Chipset koeler op de Asus A7V266-E...

Pagina: 1
Acties:

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
...hoe krijg ik die eraf? :)

Ik wil 'm vervangen door een 4cm Papst koelertje, maar ik krijg de originele fan er maar niet af. Weet iemand die officele methode voor zoiets? Ik ben bang dat, als ik nog meer kracht zet, ik dan echt iets beschadig...

Iemand?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:35
hoe zit ie vast dan?

Ehm, kan je denk ik zo niet helpen, ik kan weinig zien op dit plaatje:

[img][url="http://www.asuscom.de/de/produkte/motherboards/SocketA/VIA/KT266A/A7V266-E/a7v266-e.jpg"]http://www.asuscom.de/de/produkte/motherboards/SocketA/VIA/KT266A/A7V266-E/a7v266-e.jpg[/url][/img]

• Servor
  • Niet online
Hm ja, hoe leg ik dat uit. Hij zit aan de linkerbovenhoek en de rechteronderhoek vast met een soort pinnen die door het mobo heen gaan. Er zitten ook nog een paar miniscule kruiskopjes op elke hoek, maar ik heb geen enkele schroevendraaier hier die zo klein is. Ook geen idee waar die kruiskopjes voor zijn, want ze lijken niks vast te houden.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

ST10©DE

Dus.............

Kan je die pinnetjes aan de achterkant niet samenknijpen en dan door het moederbord heen drukken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Servor
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 13:54 schreef Paulusje het volgende:
Kan je die pinnetjes aan de achterkant niet samenknijpen en dan door het moederbord heen drukken?
Ja, daar dacht ik net ook opeens aan. Maar dan moet m'n moederbord er dus *weer* uit... Demmit! Ben blij dat de hele zooi er nu eindelijk fatsoenlijk inzit! :)

*zucht* Ach ja, je moet er wat voor over hebben he...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
yup, zo moet het
code:
1
2
3
   __
===||===
   \/

onderste dus tegen elkaar aan drukken

Verwijderd

n00b ;)

• Servor
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 14:34 schreef Michaeltjuh het volgende:
n00b ;)
Heej! :( :P

Achteraf gezien, logisch ja. Zo ging dat op m'n BP6 ook. Maar ik had gehoopt dat er inmiddels een wat elegantere oplossing was die ik over het hoofd had gezien, want ik heb eigenlijk gewoon geen zin om het mobo er weer uit te gaan halen :)

Is een chipset-fan eigenlijk noodzaak als je CPU en FSB op normale (niet overklokte) snelheden draaien? M.a.w. kan ik het stekkertje gewoon lostrekken of smelt m'n chipset dan binnen 10 minuten van het mobo af? Iemand dit al geprobeerd?

Verwijderd

Misschien kunnen degenen die dat geprobeerd hebben het niet meer posten omdat hun chipset gesmolten is :D

Verwijderd

Welnee. Kun je gewoon passief koelen. Wordt-ie alleen wat warmer.
Pagina: 1