Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
tenzij je wel heel low-budget bent...dan maar een zelfbouw...anders gewoon dell, compaq of hp
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
[off topic]
Is leuk als er reparateurs van compaq komen.
die zijn altijd met zn 2en, 1 om de handleiding voor te lezen en de andere om de handelingen uit te voeren
[/off topic]
Verwijderd
Heb je iemand om de schuld te geven als er iets mis is met de server, en komen de klagende mensen niet snel bij jou zeuren over kapotte hardware
Verwijderd
compaq doet ook niets aan troubleshooting. Die jongens zijn hardwarewisselaars. Meer niet. En dan nog slechte ook. Compaq op zich is een goed merk alleen ik vind de service echt te wazig. Heb je een probleem, bel je op: owjah, nou dat is dat en dat, dat vervangen we even. Komt monteur. Jij blij. Hardware wordt vervangen..... probleem blijftOp donderdag 06 december 2001 18:15 schreef sjuk het volgende:
Service is wel handig ja.
[off topic]
Is leuk als er reparateurs van compaq komen.
die zijn altijd met zn 2en, 1 om de handleiding voor te lezen en de andere om de handelingen uit te voeren
[/off topic]
Ik zou niet zozeer merk / geen merk keuze maken maar dat ding bestellen bij een bedrijf wat goede fulltime onsite garantie levert binnen 24 uur. En dan maakt dat bedrijf wel uit of het een merkserver wordt (denk het dan wel )
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Dat is verschillend per keer. Als ik 's avonds om 22.30 bel dat onze tapestreamer is overleden en 's nachts om 4.00 komen ze een nieuwe brengen. Dat noem ik service.Op donderdag 06 december 2001 19:05 schreef LinuxAap het volgende:
[..]
compaq doet ook niets aan troubleshooting. Die jongens zijn hardwarewisselaars. Meer niet. En dan nog slechte ook. Compaq op zich is een goed merk alleen ik vind de service echt te wazig. Heb je een probleem, bel je op: owjah, nou dat is dat en dat, dat vervangen we even. Komt monteur. Jij blij. Hardware wordt vervangen..... probleem blijftmonteur zegt: ja meer kan ik nu ook niet doen. En dan log je maar weer een nieuwe call en begint het riedeltje van voren af aan
nee, das fijn....
Vandeweek kwamen ze een nieuwe HD brengen, met twee man, die er wel degelijk verstand van hadden.
Maar ook een keer alleen de boel inbouwen en voor de rest niets en dat is wel minder, maar boos worden help wel.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Verwijderd
Dat heet een contract. En das dus 24x4x7. Of na loggen van de call binnen 6 uur gefixed. Daar heb je voor betaald en doet ieder merk als je zo'n contract afsluit anders maken ze zich schuldig aan contractbreuk en moeten ze per uur dat het probleem niet gefixed is behoorlijk hoge boetes betalen. Bij standaard garantie kan je alsnog de pot op en mag je gewoon wachten tot je aan de beurt bent.Op donderdag 06 december 2001 19:13 schreef jeroenblom het volgende:
[..]
Dat is verschillend per keer. Als ik 's avonds om 22.30 bel dat onze tapestreamer is overleden en 's nachts om 4.00 komen ze een nieuwe brengen. Dat noem ik service.
ja, een hotswappable schijfje vervangen kan iedere nimwit....Vandeweek kwamen ze een nieuwe HD brengen, met twee man, die er wel degelijk verstand van hadden.
Ja is zo, maar dat moet toch allemaal niet hoeven. Als ik een tapestreamer heb die om de 3 maanden stuk gaat, een dat24 ofzo, en ze komen het ding iedere keer vervangen en hij gaat net zo hard stuk... dan zou het misschien weleens niet aan de drive kunnen liggen maar aan de manier van gebruiken... als iemand dan ff uitlegt wat wel en niet kan met zo'n ding, dan heb ik daar veel meer aan als alleen de hardware vervangen. Zo zijn mijn ervaringen met Compaq (in mindere mate, dat wel) maar vooral Dell...Maar ook een keer alleen de boel inbouwen en voor de rest niets en dat is wel minder, maar boos worden help wel.
dan weet je zeker dat na 2 jaar diezelfde onderdeln nog te krijgen zijn.
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Verwijderd
De fabrikanten zoals dell, hp, compaq, ibm e.d. hebben die onderdelen sowieso op voorraad liggen voor reparatiedoeleinden. Zijn ze verplicht namelijk. En meestal wordt de "levensduur" van een server op 5 jaar geschat en zelfs daarna zijn er nog onderdelen voorradig. Of dat voor de verkoop zo is, dat is weer een heel ander verhaal, maar voor reparatie hebben ze altijd iets, en ALS ze niets hebben dan krijg je altijd iets wat beter is. Merk kiezen is echt persoonlijke voorkeur, ze verkopen allemaal geen slecht spul, de service is 9 van de 10 keer goed en... mja... persoonlijke voorkeur dus (je kan ook met darts op een lijstje gaan gooien natuurlijkOp donderdag 06 december 2001 20:07 schreef GeBas het volgende:
Compaq Proliant met standaard onsite service
dan weet je zeker dat na 2 jaar diezelfde onderdeln nog te krijgen zijn.
Advanced sheep-counting strategies
Verwijderd
Indd! (Op /me z'n stagebedrijf hebben we alleen maar Dell PowerEdges (En een proliant, maar dat was duidelijk een vergissingOp donderdag 06 december 2001 19:07 schreef real_raichu70 het volgende:
Dell PowerEdge 6400 nemen
Verwijderd
Juist het omgekeerde. Zelfbouw is eigenlijk alleen een optie als je zelf die team kunt hebben om om 22u30 te zorgen dat er om 04u00 een nieuwe streamer in zit. En natuurlijk kunt veroorloven de onderdelen voorradig te houden. Dit kun je alleen als behoorlijk grote organisatie.Op donderdag 06 december 2001 17:51 schreef markvt het volgende:
Zelfbouw is voor "arme" bedrijven als je een echt goede server wil dan merk
Als 'arm' bedrijfje zit je gewoon je eigen polsen door te snijden met zo'n zelfbouw actie op mission critical.
Ik scheld vaak die idioten uit die voor thuisgebruik een merkPC met 1 jaar garantie van niks (PURR 5 dagen ofzo
Ergste voorbeeld- ik kreeg ooit de manager van een Londense plastische chirurgie kliniek aan de lijn- hij had een dode HDD. Zijn garantie was een standaard 5-dagen onsite. Dit was echt onaanvaardbaar vond hij- hier zaten alle gegevens van hun patienten op; het moest diezelfde dag nog met behoud van data (!) worden gerepareerd wat ze hadden geen redundancy of backup
Tja, hij begon te dreigen met juridische stappen als we het niet deden- puur omdat hij in z'n broek zat te scheiten. Hij stortte zowat in elkaar toen ik hem kalmtjes uitlegde dat een dode HDD DOOD is en alle data dus weg was, dat wij verder contractueel geen enkele verplichting hadden het dezelfde dag nog te repareren en dat voordat hij ons met juridische stappen bedreigde hij maar eens moest gaan denken aan z'n eigen aansprakelijkheid mbt z'n patienten, wiens gegevens allemaal nu kwijt waren door een enkele crash- op een gewone thuiscomputer zonder enige vorm van backups, met een doodstandaard kutgarantie...
Heb'm doorverwezen naar een locale IT adviseur- en vriendelijk verzocht onze thuiscomputer niet voor dingen te gebruiken waar het niet voor bedoeld of geschikt was.
Enfin, moraal van dit verhaal is zorg voor degelijke backups en support bij aanschaf. En dat is buiten een grote merk om vrijwel niet te krijgen. Dus merk.
Oslik blyat! Oslik!
maar het kan dus wel.

En mooi zoals je ziet
vooral de 4400 / 6400 Series
Lekker veel uitbereidings mogelijk heden.
Support is best goed te noemen, alleen zit je wel een kwartiertje aan de telefoon te w8ten..
Mag eigenlijk geen reclame maken maar : http://www.lebox.nl
Verwijderd
Als ik op mijn vorige werk weer eens een dode hdd kreeg waarbij het motortje nog werkte, dan sloopte ik de print eraf (indien mogelijkBij een dode hd kan vaak een groot gedeelte zoniet alle data nog gered worden, dit is alleen rete duur..
maar het kan dus wel.
Op donderdag 06 december 2001 23:25 schreef LinuxAap het volgende:
[..]
Als ik op mijn vorige werk weer eens een dode hdd kreeg waarbij het motortje nog werkte, dan sloopte ik de print eraf (indien mogelijkanders werd het echt slopen) en dan pakte ik zo'n zelfde hdd en zette de print van disk a op disk b en dan maar hopen dat je nog bij de data kon komen... en verdomd als het niet waar is.... verschillende keren gelukt. Dus je "kan" zelf nog weleens data van een "dode" schijf trekken.
Verwijderd
Ach ja.... maar als je een cheap-ass werkgever hebt dan moet ie zelf maar op de blaren zitten als het niet lukt toch?Op donderdag 06 december 2001 23:33 schreef leon1 het volgende:
of je kan natuurlijk een raid systeempje nemen...
[..]
De baas beslist uiteindelijk wat hij het liefste heeft: GOEDKOOP of BETROUWBAAR.....
Verwijderd
De prijs van een Compaq is zeker voor 10% merknaam.
Service is ook ver te zoeken, en onderdelen buiten de garantie zijn veel te duur, heb een keer meegemaakt dat 32 MB geheugen 1200 gulden koste, terwijl het zelfde geheugen voor een clone machine slechts 100 gulden koste.
Compaq zonde van je geld, kies voor Siemens, IBM of Dell
Verwijderd
Siemens is anders ook niet alles.Op vrijdag 07 december 2001 09:26 schreef HeliumCore het volgende:
Als je kiest voor een merk koop geen Compaq, is zonde van je geld, bij ons staat zo'n ding, deze moeten we elke week wel een keer herstarten (ligt niet aan de software) en de Siemens die er naast staat die het veel drukker heeft blijft gewoon door draaien.
De prijs van een Compaq is zeker voor 10% merknaam.
Service is ook ver te zoeken, en onderdelen buiten de garantie zijn veel te duur, heb een keer meegemaakt dat 32 MB geheugen 1200 gulden koste, terwijl het zelfde geheugen voor een clone machine slechts 100 gulden koste.
Compaq zonde van je geld, kies voor Siemens, IBM of Dell
IBM, Dell en HP zijn wat betreft hardware mooie apparaten.