Toon posts:

@HOME news-server ondercapaciteit

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik geprobeerd maar weer eens op de @home newsserver te komen.
Uiteraard wilde dit nog steeds niet, ongeveer 2 maanden geleden heb ik het ook al geprobeerd en toen was ook de server limit al reached, nu is dit nog steeds het geval.
Heb het op diverse manieren geprobeerd.
De search.....
-news.groni1.gr.nl.home.com gebruikt
-212.120.66.200 gebruikt
-news heb ik ook al gebruikt.
Niets van dit werkt, heeft iemand van jullie een idee wat wel zou kunnen werken? Ik heb @home ook maar eens gebeld om te vragen wat er aan de hand is.....Ja meneer, we kampen met ondercapaciteit, daarmee was voor de supportguy de kous af.
Dus graag jullie oplossingen of mischien tips voor een goede "freeforall" openbare newsserver. Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben d'r inmiddels uit, ik gebruik gewoon een @home news server uit een andere regio, dat werkt feilloos zo lijkt het.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:08
Welke dan?

Verwijderd

dat wil ik ook wl weten ja ;)

maar ja. @home laat toch de vcd dinen niet door dacht ik. dus gebruik ik vaak wat publieke dingen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Iets meer dan twee weken geleden heb ik @Home officiëel in gebreke gesteld betreffende de nieuwsservers. Aangezien het vorige week best wel goed ging dacht ik dat ze het druk aan het oplossen waren... maar gezien de problemen van de laatste paar dagen ga ik toch maar mijn machtiging intrekken.

Ik ga zelf het geld voortaan overmaken, met inhouding van twintig piek per maand totdat de nieuwsservers weer pico-bello in orde zijn.

Blergh... wat een ellende allemaal. Het is dat Internet zelf fantastisch werkt (snel downen, lage pings) want anders zou ik toch ADSL overwegen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:08
Ik ken maar 2 nieuwsservers bij at home, Den Bosch en Groningen, waarbij DB de meest complete inhoud heeft. Jammer genoeg is die ook het drukste.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op vrijdag 07 december 2001 14:32 schreef Domino het volgende:
Ik ken maar 2 nieuwsservers bij at home, Den Bosch en Groningen, waarbij DB de meest complete inhoud heeft. Jammer genoeg is die ook het drukste.
klopt er zijn idd maar twee servers bij @home en ze hebben idd al een poosje problemen.
213.51.129.81 -> Nieuwsserver Zuid
213.51.129.161 -> Nieuwsserver Noord

De news server van @Home voor Zuid (dus zeg maar alles beneden de grote rivieren, en dus ook Tilburg) wordt NIET ververst op dit moment.
Als je op de server Zuid kijkt zul je ook zien dat sinds een paar dagen geen nieuwe berichten verschenen zijn. Gevolg: Alles van x dagen daarvoor staat er... maar geen nieuwe berichten meer.....
En dan Server Noord, die bewaard de berichten nu nog maar 12 uur. ververst wel maar omdat steeds meer gebruikers die nu gebruiken is die steeds overbelast, en kom je er niet op.

Kortom echt lekker loopt het niet en veel nieuwsgroepem worden al helemaal niet meer doorgegeven om dat die in meer zouden passen in het "beleid" van @home (denk maar aan bij de chello binaries....

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
de laatste dagen zijn er geen nieuwe berichten meer op de nieuwsserver van den bosch :? :? :?

Maak je eigen poll

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op vrijdag 07 december 2001 15:44 schreef BOOTZ het volgende:
de laatste dagen zijn er geen nieuwe berichten meer op de nieuwsserver van den bosch :? :? :?
lees mijn boven staande reactie nog eens door :P
...Als je op de server Zuid kijkt zul je ook zien dat sinds een paar dagen geen nieuwe berichten verschenen zijn. Gevolg: Alles van x dagen daarvoor staat er... maar geen nieuwe berichten meer.....

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15

OMX2000

By any means necessary...

dit zuigt dus maximaal!!!! gewoon geen updates op de nieuwsserver?
Het irritante is dat ze een aantal newsservers down gehaald hebben. Een jaar geleden heb ik ff een portscan gedaan >:) , en stuitte op 3-5 newsservers...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op vrijdag 07 december 2001 15:49 schreef gellie het volgende:
lees mijn boven staande reactie nog eens door :P
sorry overheen gelezen...

zet ff je newsserver op groningen en je krijgt wel weer nieuwe berichten...

Maak je eigen poll

Verwijderd

De server in Den Bosch heeft geen connectie-limiet en is dus retetraag, en de server in Zwolle heeft een limiet van 400 en is dus vaak bezet.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:10

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb soms problemen om erop te komen, maar over het algemeen gaat het lekker snel hoor :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1