Hey!
Ik heb een probleem. Ben bezig een database te bouwen onder SQLServer2000. Lokaal werkt hij prima, maar op de websrver die geinstalleerd is door onze hostingcompany (dedicated) geeft hij dus de alom bekende:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80004005)
Login failed for user 'sa'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.
Annie schreef vorige week dit:
Check effe bij de eigenschappen van de server (in de EM) of je niet toevallig alleen NT authentication aan hebt staan.
Je moet dus "Mixed mode" hebben.
Nu heb ik het volgende gedaan in Enterprise manager:
+ Microsoft SQL Servers
+ SQL Server Group
Rechtermuisknop, Edit SQL Server Registration Properties op het domein.
Bij 'Connection' staat idd: Use Windows Authentication.
Maar als ik deze verander naar Use SQL Server Authentication krijg ik dezelfde foutmelding als hierboven.
Volgens mij zit ik hier niet goed, of wel???
Ik heb lokaal 'gewoon' even SQL server opnieuw geinstalleerd om hetzelfde probleem op te lossen. Maar dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk op een webserver...
Plz, help...
Ik heb een probleem. Ben bezig een database te bouwen onder SQLServer2000. Lokaal werkt hij prima, maar op de websrver die geinstalleerd is door onze hostingcompany (dedicated) geeft hij dus de alom bekende:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80004005)
Login failed for user 'sa'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.
Annie schreef vorige week dit:
Check effe bij de eigenschappen van de server (in de EM) of je niet toevallig alleen NT authentication aan hebt staan.
Je moet dus "Mixed mode" hebben.
Nu heb ik het volgende gedaan in Enterprise manager:
+ Microsoft SQL Servers
+ SQL Server Group
Rechtermuisknop, Edit SQL Server Registration Properties op het domein.
Bij 'Connection' staat idd: Use Windows Authentication.
Maar als ik deze verander naar Use SQL Server Authentication krijg ik dezelfde foutmelding als hierboven.
Volgens mij zit ik hier niet goed, of wel???
Ik heb lokaal 'gewoon' even SQL server opnieuw geinstalleerd om hetzelfde probleem op te lossen. Maar dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk op een webserver...
Plz, help...