 = 3Mb/sec, deze stroom ook nog eens van de CD af (vooropgesteld dus dat je 24 speed on th fly kunt fikken :?) = 6Mb/sec... Niet ECHT een bottleneck he, zelfs niet als er een berg overhead bij komt. Wellicht heeft het zelfs voordeel, want als je HDD gaat ratelen vreet hij toch wel wat bandbreedte, en dat vind een on the fly backupslag helemaaaal niet fijn. Ook nog heb je de kans dat je CD speler je busspeed van de HDD omlaag trekt (omdat CD spelers vaak geen ATA66/100 ondersteunen trekken ze je HDD performance mee omlaag)

Oftewel: Lekker de CD en CDRW saampies op een IDE, dan is je andere IDE vrij voor het betere harddisk werk.

Alleen bij gebruik van een RAID-array zou ik aanraden de CDwriter apart te zetten indien mogelijk, dan heb je toch ruimte zat (als je geen HDD naast die RAID-HDDs hebt dan)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, cdroms dus beide op IDE 2... maar welke kabel moet ik daarvoor gebruiken? Kan dit ook met zo`n platte ata/100 kabel (die blauwe aansluitingen)? Of heeft dit geen nut?

grz
Pagina: 1