Abit BP6 - XP problems

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Goeiemorgen,

Een vriend van mij heeft een BP6 die nogal kuren geeft met Windows XP.

Het probleem ligt bij het opstarten dat ie telkens BSOD's geeft. Ik heb op de site van ABIT gekeken, en zag dat laatste BIOS van 22 mei dit jaar afkwam.

Nu vraag ik me af, is deze duel mobo BP6 wel XP compatible? En zijn er meer mensen die ook kuren hebben met deze mobo onder XP? En een oplossing hebben gevonden voor XP..

Mailtje naar ABIT wil niet helpen, ze reageerde niet eens. En op het forum van hun site kon ik niks vinden over BP6 & XP support.

Alvast bedankt voor jullie hulp jongens :)
-Marcus

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XP draait uitstekend op mijn BP6. Misschien gebruikt ie foute HPT drivers ofzo.. Schakel het ding eens uit en gebruik voortaan de IDE0/1 poorten of neem een andere IDE controller (Promise enzo).

Verwijderd

Bij mij draait hij ook perfect... geen enkel probleem.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

je kan ook geen athlon xp's op de bp6 proppen,....dat ken nie ;)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ow Windows XP :) --> nope geen problemen mee hier, draait goed. Misschien bios update-je?

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

mijn oude bp6, XP geen enkel probleem.

Controleer of je professional gebruikt
XP home werkt niet op een bp6
|:(
Controleer de drivers
Controleer of je niet degene hebt met te kleine transistoren.

www.pb6.com

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 06 december 2001 15:07 schreef reddog33hummer het volgende:
mijn oude bp6, XP geen enkel probleem.

Controleer of je professional gebruikt
XP home werkt niet op een bp6
|:(
Controleer de drivers
Controleer of je niet degene hebt met te kleine transistoren.

www.pb6.com
tis trouwens http://www.bp6.com ofwel http://bp6.gamesquad.net :)

En ja, je kunt wel XP Home op een BP6 draaien, maar dan wordt slechts 1 CPU benut. XP Professional is inderdaad eerder aan te bevelen voor BP6 gebruikers.

Kleine transistoren :? L :+ L
Je bedoelt zeker condensatoren, maar dan zou ie ook allang problemen met Win2K moeten hebben of draaide ie altijd al 9X/Me ???

Verwijderd

Ik ben dus de persoon om wie het gaat 8-)

Ik probeer XP prof. (vanwege SMP support) op mijn systeem te installeren.
Ik heb BIOS versie RU (dated 20/04/2000) + HP366 v1.22
Na de (DOS) melding 'setup is starting Windows' volgt een BSOD. Ik heb ook geprobeerd om bij de Third Party drivers stap van setup (F6) versie 1.26 van HP te laden, dan volgt geen BSOD echter het systeem hangt.

Welke versie van BIOS/HP controller moet ik gebruiken?

Verwijderd

N.B. BalusC

Die BIOS downloads op je site zijn deadlinks |:(

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

Had je maar geen Abit bord moeten kopen maar een MSI of Asus .
heb je de reclame niet gezien met zo'n zwitsers hobby mes

veel plezier ermee

LOL

Verwijderd

Wat zeur je nou :o

Volgens die makkers hierboven kan het...
T'is alleen al een wat ouder mobo (wat gaat dat snel ;( )

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 06 december 2001 21:17 schreef swf het volgende:
N.B. BalusC

Damn.. tnx voor warning.. Ik zal ze nog eens aanpassen
Op donderdag 06 december 2001 21:18 schreef desmoquattro het volgende:
Had je maar geen Abit bord moeten kopen maar een MSI of Asus .
heb je de reclame niet gezien met zo'n zwitsers hobby mes
Ga je moeder vervelen
Op donderdag 06 december 2001 21:16 schreef swf het volgende:
Ik ben dus de persoon om wie het gaat 8-)

Ik probeer XP prof. (vanwege SMP support) op mijn systeem te installeren.
Ik heb BIOS versie RU (dated 20/04/2000) + HP366 v1.22
Na de (DOS) melding 'setup is starting Windows' volgt een BSOD. Ik heb ook geprobeerd om bij de Third Party drivers stap van setup (F6) versie 1.26 van HP te laden, dan volgt geen BSOD echter het systeem hangt.

Welke versie van BIOS/HP controller moet ik gebruiken?
Probeer de master HD op IDE0/1 te hangen en de drivers pas te installeren als de XP installatie is voltooid. Ik herinneer me ook zoiets meegemaakt te hebben met een van de XP beta's, toen ik mijn HPT366 nog gebruikte. Momenteel gebruik ik de RU BIOS zonder HPT en disable ik de HPT controller in apparaatbeheer van zowel 2K als XP. Ter vervanging van de HPT heb ik een tot Promise FastTrak100 gehackte Ultra100 en daar heb ik tot nu toe nog geen spijt van gekregen.

Verder zou ik MS certified Win2K drivers nemen, 1.21 dus, ook al heb je WinXP. De BIOS maakt niet uit, zolang ie je harddisk maar herkent. Nieuwere HDD = nieuwere BIOS nemen. Het heeft totaal geen invloed op de prestaties, de drivers daarentegen hebben dat wel.

Verwijderd

De BP6 is een beetje een rare snuiter. De mensen die mazzel hebben zijn zeer tevreden en alles werkt als een trein. De mensen die pech hebben....

Ik had een BP6 die met geen mogelijkheid stabiel wilde draaien. Echt alles geprobeerd, maar niets wilde helpen. OC'en was niet eens nodig, hangen ging zo ook prima |:(

M'n allergoeistevriendje heeft ook een BP6, oc'ed zover mogelijk is, en geen enkel probleem.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 07 december 2001 08:51 schreef Sepans het volgende:
De BP6 is een beetje een rare snuiter. De mensen die mazzel hebben zijn zeer tevreden en alles werkt als een trein. De mensen die pech hebben....

Ik had een BP6 die met geen mogelijkheid stabiel wilde draaien. Echt alles geprobeerd, maar niets wilde helpen. OC'en was niet eens nodig, hangen ging zo ook prima |:(

M'n allergoeistevriendje heeft ook een BP6, oc'ed zover mogelijk is, en geen enkel probleem.
Hoogstwaarschijnlijk het bekende EC10 probleem?
Ik heb de mijne (was 100uF) vervangen door een 2200uF exemplaar, al meteen nadat ik um kocht en testte. Een wereldverschil, hij crashte niet meer zo snel!

Check www.bp6.com/forum, het zit in dit draadje.. De Q6 fix heb ik niet gedaan, dat zou ik pas doen als de EC10 fix niks oploste :)

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Ik zou zeggen... zie specs!

>specs<

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

ACPI enabled in de bios? Dat veroorzaakte bij mij een soortgelijk probleem. 'k Ben toch maar terug gegaan naar m'n win2000. Ook win2000 krijg ik niet stabiel aan de praat met ACPI enabled. Iemand suggesties?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 06 december 2001 21:17 schreef swf het volgende:
N.B. BalusC

offtopic:
Deze zijn nu gefixt! :)
Nog tnx voor je feedback :7

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk het bekende EC10 probleem?
Ik heb de mijne (was 100uF) vervangen door een 2200uF exemplaar, al meteen nadat ik um kocht en testte. Een wereldverschil, hij crashte niet meer zo snel!
ALs ik zeg alles bedoel ik ook alles, maar helaas pindakaas, deze BP6 was niet stabiel te krijgen. En van Abit kreeg ik na 6 maanden over en weer mailen een enveloppe met een gedeukte condensator toegezonden...

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Eerst xp installeren met je HD op ide 0/1
Dan driver voor de HPT installleren.
Dan pas HD op de u/dma sloten plaatsen
100% garantie dat het werkt.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

ma heeft een bp6 met windows 2000pro
zij heeft geen problemen met windows alleen dat ze hem niet automatische afsluit (je moet de power knop inhouden tot hij uit is)

verder wou zij dus winxp op zetten ben ik blij zeg dat ik heb gezecht dat het niet goed zal werken er op

verder kan ik met deze wel overclokken
deul celly500 gaat tot met 622 stabiel
alleen zij wou dat niet
ma zijn vreemde wezens >:)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Hier geen enkel probleem om XP geinstalleerd te krijgen op een BP6(bios RU en HPT-driver 1.22).

NB: ik had in het verleden veel last van crashes totdat ik een 400 Watt-voeding ging gebruiken

Verwijderd

hier een 300watt voeding van aopen
maar deed het ook goed op mijn 230watt a classen voeding

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 23:49 schreef maupie het volgende:
Eerst xp installeren met je HD op ide 0/1
Dan driver voor de HPT installleren.
Dan pas HD op de u/dma sloten plaatsen
100% garantie dat het werkt.
Dat heb ik dus gedaan. Alleen zodra ik de HD op UDMA overzet (na XP geinstalleerd te hebben mbv IDE) bootie niet meer...hij herkent mn UDM controller schijnbaar nog niet. :'(

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 00:19 schreef Jake Blues het volgende:
Hier geen enkel probleem om XP geinstalleerd te krijgen op een BP6(bios RU en HPT-driver 1.22).

NB: ik had in het verleden veel last van crashes totdat ik een 400 Watt-voeding ging gebruiken
Ik gebruik ook RU + HPT 1.22 mag niet baten.
Verder heb ik nu 300 Watt voeding. Het gekke probleem dat ik heb is bij het starten van de PC: ik zet hem aan...geen beeld...trek de stekker eruit..wacht zeg 10 sec...druk de de stekker er weer in...druk op de aan knop..en hij start weer. pff wat een procedure... Weet iemand wat hier aan de hand is? Misschien een probleem met mn voeding? N.b. Ik heb 2 harddiscs + DVD + CD brander. :r

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb WinXP ( Nederlands :( )hier net draaien op m'n BP6. Ik moet zeggen, dit draait als een tierelier :)

btw, vast al vaker gevraagd, wat is nou de snelste processor die werkt op een BP6?
(momenteel heb ik er twee stuks celeron 366 @550 op draaien)

Volvo V70 D5 my2011

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Het probleem ligt bij het opstarten dat ie telkens BSOD's geeft. Ik heb op de site van ABIT gekeken, en zag dat laatste BIOS van 22 mei dit jaar afkwam.
Vorig jaar dus... ;)

BP6 is een cult-bordje. Ik gebruik 1.28 voor de HPT366.
Op dit moment trouwens niet, want een FastTrak 100 bedient de HDD.. :) OS is trouwens XP Pro. Rocksolid op 2x 366@550 :P
Hij heeft echter wel aandacht nodig: een stabiele voeding, fatsoenlijk RAM en veel liefde en geduld... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 13 december 2001 22:17 schreef FalconM het volgende:
btw, vast al vaker gevraagd, wat is nou de snelste processor die werkt op een BP6?
(momenteel heb ik er twee stuks celeron 366 @550 op draaien)
Een ding om te onthouden is dat de BP6 zelden een FSB van hoger dan 110 haalt, gezien het uitzonderlijke moederbord ontwerp. Dus het is verstandiger om een CPU met FSB@100MHz of lager te nemen als je wilt overklokken. Een CPU met FSB@133 zou zonde zijn.

Als je niet wil modden: Celeron533 PPGA, maar dat zijn geen overklokkertjes. De Core houdt het nog wel vol tot 600MHz met niet al te exotische koeling. De snelste celeron is de 366, want die wil wel op een FSB van 100 (wel even PCI divider meteen op 1/3 gooien voor het rebooten ;) ).

Als je van een beetje modden houdt: Dual P3 coppermine via de PowerLeap Neo FCPGA-PPGA converters, check www.bp6.com/forum en www.powerleap.com

Als je van die-hard modden houdt: Dual 512K Tualatins.. Die kunnen er theoretisch wel op (de gouwe ouwe 440BX levert de core voltage over een zeer beed range, incluis 1,3V) Maar het is trouwens nog niemand gelukt ;)

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Hoi,
Ik heb dat ook gehad met mijn bp6. Ik heb eerst win98 weer geinstalleerd en daarna de setup van XP Professional gestart vanuit win98.
Op die manier werkte de installatie wel bij mij. Ik hoop dat je hier iets aan hebt

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hier werkt alles p'fect, met een BP6 met WinXP. Alleen de Highpoint controller (HPT366) krijg ik niet aan het werk, iemand tips ervoor?
Windows XP is trouwens (met die BP6) een stuk ongevoeliger voor over overgeklokte processoren, mijn Celeron 400 wil nu wél op 95Mhz bussnelheid (stabiel) draaien, en in Windows 2000 staakte die het booten al op 87Mhz :'(

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 16 december 2001 08:19 schreef B_O_S_S het volgende:
Hier werkt alles p'fect, met een BP6 met WinXP. Alleen de Highpoint controller (HPT366) krijg ik niet aan het werk, iemand tips ervoor?
Windows XP is trouwens (met die BP6) een stuk ongevoeliger voor over overgeklokte processoren, mijn Celeron 400 wil nu wél op 95Mhz bussnelheid (stabiel) draaien, en in Windows 2000 staakte die het booten al op 87Mhz :'(
Heb je de laatste drivers van de website gedownload? Ik geloof dat dat versie 1.25 is. (voor win2k) Bij mij werkt het namelijk prima
Pagina: 1