Buizenversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 08:50
Ik heb ooit eens een hele cursus tot het bouwen van een buizen versterker in mijn handen gehad, inclusief schema's e.d. (Dit kwam volgens mij uit een of ander elctronica tijdschrift.) Nu ik eindelijk eens iets heb, van misschien is dit wel de moeite waard om me in te verdiepen, kan ik dat ding dus nergens meer terugvinden. Weet er toevallig iemand waar ik zoiets kan vinden, en is dit te doen voor iemand met vrij weinig electronica kennis, maar wel een redelijke dosis gezond verstand?

Nu ik toch bezig ben, wat zijn nu excact de voor en nadelen van een buizenversterker?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb er geen ervaring mee. Ik zou alleen zorgen dat je goed weet wat je doet. Buizenversterkers werken op een hogere spanning (380 volt of zo). Een fout maken (met 2 handen aan het apparaat) kan dodelijk zijn.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:03
Ehmz, mijn gitaaramp. is ook buizen, en werkt gewoon op 220 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Is er ook nog iemand die een antwoord op mijn vraag heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40452

Misschien vind je op http://www.elektuur.nl/ wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

voordelen: vaak een warm geluid
nadelen: erge kleuring door buizen (tenzij je supermegahighclasssuperexpensive buizen ehbt ofzo..)
invergelijking met transistoren..

tis een consessie, meeste mensen willen buizen omdat het warm klinkt (de buizen kleuring dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op donderdag 06 december 2001 12:42 schreef PluueeR het volgende:
maar je buizen werken op een veel hogere spanning.

en ik zou niet gelijk met buizen beginnen als je nog niet veel van elektronica weet.
maar in dit: Moderne High-end buizenversterkers : met ringkern-uitgangstransformatoren - Menno van der Veen = ISBN 9053810897 boek staat heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-03 22:01
http://www.buizenversterker.nl/

Leek me wel wat!!!

Alles is najagen van wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

buizengitaarversterker? WAUW!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38584

En wat d8 je van een hybride versterker.....
Buis en tranistor, dan heb je het voordeel van de
Buis (warm geluid) en voordeel van de Transistor
(Onvervormd)..... zie www.audio.nl
Van John v/d Sluis.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:03
Op donderdag 06 december 2001 13:17 schreef limoentje het volgende:
Beetje gitaarversterker gebruikt valves (buizen) transitor is niet wat je wil voor je gitaaramp. IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Kijk dit begitn erop te lijken, ik zal het van het weekend eens allemaal bekijken.
Maar als ik het goed begrijp weet er niemand een kant en klaar stapsgewijze handleiding.

Ik zie namelijk nogal op tegen dat rekenwerk, ik heb vrij weinig vertrouwen in mijn eigen kunsten wat dat betrefd. Het zou een stuk makkelijker zijn als ik een complete onderdelen lijst erbij zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je had gekeken op www.audio.nl, had je kunnen zien dat je kits kunt kopen, dus handleiding + onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Op donderdag 06 december 2001 14:05 schreef NoiZe het volgende:
Als je had gekeken op www.audio.nl, had je kunnen zien dat je kits kunt kopen, dus handleiding + onderdelen.
Dat klopt, maar vaak is het zo dat zo'n kant en klare kit minstens 3 x zo duur is. Daarom wil ik zelf aan de hand van een ontwerp + beschrijving en onderdelenlijst eerst op zoek gaan naar al die onderdelen en daarna het geheel bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 06 december 2001 14:05 schreef NoiZe het volgende:
De verstekers van Hawk zijn geloof ik hybride buizen/transistors. Mijn zelfbouw 25w klasse transistor amps zijn van de voorloper van deze firma (Audio&Techniek, toendertijd een tijdschrift van o.a. John van der Sluis)

Ze beweren zelf dat de A50 (min of meer) beter is dan Krell of Conrad Johnson (en gebruikers prefereren ze boven McIntosh en Hiraga). Tamelijk boute uitspraken dus, voor een amp van f 3000.
Heeft iemand ze wel eens beluisterd?

Btw van web site ontwerp hebben ze iig geen verstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Velleman heeft een kit, voor buizenversterker 2x50Watt
lekekr krachtig dus

Ik zou ps nog wel eens een buizengitaarversterker willen, ik heb nu een rood organisch kastje in men studio staan (line6 pod2)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 06 december 2001 15:47 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Ze beweren zelf dat de A50 (min of meer) beter is dan Krell of Conrad Johnson (en gebruikers prefereren ze boven McIntosh en Hiraga). Tamelijk boute uitspraken dus, voor een amp van f 3000.
Heeft iemand ze wel eens beluisterd?

Btw van web site ontwerp hebben ze iig geen verstand :)
Prijs zegt natuulijk heel weinig, omdat er hier geen sprake is van verkoop winst (alleen die van de maker zelf) en distributie en dergelijke, omdat je direct van de koper koopt. Het is trouwens geen 3000,- maar 5500,- piek voor 2 mono blokken.
Ze klinken heel fris in het hoog, te vergelijken met Denon, alleen het laag is meer richting H/K..... Strakker en niet zo overdreven laag. Ze klinken zeker niet verkeerd.

Site is inderdaad een beetje chaotisch. Maar dat is John v/d Sluis. Als hij zelf z'n speakers zou afwerken zou het er niet uitzien... =]]... gelukkig laat ie dat aan anderen over.
Hij heeft van audio wel degelijk verstand en het maken er van ook, alleen het is een man met een eigen visie, twerijl grote fabrikanten met meerder mensen iets bouwen.
Je moet er dus van houden.

De uitsrapken zijn gebsaeerd op het feit dat hij de signalen zo natuurlijk mogelijk houdt in vergelijking met vele andere vertserkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Prijs die ik noemde was idd die van de bouwkit zonder behuizing (euro 1384), dat is dus niet vergelijkbaar met de kant en klaar prijzen van Krell en dergelijke.
Ken je John? Toen ik mijn bouwpakketten kocht had hij nog een winkeltje in Rotterdam Noord (10 jaar geleden of zo). Helaas ging hij failliet (voordat ik alle onderdelen gekregen had, wel al betaald).
Is allemaal wel goed gekomen, de resterende onderdelen kon ik ophalen bij Audax importeur in Den Haag (die kennelijk een schuldeiser was).

Ik vond Audio&Techniek altijd wel een leuk tijdschrift (lekker eigenwijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 01-03 20:06
De uitsrapken zijn gebsaeerd op het feit dat hij de signalen zo natuurlijk mogelijk houdt in vergelijking met vele andere vertserkers.

hehe, dit heb ik ook altijd :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Buizen versterkers zijn mooi!
Dat geldt voor audio maar zeker ook voor guitaar ed
ze klnken muzikaler tov een transistor versterker.
Het is duur om er een te kopen , zelf maken is mogenlijk.
De nodige transformators zijn moeilijk te krijgen of duur te laten maken.
Een beetje buizen, voor en eind kost iets van F5000,-
Tuurlijk kan het goedkopen of duurder, het hangt af van de componenten.
Desontdanks is het alle moeite waard

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ten eerste, als je weinig of geen ervaring met elektronica hebt en nog nooit een soldeerbout hebt vastgehouden, ga dan alsjeblieft niet proberen een buizenversterker in elkaar te zetten met de verwachting dat 'ie beter klinkt dan je huidige hifi-versterker!

Er komt veel meer bij kijken dan een schemaatje in elkaar solderen. De vorm, het materiaal van je behuizing is al van invloed op storingen. Ook de gebruikte bedrading en vooral hoe die in je kastje ligt, alsmede de plaatsing van alle componenten zijn heel erg van invloed op storingen etc.

Ik zou zeggen: lees je eerst eens een beetje in in de principes van elektronica en van elektronenbuizen, bijv. met een boekje uit de bieb.

Daar komt bij dat de echte goede buizen die in die peperdure hifi-versterkers zitten honderden guldens per stuk kosten en goede condensatoren en potmeters etc. ook erg duur zijn.

Als je echt graag zo'n ding in elkaar wilt zetten, haal dan een kant-en-klaar schema met ontwerp uit de elektuur, maar zorg wel dat je eerst goed kan solderen, koude lassen zijn echt dodelijk voor je geluid. De hoogspanning die op je buizen staat kan, afhankelijk van het type buis, wel 500 of meer Volt gelijkspanning zijn, en die spanning kan ook, nadat je de stekker eruit gehaald hebt, uren op de elco's blijen staan. Dit is echt een stuk dodelijker dan het lichtnet, neem dat van me aan.

Dit verhaal werd geschreven door een redelijk ervaren buizenversterkerbouwer. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ut duurt lang om zo'n reply te tikken he lemon
ik sluit me aan bij jou verhaal incl ervaring

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 06 december 2001 13:42 schreef PluueeR het volgende:

[..]

Beetje gitaarversterker gebruikt valves (buizen) transitor is niet wat je wil voor je gitaaramp. IMHO
Zeker nog nooit op een Randall transistor bak gespeelt?
Die dingen heersen dus echt wel he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Op donderdag 06 december 2001 16:53 schreef sjuk het volgende:

[..]

Zeker nog nooit op een Randall transistor bak gespeelt?
Die dingen heersen dus echt wel he.
Luister maar eens naar Dimebag Darrel (Pantera) >:) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Ik zeg ook niet dat ik m meteen ga bouwen. Ik wil me er eerst eens goed in verdiepen, zonder meteen een of ander boekje te moeten kopen. Het artikel wat ik bedoelde kon best wel eens uit een elctuur van 10 jaar terug ofzo komen. Daarin stond een vrij duidelijke uitleg, die ik met mijn HAVO natuurkunde + informatica opleiding ook snapte. Het leuke van het geheel was dat je de onderdelen ex kast en spoelen (ja, ik weet het die zijn enorm duur)voor nog geen 100,- kon kopen.
Met de spoelen erbij kwam het dan op zo'n 800,- volgens een kennis van mij die m ooit heeft gebouwd. Probleem is dat hij niet meer weet waar hij zijn info vandaan heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Spoelen???? Waar heb je die voor nodig dan, en waarom moeten die zo duur zijn??? Bedoel je niet de buizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 06 december 2001 16:56 schreef TheLemon het volgende:

[..]

Luister maar eens naar Dimebag Darrel (Pantera) >:) :9~
ho ff..das allemaal distortion enzo..
allemaal vervormd.. Ik weet wel dat die Randalls idd erg goed zijn!,. maar ik vind ze het niet halen bij een Fender Buizenbak (ik dacht de twin reverb)

maar goed.. daar ging dit topic niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 06 december 2001 17:04 schreef TheLemon het volgende:
Spoelen???? Waar heb je die voor nodig dan, en waarom moeten die zo duur zijn??? Bedoel je niet de buizen?
spoelen is om te ontstoren :)
en voor scheisdings filters..
spoelen zijn opzich niet al te duur, maar et gaat erom hoe die spoelen gemaakt zijn,.. je hebt ferrietstaaf kern of andere etc.. er zijn zoveel mogelijkheden en kwaliteitsoorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 06 december 2001 12:42 schreef PluueeR het volgende:
Ja, dus ? Een TV werkt ook gewoon op 220. Op de hoogspanning staat dus mooi 15KVA !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetje
  • Laatst online: 26-03 22:01
Goeie eindtrafo das pas duur!!!

Alles is najagen van wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 06 december 2001 17:04 schreef TheLemon het volgende:
Of de transformators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 06 december 2001 16:36 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Ken je John? Toen ik mijn bouwpakketten kocht had hij nog een winkeltje in Rotterdam Noord (10 jaar geleden of zo). Helaas ging hij failliet (voordat ik alle onderdelen gekregen had, wel al betaald).
[..]
Ja ik ken em wel, ik heb m'n speakers ervandaan.
AMT zelfbouw....... ze bevallen erg goed, behalve dat ze niet erg laag komen.... (daar heb ik m'n energy sub voor)
Hij heeft nu een zaakje richting Rotterdam Airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36585

ik weet een winkeltje (in Hoorn) waar ze je alles kunnen uitleggen en waar je ook bouwpaketten kunt kopen...

icq me ff als het je wat lijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18581

Op donderdag 06 december 2001 13:17 schreef limoentje het volgende:
Nog nooit van gehoord ofzo??? Alle duurdere/betere/bekendere gitaarversterkers zijn buizen |:( No flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 19:08
hrmpf

kijk eens wat linkjes na:

www.triodedick.com (of nl)
www.ultranalog.com
www.vt52.com
www.machmat.com

Om maar eens een stel enthousiaste nederlanders te noemen.

En anders kijk je op www.audiolinks.nl, voor nog 20duizend andere links!

De meeste sites hebben wel schema staan van de versterkers die die personen zelf hebben gemaakt.

En natuurlijk kan je ook ff op mijn site kijken voor het schema van de hybride buizen/mosfet hoofdtelefoonversterker die ik dit weekend in elkaar ga klussen omdat gisteren net de laast onderdelen zijn binnengekomen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:43
Spoelen in een audioversterker? waarom? Erg duur, en zover ik weet niet noodzakelijk. Bedoelde je misschien de trafo's (voeding + eindtrafo's)?

ff zeuren:
Op donderdag 06 december 2001 17:33 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja, dus ? Een TV werkt ook gewoon op 220. Op de hoogspanning staat dus mooi 15KVA !
15kVA??!!! da's niet best! Ik denk dat je 15kV bedoelt, 15kVA is een vermogen (blind en werkbaar tesamen) en als je tv dat trekt, dan wil ik niet weten hoe groot jouw tv is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Ja, sorry ik bedoelde idd de trafo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op vrijdag 07 december 2001 08:39 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Spoelen in een audioversterker? waarom?
Om de voeding te filteren. Kijk ff op mijn website, naar het schema van m'n nieuwe hoofdtelefoonversterker. Daar zit een 4H spoel in, om ervoor te zorgen dat de rimpel op mijn voeding een stuk kleiner wordt. (je kan ook zonder, maar je hebt dan veel meer RC secties nodig, is ook niet alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42416

[quote]Op donderdag 06 december 2001 17:01 schreef cornelisprul het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik m meteen ga bouwen. Ik wil me er eerst eens goed in verdiepen, zonder meteen een of ander boekje te moeten kopen.

Buizenversterkers lenen zich juist heel goed voor een eerste stap in de elektronika. Er zijn weinig componenten en ze zijn ook heel robust. Enige nadeel is de hoge spanning. Elk redelijk boek of artikel gaat in op de risico's en de voorzorgsmaatregelen.
Het tijdschrift RB (radio bulletin) electronica ligt in bijna elke bibliotheek en heeft al aardig wat "moderne" ontwerpen gepubliceerd de laatste 20 jaar. Nr.7 (+vervolgen) uit 1998 is een aanrader, een kleine (ca. 3W) stereo klasse A versterker die voor 400 à 500 gulden te bouwen is. In combinatie met een luidspreker met een hoog rendement (bv. een Fostex FE103) heb je zelfs "high end" voor weinig.
De Junior van Rik Stoet (www.stoetkit.nl dacht ik) is een ontwerp die je van zijn site kunt downloaden. Het is een push-pull klasse AB ontwerp van ongeveer 10 W die je met veel meer luidsprekers kunt combineren. De bouwprijs is ook ongeveer 500 gulden maar dan exclusief omkasting. Audio & Techniek hebben een aantal kleine modificaties voorgesteld aan het RS ontwerp waardoor hij een klasse beter gaat spelen. Beide ontwerpen heb ik zelf gebouwd, de RS Junior draait dagelijks.
Verder heeft het tijdschrift Audio & Techniek over de jaren heel veel mooie en dure ontwerpen gemaakt. Ze zijn helaas weer een aantal jaren uit de rekken.
Elektuur heeft een aantal goede buizenversterkers gehad. Ga eens zoeken in hun index.
Buitelandse tijdschriften: Audio Amateur en Glass Audio zijn zeer goed en wat moeilijker te krijgen. Als je in de buurt van een TU woont dan kun je daar de bibliotheek eens inlopen... vinden ze vast geen probleem.

succes, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op vrijdag 07 december 2001 13:46 schreef Macaddict het volgende:
Als je in de buurt van een TU woont dan kun je daar de bibliotheek eens inlopen... vinden ze vast geen probleem.

succes, Peter
www.ub.utwente.nl

"mijn bieb"

Maar daar zul je bar weinig over dit soort onderwerpen vinden, vrees ik. Ik heb er zelf ook al eens flink lopen zoeken, maar heb niets gevonden.

Je kan beter naar de plaatselijke bieb gaan. Die bieb in enschede bijvoorbeeld heeft al een leuke collectie over dit onderwerp. Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van het boek van die vanderlinden, het is 1 grote reclamefolder voor amplimo trafo's.

Ik denk dat juist de links die ik gaf je een heel eind op weg kunnen helpen naar een leuk beginnersversterkertje.
Maar je moet inderdaad toch ervanuit gaan dat je versterker je een 500 piek gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
[quote]
Op vrijdag 07 december 2001 13:46 schreef Macaddict het volgende:
Op donderdag 06 december 2001 17:01 schreef cornelisprul het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik m meteen ga bouwen. Ik wil me er eerst eens goed in verdiepen, zonder meteen een of ander boekje te moeten kopen.

Buizenversterkers lenen zich juist heel goed voor een eerste stap in de elektronika. Er zijn weinig componenten en ze zijn ook heel robust. Enige nadeel is de hoge spanning. Elk redelijk boek of artikel gaat in op de risico's en de voorzorgsmaatregelen.
Het tijdschrift RB (radio bulletin) electronica ligt in bijna elke bibliotheek en heeft al aardig wat "moderne" ontwerpen gepubliceerd de laatste 20 jaar. Nr.7 (+vervolgen) uit 1998 is een aanrader, een kleine (ca. 3W) stereo klasse A versterker die voor 400 à 500 gulden te bouwen is. In combinatie met een luidspreker met een hoog rendement (bv. een Fostex FE103) heb je zelfs "high end" voor weinig.
De Junior van Rik Stoet (www.stoetkit.nl dacht ik) is een ontwerp die je van zijn site kunt downloaden. Het is een push-pull klasse AB ontwerp van ongeveer 10 W die je met veel meer luidsprekers kunt combineren. De bouwprijs is ook ongeveer 500 gulden maar dan exclusief omkasting. Audio & Techniek hebben een aantal kleine modificaties voorgesteld aan het RS ontwerp waardoor hij een klasse beter gaat spelen. Beide ontwerpen heb ik zelf gebouwd, de RS Junior draait dagelijks.
Verder heeft het tijdschrift Audio & Techniek over de jaren heel veel mooie en dure ontwerpen gemaakt. Ze zijn helaas weer een aantal jaren uit de rekken.
Elektuur heeft een aantal goede buizenversterkers gehad. Ga eens zoeken in hun index.
Buitelandse tijdschriften: Audio Amateur en Glass Audio zijn zeer goed en wat moeilijker te krijgen. Als je in de buurt van een TU woont dan kun je daar de bibliotheek eens inlopen... vinden ze vast geen probleem.

succes, Peter
He, daar noem je me wat. Ik werk namelijk in de een kantoortje wat ze om de een of andere vage reden in de Universiteitsbib van de RuG hebben gestopt. Eens kijken of ze hier beneden in de tijdschriftenhal die bladen hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Op vrijdag 07 december 2001 13:59 schreef Lampje het volgende:

[..]

www.ub.utwente.nl

"mijn bieb"

Maar daar zul je bar weinig over dit soort onderwerpen vinden, vrees ik. Ik heb er zelf ook al eens flink lopen zoeken, maar heb niets gevonden.

Je kan beter naar de plaatselijke bieb gaan. Die bieb in enschede bijvoorbeeld heeft al een leuke collectie over dit onderwerp. Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van het boek van die vanderlinden, het is 1 grote reclamefolder voor amplimo trafo's.

Ik denk dat juist de links die ik gaf je een heel eind op weg kunnen helpen naar een leuk beginnersversterkertje.
Maar je moet inderdaad toch ervanuit gaan dat je versterker je een 500 piek gaat kosten.
Een 500, - is absoluut geen probleem. Ik was alleen tot nu toe zelf tegen kits aangelopen die boven de 1000 euro zaten. Dat vind ik nogal veel, vooral omdat dit de eerste keer wordt.

Ik heb die links die je gaf even bekeken, en ik denk dat er wel wat bruikbaars bij zit

Mocht dat en de UB hier niks worden, dan zit hiernaast de gewone bib. Je zou dan toch zeggen dat het moet lukken

Pagina: 1