Ik heb 3 maanden geleden een Plexwriter gekocht. (16x10x40) En elke keer als ik en cd "on the fly" kopieer, dan doet ie dat maar op 8 speed ipv 16 speed. Als ik gewoon wat muziek of data, etc. brand (vanaf hdd) dan doet ie dat wel gewoon op 16 speed. Ik heb al andere cd's gebruikt, en alles staat verder ook goed ingesteld. (in Nero 5.5.4.0)
Verwijderd
hoe heb je je drives ingesteld...? Dus wie is master en wie is slave en op welke IDE poort...?
Ik heb mijn DVD op master ingesteld, en mijn writer op slave.Op donderdag 06 december 2001 12:20 schreef jeroentje079 het volgende:
hoe heb je je drives ingesteld...? Dus wie is master en wie is slave en op welke IDE poort...?
Nee, ik heb een 12 speed DVD (creative)Op donderdag 06 december 2001 12:37 schreef misha het volgende:
is je DVD wel 16 speed???
Mjah, sowieso is het al niet handig om je cdrom/dvd en de brander op hetzelfde ide-kanaal te hebben.
Als je nog meerdere poorten hebt, zou je kunnen proberen om ze ieder op een appart kanaal te zetten..
Als je nog meerdere poorten hebt, zou je kunnen proberen om ze ieder op een appart kanaal te zetten..
Waarschijnlijk kijkt (of schat) ie wat de transfer rate van je dvd naar je cdr is en kijkt dan wat de beste snelheid is.
Verwijderd
Als je DVD 12x is, is dat genoeg want dan kan je
waarschijnlijk met 32x of 40x cd lezen.
Dus daaraan kan het niet liggen.
Heb je ook je DMA van je cdrom,dvd aanstaan.
Als je XP draait moet je dat bij je controler instellen.
Als het dan nog niet lukt dan moet je je dvd op slave en
je hdd op master zetten, en je brander appart master.
En als dat niet lukt dan probeer andere opties..
Veel plezier.
waarschijnlijk met 32x of 40x cd lezen.
Dus daaraan kan het niet liggen.
Heb je ook je DMA van je cdrom,dvd aanstaan.
Als je XP draait moet je dat bij je controler instellen.
Als het dan nog niet lukt dan moet je je dvd op slave en
je hdd op master zetten, en je brander appart master.
En als dat niet lukt dan probeer andere opties..
Veel plezier.
Verwijderd
Je kan nooit een cd branden op 16x van cd naar cd, tenzij je cd-romspeler een constante doorvoersnelheid van 2400KB/s aan kan, en er zijn maar heel weinig cd-romspelers die dit kunnen, neem maar de plextor 40ts scsi, naar ik meen kan deze lezer constant 17x lezen. Als je toch van cd naar cd wilt schrijven zal die brander wel laten zien dat ie op 16x fikt, maar de lezer bepaalt toch de snelheid.
Verwijderd
Misschien kan je de laatste versie van Nero ff downloaden, via: http://130.89.233.51/mirrors/nero/nero5564.exeOp donderdag 06 december 2001 12:17 schreef giovanni het volgende:
Ik heb 3 maanden geleden een Plexwriter gekocht. (16x10x40) En elke keer als ik en cd "on the fly" kopieer, dan doet ie dat maar op 8 speed ipv 16 speed. Als ik gewoon wat muziek of data, etc. brand (vanaf hdd) dan doet ie dat wel gewoon op 16 speed. Ik heb al andere cd's gebruikt, en alles staat verder ook goed ingesteld. (in Nero 5.5.4.0)
Misschien helpt het...!!
Verwijderd
Waarom geen CloneCD, want dan leest ie eerst de te branden cd (1-3 mins)
en dan gaat ie branden zo snel mogelijk. Dan doet ie waarschijnlijk 16x lijkt mij
en dan gaat ie branden zo snel mogelijk. Dan doet ie waarschijnlijk 16x lijkt mij
ik kan met mijn lite-on 16x brander en lite-on 16xDVD (Aangesloten op dezelfde IDE aansluiting) gewoon on-the-fly branden hoor.. ok, de buffer staat niet constant op >95% zoals bij normaal branden maar het is me al een paar keer probleemloos geluktOp donderdag 06 december 2001 13:58 schreef Tastan het volgende:
Je kan nooit een cd branden op 16x van cd naar cd, tenzij je cd-romspeler een constante doorvoersnelheid van 2400KB/s aan kan, en er zijn maar heel weinig cd-romspelers die dit kunnen, neem maar de plextor 40ts scsi, naar ik meen kan deze lezer constant 17x lezen. Als je toch van cd naar cd wilt schrijven zal die brander wel laten zien dat ie op 16x fikt, maar de lezer bepaalt toch de snelheid.
Verwijderd
Lang leve burnproof / smartburn!Op donderdag 06 december 2001 14:15 schreef rick_h het volgende:
[..]
ik kan met mijn lite-on 16x brander en lite-on 16xDVD (Aangesloten op dezelfde IDE aansluiting) gewoon on-the-fly branden hoor.. ok, de buffer staat niet constant op >95% zoals bij normaal branden maar het is me al een paar keer probleemloos gelukt
Maar inderdaad... ik zie ook geen probs met CD-CDRW op een enkel IDE kanaal...
Heb je je DMA settings weleens gecontroleerd?
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Verwijderd
je dma staat heus wel aan hoor en zeker als van de hdd wel op 16 speed naar je fikker wordt geschreven.
Pagina: 1