CGI onder Apache

Pagina: 1
Acties:

• Raydiation
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2014
Klein probleempje. Ik probeer mijn cgi-scriptjes te runnen echter ik krijg zoals velen de internal server error. Het volgende heb ik toegevoegd aan de standaard Httpdconf.:

<Directory />
Options FollowSymLinks +ExecCGI
AllowOverride None
</Directory>

AddHandler cgi-script cgi pl

Options Indexes FollowSymLinks MultiViews +Execcgi

#!C:\Perl\bin

Het enige wat nog moet worden toegevoegd zijn volgens mij de rechten via Chmod. Wanneer ik echter het volgende neerzet, dan zegt de test config dat hij de commando niet kent. :

chmod a+x

(waar zou dit dan moeten staan en is dit wel het goede?)
Als ik bovenstaande weglaat komt er in mijn errorlog het volgende te staan:
couldn't spawn child process: c:/program files/apache group/apache/cgi-bin/xx.cgi (xx is een script)

Heeft iemand ideeen om dit enigszins te fixen?

Mijn dank is groot!

Whoehaaaaaah

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

P&W > ANS

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 12:30 schreef Raydiation het volgende:
Het enige wat nog moet worden toegevoegd zijn volgens mij de rechten via Chmod. Wanneer ik echter het volgende neerzet, dan zegt de test config dat hij de commando niet kent.
Uhhm.. nee. Windows heeft geen utils om Unix-rechten te bewerken. :)

Kijk in de ActivePerl FAQ eens onder Web Server Config bij Windows Specifics. Staat misschien wel wat nuttigs. :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm #!C:\bin\perl???
Das windows! Windows kent het chmod commando helemaal niet! chmod is een typisch Unix iets om de rechten op een file of directory te veranderen. Als je Apache onder windows draait hoef je dat chmod a+x niet te doen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09
Op donderdag 06 december 2001 12:30 schreef Raydiation het volgende:
Klein probleempje.
da's niet veel.....een probleemPJE is al klein...maar als het dan nog eens een klein probleempje is vinnik t niet eens noemenswaardig meer...maja...wie ben ik...
Het enige wat nog moet worden toegevoegd zijn volgens mij de rechten via Chmod. Wanneer ik echter het volgende neerzet, dan zegt de test config dat hij de commando niet kent. :

chmod a+x
Een duidelijk geval van wel de klok horen luiden maar niet weten hoe laat of dat het is...... ;)
chmod is een unix/linux-commando....je werkt zo te zien met apache onder windows, dus zal je de rechten ook op de windowsmanier moeten uitdelen (is alleen maar makkelijker vinnik...ervanuitgaande dat je nt of 2000 draait) je moet gewoon die hele zooi op share-niveau open gooien, en vervolgens op NTFS-niveau rechten toekennen aan de bepaalde objecten......... net als gewoon nt dus......isse simpel heh....

suc6

iRacing Profiel

• Raydiation
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2014
Klinkt leuk.... maar helaas niet concreet genoeg voor mij. Misschien kun je laten zien waar de klepel precies hangt.

thnkx

Whoehaaaaaah

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb je die FAQ al bekeken?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09
Op donderdag 06 december 2001 14:08 schreef Raydiation het volgende:
Klinkt leuk.... maar helaas niet concreet genoeg voor mij. Misschien kun je laten zien waar de klepel precies hangt.

thnkx
welk os gebruik je precies???
bij win2k zit het achter de rechter muisknop (ik ga er vanuit dat je wel NTFS gebruikt....) in bv de explorer.....klik op je map, rechtermuisknop properties, security. Daar kun je alle rechten zetten.

iRacing Profiel

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
#!c:\perl\bin\perl

moet toch echt wel bovenaan je CGI scripts staan als je perl in C:\perl hebt staan. Met bin kom je er niet, das de directory waar de binaries in staan :)
Pagina: 1