Te korte kabel !?!

Pagina: 1
Acties:

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 19:14
Hallo,

Ik ben in het besit van een HP pavilion 7975 met daarin een geforce2 mx kaartje met 64 mb geheugen. Ik draai hiermee op een resolutie van 1024x768. Nou wil helaas het feit dat de standaardkabel aan de monitor aan de korte kant is. Ik zou deze dus graag willen verlengen met een verlengkabel. Nou heb ik alleen op diverse plekken gelezen dat er nogal een verschil in kwaliteit is in verlengkabels, waardoor je bij sommige kabels slechtere beeldkwaliteit gaat krijgen en bij sommige weer juist niet. Kunnen jullie mij vertellen waar ik (het liefste in de omgeving van den haag~leiden) een 100% goeie kabel kan krijgen zonder kwaliteitsverlies.

met vriendelijke groeten,

René

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Kijk hier even...

Kabels zijn wel duur, maar in ieder geval goede kwaliteit...

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem maar dan met een zelfbouw-systeem (mijn monitor staat gewoon veels te ver weg). nu heb ik deze week bij expert een verlengsnoer gekocht. als ik deze kabel aansluit ziet het beeld er niet meer uit (res 1280x1024 op radeon 8500). dit komt denk ik omdat de kabel van te slechte kwaliteit is. deze kabel is btw ook een stuk dunner dan een gewone vga-kabel, dus vandaar...

• MNTN
Op donderdag 06 december 2001 13:03 schreef daan123 het volgende:
ik heb hetzelfde probleem maar dan met een zelfbouw-systeem (mijn monitor staat gewoon veels te ver weg). nu heb ik deze week bij expert een verlengsnoer gekocht. als ik deze kabel aansluit ziet het beeld er niet meer uit (res 1280x1024 op radeon 8500). dit komt denk ik omdat de kabel van te slechte kwaliteit is. deze kabel is btw ook een stuk dunner dan een gewone vga-kabel, dus vandaar...
Hier ben ik dus inderdaad bang voor... Vandaar mijn vraag of iemand een adres weet waar je een kabel kan krijgen waarbij je 100% zeker geen verschil in beeldkwaliteit zal merken.

René

• MNTN
Misschien nog iemand anders die hier wat over kan roepen ??

René

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 07 december 2001 11:09 schreef MNTN het volgende:
Misschien nog iemand anders die hier wat over kan roepen ??

René
FAQ (sorry maar ik kan het beter tegen je zeggen dan een modje :D )

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:50 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MNTN
Op vrijdag 07 december 2001 11:13 schreef DEM0N het volgende:

[..]

FAQ (sorry maar ik kan het beter tegen je zeggen dan een modje :D )
Ik mis echt wat geloof ik (nieuw hier), maar in de faq's kan ik niks over kabels vinden.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 07 december 2001 11:18 schreef MNTN het volgende:

[..]

Ik mis echt wat geloof ik (nieuw hier), maar in de faq's kan ik niks over kabels vinden.
Haha oh sorry.
Ik bedoel dat ze het niet leuk vinden dat je je naam onder elke post zet.
Dat leest zo irritant volgens de modjes 8-)

edit:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
p.s. sorry voor mijn mierengeneuk :o

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:50 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MNTN
hahahahaha....en ik dacht gewoon netjes te zijn....zal me niet meer zo gedragen :) :P

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
[irri-mode]
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
[/irri-mode]
Tot zover het roepen. :P

Ik heb zelf een verlangkabel gemaakt en merk er eigenlijk niets van. Misschien dat dat pas gebeurt bij hogere resoluties (ik draai nu onder 1024x768).

Ik heb gewoon een oude kabel van een kapotte CTX monitor afgeknipt en er een female stekker (te koop bij de betere electroboer voor 3 gulden) opgesoldeerd. Pinnetjes konden natuurlijk gewoon 1:1 doorverbonden worden.

Geen problemen dus mocht je het zelf willen maken, als je kabel maar goed is. Dus een mantel om alle draden en ook een mantel om elk van de RGB draad.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1