Toon posts:

Geforce 3 ti 200 in aldi pc

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de aldi pc die onlangs te koop was, daarin zit een Nvidia geforce 3 ti 200! Ik heb hier al veel over gelezen, en kan daaruit concluderen dat hij makkelijk te overclocken is! Ik heb het proggie Nvmax gedownd, en sta dus op het punt om te beginnen! MAAAAAR nu krijg ik ineens in de mot dat er helemaal geen koeler op mijn geforce zit, enkel wat koelvinnetjes!

Nu, is dit een probleem? of kan ik er gewoon aan beginnen! Mijn bedoeling is de core & mem waarden aan te passen van 175 => 240 en van 400 => 500

Wat gebeurt er als het mis gaat?

Graag een eerlijk advies, want ik heb geen zin om een nieuwe kaart te kopen!

Ja ik heb de search gebruikt, en ja ik heb google geprobeerd, dus smijt dit draadje nou niet dicht, of ik stop gewoon met tweaken voor ik begonnen ben!

Tis namelijk de eerste keer dat ik iets overclock :o

Verwijderd

kaart brandt iig niet door je krijgt wel zo genaamde artifacts als je hem te hoog clockt. Je kan er ook een ventilatortje opzetten van een 486 oofzo dan heb je wel een cooler erop.

Verwijderd

wat voor merk/type kaart is het want dan kan ik ff kijken naar de specs ervan...!

Verwijderd

Topicstarter
Tis er 1 van nvidia zelf denkek!

Maar dat molentje, waar sluit ik dat dan aan , en hoe bevestig ik dat best?

lol ik heb tweakvrees :-)

Verwijderd

Topicstarter
heeft er trouwens al eens iemand echt schade gehad na het (te ver ) overclocken van een geforce?

en als je van die artifacts krijgt, kan je dan gewoon terugklokken?

Kheb trouwens net men pc geopend, en die koelvinnetjes op de geforce zijn nu al kokend heet! Misschien toch maar ff een ventilatortje zoeken?

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 12:26 schreef Killer1 het volgende:
Tis er 1 van nvidia zelf denkek!

Maar dat molentje, waar sluit ik dat dan aan , en hoe bevestig ik dat best?

lol ik heb tweakvrees :-)
Schroef ff je kast open en kijk of je het FCC nummer kan vinden (of zelfs een type/merk) dan weten we een stuk meer...!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:42

Wildfire

Joy to the world!

Géén koeler? Wat is dat nou voor iets idioots? Volgens mij had zelfs het reference-model van nVidia zelf al een koeler...

Dit is wel een heel erg voorbeeld van kostenbesparing...

Ik zou er maar gauw een cooler opsmijten. Met een flinterdun laagje Arctic Silver als koelpasta, wel zo handig.

Ik heb zelf sinds gisteren een Hercules 3D Prophet III Titanium 200... die heeft dus mooie blauwe heatsinkjes op het geheugen en een mooie Blue Orb-achtige cooler op de GPU zelf...

Core 175@200 (hoger nog niet geprobeerd maar zal ook wel gaan) en mem 400@500 was geen probleem... >:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
der zate koelvinnetjes op he, maar ik heb er nu een molentje bij opgeplakt (met nitro industrielijm)

is net alsof hij altijd zo geweest is :)

BTW het is dus een GF 3 ti 200 van medion zelf

kan ik dan nu redelijk veilig overklokken, en bestaat er een programmaatje waarmee ik de hitte van de GF processor kan zien?

Verwijderd

Weet iemand trouwens wat het verschil is tussen een Ti200 en een Ti500?

Verwijderd

Topicstarter
vooral de prijs :)

nee serieus, hetgeen ik begrepen heb uit verschillende artikels is dat de ti 200 nagenoeg hetzelfde is als de ti 500, maar met als belangrijkste verschil de kloksnelheden van de core en het geheugen! Dit geeft wel grote verschillen in de prestaties! (hierover is nog een draadje geloof ik)

Als ik het mis heb feel free to tell me!

Maar vergeet vooral mijn reply hierboven niet te beantwoorden ;)

Verwijderd

Ik steun je albijna volledig in deze stelling behalve dan het feit dat het GEWELDIG veel scheelt.
Zo rond de 10 procent met een normale G3 en zo rond de 20 procent met een TI 500,,,
Als je dit vergelijkt met de vorige generatie videokaarten met name Geforce 2 en Geforce 2MX dan is de budget variant enorm ingelopen want bij deze laatste 2 kaarten lag dit verschil meestal hoger dan 50 procent.

:)

oeps ja je kan redelijk veilig overklokken, ( met stappen tot je artifacts gaat zien ,, en dan een stapje terug,)
Alle extra gadgets zoals gpu monitoring en geheugen monitoring moeten door de kaart ondersteund worden voordat de software daarvoor gaat werken ( hardwarematig dus )

ik geloof dat de leadtek gf3 ti200 het kan ,,

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik zal het dan maar wagen zeker! :)

ik heb ondertussen mobo monitor 5 geinstalleerd, maar ik krijg dat kreng niet aan de gang :(

1e sensor staat op 51°
2de sensor staat op - 126°
3de sensor staat op 76°

Wat is nou wat, ik snap er (zoals ze in belgie zeggen) de ballen van :?

Verwijderd

Mobo monitor ?

moet je wel die van de maker van je mobo gebruiken ( als het uberhaupt al ondersteund wordt want niet elk mobo heeft goede monitoring crap :)

Verwijderd

Ga naar www.wallabie.nl en bestel je er een Crystal Orb , staat er bij mij nu ook op met wat ASII en ipv 275Mhz krijg ik nu 290Mhz uit m'n core *D

Verwijderd

Op Thursday 06 December 2001 13:54 schreef Killer1 het volgende:

kan ik dan nu redelijk veilig overklokken, en bestaat er een programmaatje waarmee ik de hitte van de GF processor kan zien?
De videokaart die in de P4 zit van de aldi is een MSI-8838
Met behulp van een artifact meter kun je zien of je deze teveel hebt overgeclocked.
Let even op de snelheid van het geheugen. Op en Ti500 zit 3.8ns, op mijn Aldi PC videokaartje 5ns!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op Thursday 06 December 2001 13:54 schreef Killer1 het volgende:
der zate koelvinnetjes op he, maar ik heb er nu een molentje bij opgeplakt (met nitro industrielijm)

is net alsof hij altijd zo geweest is :)

Volgens mij is dat niet echt slim omdat met lijm te doen, of het moet speciale lijm zijn die hitte geleid.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 13:43 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb zelf sinds gisteren een Hercules 3D Prophet III Titanium 200... die heeft dus mooie blauwe heatsinkjes op het geheugen en een mooie Blue Orb-achtige cooler op de GPU zelf...

Core 175@200 (hoger nog niet geprobeerd maar zal ook wel gaan) en mem 400@500 was geen probleem... >:)
239 - 501 kan ie, alleja die van mij toch ;)

iemand vroeg hier het verschil tussen ti200 en ti500 check m'n review op www.born2oc.be allebei de kaarten zijn van hercules...

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
Dagdag,

Ik zla ook maar weer is wat van me laten horen aangezine niemand meer de search functie weet te gebruiken.

So UTFS

Op tweakers heeft bij het nieuws een hele review gestaan over de stunt van de ALDI met de 1,8Gh PC. De specs van deze pc waren bij de racties terug te vinden, en zelfs op de site van Medion te vinden. Het is dus GEEN Medion brouwsel |:( maar een MSI kaart, namelijk de volgende:

MSI MS-8838 (Gf3 Ti200, 64 Mb DDR)

Links:

ALDI

Medion

Misschien dat mensen nu eindelijk is een search functie gaan gebruiken.

Grtz >:)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Op donderdag 06 december 2001 13:57 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Weet iemand trouwens wat het verschil is tussen een Ti200 en een Ti500?
www.nvidia.com |:(

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 10 december 2001 09:20 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Dagdag,

So UTFS

[Grtz >:)
Ok in de FAQ staat onderandere:
Dat we elkaar niet hoeven te groeten en er dus geen ruimte meer aan zouden besteden
Dat we niet meer UTFS zouden schreeuwen, als je niet bij te dragen hebt en je ergert je aan het topic kun je dit melden in SU!

Ik loop nu niet te flamen maar ik wil je er ff op wijzen dat mensen zoals jij de sfeer hier lopen te vergallen. Ik zal nu in jouw ogen een wannabee mod zijn, maar ik ben ook gebruiker van dit forum en ik zeg je dit als gebruiker omdat ik me er mateloos aan erger aan "tweakers" zoals jij!
Pagina: 1