Stotterende DVD-film op gloednieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02-2025
De hardware:

Asus A7V266-E
Athlon 1,6+ XP (1,4 GHz)
256 MB DDR
Geforce2MX400 64MB
7200 rpm 40
12x DVD (in hardware profiel aangegeven als een MT1316B BDV212B, kon de doos zo snel niet vinden)

Software:

Windows2000 SP2
PowerDVD 4

Gister mijn 'myfirstdvd' bekeken (American History X, goeie film), maar om de paar minuten hapert de weergave 2 a 3 keer. Ik had het idee dat dit aan het eind van de film over was. DMA staat netjes aan.

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-03 08:58
Probeer eens een andere player, Cinemaster, of WinDVD.

Dat ik mijn DVD speler 2 jaar terug kocht, had ik ook problemen met PowerDVD voor Sync problemen toen...

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb je DMA op je schijven aan staan?

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13
Bij je dvd in cofiguratie scherm DMA aanzetten.

• lord.farquaad
DMA staat aan!

En ook al stond het niet aan, dan is het het eerste dat PowerDVD 4 doet na installatie.

Dat is dus niet het probleem (neem ik aan).

Verwijderd

Kheb ook American History X gekocht, zat alleen een brand fout op na 1 uur en een kwartier begon hij te stotteren en begon de aftiteling, check de dvd op rare vlekken of vreemde spiegeling.

• Sjab-X
Ik heb 't ook gehad bij een DVD (Enemy At The Gates).
Deze was nieuw en er zaten geen krassen of vegen op!
Toen ik de ondertitels uitgezet had werkt het wel goed.

Dit was op m'n AMD Tb 1.4 met 12x Creative DVD-Rom en Asus GF2 MX.

Het vreemde is dat het processor verbruik niet op 100% zit als de DVD in een venster afgespeeld wordt (Fullscreen kan ik de WinBar niet zien...)

• lord.farquaad
Is dat ook een beetje 'kale' dvd? Die van mijn heeft als enige extra scene keuze, maar dat zijn maar 5 scenes en allemaal in het eerste deel van de film. De ondertitels staan gewoon 'op' de film zeg maar. (niet een los txt bestand of hoe dat ook maar moge werken).

Ik denk trouwens ook niet dat het aan de dvd ligt hoor. Het gestotter treed vrij regelmatig (steeds enkele minuten ertussen) op. Het is ook steeds hetzelfde; het beeld (en geluid) stopt 2 of 3 keer achter elkaar even kort.

Verwijderd

American history X is inderdaad kaal heb een nwe gekregen en die had het ook 5 scenes uit het begin.:(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op donderdag 06 december 2001 15:59 schreef Sjab-X het volgende:
Het vreemde is dat het processor verbruik niet op 100% zit als de DVD in een venster afgespeeld wordt (Fullscreen kan ik de WinBar niet zien...)
Duuuh :) Ik heb dual monitor dus ik kan wel CPU gebruik zien bij fullscreen, en een DVD afspelen neemt op m'n TB1400 met een brol LG DVD speler slecht 15% CPU weg gemiddeld. Btw mijn GF2 heeft wel DVD decoding denk ik.

Verwijderd

'k had slechte performance bij DVD/ DivX afspelen na installatie van Detenator 23.11 :(

Nadat ik een driver rollback heb gedaan is het weer OK :7

• Sjab-X
Op donderdag 06 december 2001 16:22 schreef XTerm89D het volgende:

[..]

Duuuh :) Ik heb dual monitor dus ik kan wel CPU gebruik zien bij fullscreen, en een DVD afspelen neemt op m'n TB1400 met een brol LG DVD speler slecht 15% CPU weg gemiddeld. Btw mijn GF2 heeft wel DVD decoding denk ik.
Wat ik bedoelde was dat hij schokte, ondanks het feit dat de cpu niet voor 100% gebruikt werd! En volgens mij heeft de GF2 MX geen DVD Decoding (en de GTS volgens mij wel).

Ik weet niet of het nog uitmaakt op welke IDE controller je de DVD speler aansluit. Is het beter om de DVD primary slave te maken? (Die blauwe aansluiting op je mobo is toch wel mooier dan die zwarte :? )

• lord.farquaad
'Tis alweer oud draadje geworden, maar ik heb even een nieuw vraagje in verband met dit onderwerp.

Ik had laatst in een winkel een dvd'tje in m'n handen en daarop stond 'deze dvd heeft meerdere lagen, de weergave kan even pauzeren als van laag gewisseld wordt' of iets dergelijks.

Mocht mijn dvd (American history X dus) ook meerdere lagen hebben, hoor ik dit dan ook te merken of is dit alleen te merken op standalone dvd spelers? (ik denk zo'n dvd-rom speler in de pc (12x) kan dat dipje makkelijk opvangen)

Verwijderd

haha nee dat is dat ie in als ie in de 2de laag gaat spelen dan merk je het pas... lijkt me niet echt logisch dat ie steeds van 1ste layer naar 2de layer gaat..

Verwijderd

ik heb nu ook power dvd 4.0 >:)

het werkt nu perfect hier :) het is wel zwaarder als 3.0 merk ik soms klein schokje in menu's dus als t niet werkt weer 3.0 he :)
Pagina: 1