Buizenversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 08:50
Ik heb ooit eens een hele cursus tot het bouwen van een buizen versterker in mijn handen gehad, inclusief schema's e.d. (Dit kwam volgens mij uit een of ander elctronica tijdschrift.) Nu ik eindelijk eens iets heb, van misschien is dit wel de moeite waard om me in te verdiepen, kan ik dat ding dus nergens meer terugvinden. Weet er toevallig iemand waar ik zoiets kan vinden, en is dit te doen voor iemand met vrij weinig electronica kennis, maar wel een redelijke dosis gezond verstand?

Nu ik toch bezig ben, wat zijn nu excact de voor en nadelen van een buizenversterker?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb er geen ervaring mee. Ik zou alleen zorgen dat je goed weet wat je doet. Buizenversterkers werken op een hogere spanning (380 volt of zo). Een fout maken (met 2 handen aan het apparaat) kan dodelijk zijn.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:03
Ehmz, mijn gitaaramp. is ook buizen, en werkt gewoon op 220 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Is er ook nog iemand die een antwoord op mijn vraag heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40452

Misschien vind je op http://www.elektuur.nl/ wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

voordelen: vaak een warm geluid
nadelen: erge kleuring door buizen (tenzij je supermegahighclasssuperexpensive buizen ehbt ofzo..)
invergelijking met transistoren..

tis een consessie, meeste mensen willen buizen omdat het warm klinkt (de buizen kleuring dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024