Assume there are no rules and it's one big free for all
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Uhhmm krijg je misschien nog een error of zo? Da's nl. over het algemeen wel gebruikelijk, dat als iets "het niet doet" er ook wel ergens een error vandaan te toveren is waarop je dan kan zoeken en in veel gevallen vind je dan een oplossing...
Exact expert nodig?
en ik heb ook gekeken en het was precies zoals het in de boek stond. dus ik vind het wel vaag.
ik ben nu helaas niet op school dus ik kan het script morgen pas posten.
conn.Execute("SELECT blaat FROM zut WHERE onzin = 1");
vervang 'conn' door de variabele die je voor connectie hebt gemaakt.
hij moet alleen geen select doen maar een insertOp donderdag 06 december 2001 12:07 schreef twiekert het volgende:
het zou zo moeten werken.
conn.Execute("SELECT blaat FROM zut WHERE onzin = 1");
vervang 'conn' door de variabele die je voor connectie hebt gemaakt.
1
| conn.Execute("INSERT INTo tbl_1 ('Hier alle tabellen') values('hier alle inhoud')") |
Je moet wel dezelfde volghorde aanhouden bij je tabellen en je values
dat klopt. ik wilde alleen ff een voorbeeldje geven hoe het zou moeten met de conn.Execute() .Op donderdag 06 december 2001 12:16 schreef Jaspertje het volgende:
[..]
hij moet alleen geen select doen maar een insert
Dat is voor het eerst dat ik iemand dat hoor zeggenOp donderdag 06 december 2001 12:03 schreef Yilkee het volgende:
Ja d'r is een error ja.
en ik heb ook gekeken en het was precies zoals het in de boek stond. dus ik vind het wel vaag.
ik ben nu helaas niet op school dus ik kan het script morgen pas posten.
Maar dan wachten wij vol spanning tot morgen
PS probeer bij het stellen van je vraag altijd zoveel mogelijk info mee te geven, zoals een errormelding, evt. een stukje script (uiteraard alleen dat deel wat van belang is, we zitten niet te wachten op 400 regels html code met 3 regels vbscript ergens tussen in als er in die 3 regels iets mis gaat).
Exact expert nodig?
Verwijderd
[url="http://localhost/iishelp"]http://localhost/iishelp[/url]
en je vind antwoord op heel veel vragen
ff nieuwsgierig dus ff geklikt maar euhh:Op donderdag 06 december 2001 14:12 schreef ZeroG het volgende:
typ in je browser
[url="http://localhost/iishelp"]http://localhost/iishelp[/url]
en je vind antwoord op heel veel vragen
Bestand niet gevonden
Het bestand dat u hebt aangevraagd, is wellicht niet geïnstalleerd tijdens Setup. Als u dit bestand alsnog wilt installeren, moet u Setup opnieuw uitvoeren en de gewenste documentatieoptie kiezen. Deze documentatie is misschien niet beschikbaar voor alle besturingssystemen.
--------------------------------------------------------------------------------
© 1998 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
'hier alle tabellen' ehm.. zouden dat niet de columns moeten zijn ?Op donderdag 06 december 2001 12:16 schreef Jaspertje het volgende:
code:
1conn.Execute("INSERT INTo tbl_1 ('Hier alle tabellen') values('hier alle inhoud')")
Je moet wel dezelfde volghorde aanhouden bij je tabellen en je values
Back In Black!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <%
frmID_voorstelling=Request.Form("ID_voorstelling")
frmNaam=Request.Form("Naam")
frmDatum=Request.Form("Datum")
frmTijd=Request.Form("Tijd")
Set connectionToDatabase=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connectionToDatabase.ConnectionTimeout=40
connectionToDatabase.Open "DSN=test"
sqlStatement="INSERT INTO voorstelling(ID_voorstelling,Naam,Datum,Tijd) VALUES ("& frmID_voorstelling &","& frmNaam &","& frmDatum &","& frmTijd &")"
Set recordSet=connectionToDatabase.Execute(sqlStatement) <------ line 20
connectionToDatabase.Close
Set connectionToDatabase=Nothing
%> |
Als ik de pagina probeer te openen dan krijg ik deze error
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E09)
[TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax near ',,)' at line 1
/test3.asp, line 20
ik zie echt niet wat er fout aan is. misschien jullie?
Syntax insert statement is
INSERT INTO tabel
(veld1, veld2)
VALUES
(nummertje, 'string1')
En kijk dan nog eens naar je eigen query en zoek de verschillen
Exact expert nodig?
1. de waarden uit het form komen niet goed over, m.a.w. een aantal variabelen zijn leeg
2. strings moet je insluiten in enkele quotes (') in je query. bijv:
INSERT INTO tabel (nummertje, stringetje) VALUES (1, 'tekst')
Today's subliminal thought is:
dan kan je zien wat er fout is. Lijkt erop dat een paar van de variabelen leeg zijn.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
hmmm... die andere gast zegt "insert into tabel(vel1, veld2)" en jij zegt insert into (nummertje, stringetje)Op vrijdag 07 december 2001 09:49 schreef Annie het volgende:
Er gaan een aantal zaken mis (als ik even snel kijk).
1. de waarden uit het form komen niet goed over, m.a.w. een aantal variabelen zijn leeg
2. strings moet je insluiten in enkele quotes (') in je query. bijv:
INSERT INTO tabel (nummertje, stringetje) VALUES (1, 'tekst')
wat is het nou eigenlijk? Dit staat helemaal niet in m'n boek. Het lukt nog steeds niet echt hoor niks daarvan
Insert statement werkt in principe alsOp vrijdag 07 december 2001 10:10 schreef Yilkee het volgende:
wat is het nou eigenlijk? Dit staat helemaal niet in m'n boek. Het lukt nog steeds niet echt hoor niks daarvan
INSERT INTO Tabel
(veldnamen-lijstje-komma-seperated)
VALUES
(waardes-lijstje-komma-seperated)
Waarbij je nog even moet weten dat een string-waarde tussen ' en ' moet
Dus bv
INSERT INTO Adresboekje
(ID, Naam, Adres, Postcode, Plaats)
VALUES
(1, 'Pietje Puk', 'Pukse straatweg 13', '1234 AA', 'Lutjebroek')
de (nummertje, stringetje) is een aanduiding voor veldtypes.. ik noemde dat gewoon veld1, veld2. In bovenstaande voorbeeld is ID dus een nummer-veldje, en de rest string-velden.
Hth
(maar uhh.. insert-statement is eigenlijk wel een beetje manual werk hoor
Exact expert nodig?
Persoon 1: Kijk die blauwe auto wordt ingehaald door die rode auto, komt omdat die blauwe auto langzaam rijdt.Op vrijdag 07 december 2001 10:10 schreef Yilkee het volgende:
Persoon 2: Kijk die rode auto haalt de blauwe auto in, dat komt omdat die rode auto hard rijdt.
Back In Black!
Hmm heel duidelijk uitgelegd........Op vrijdag 07 december 2001 10:27 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Insert statement werkt in principe als
INSERT INTO Tabel
(veldnamen-lijstje-komma-seperated)
VALUES
(waardes-lijstje-komma-seperated)
Waarbij je nog even moet weten dat een string-waarde tussen ' en ' moet
Dus bv
INSERT INTO Adresboekje
(ID, Naam, Adres, Postcode, Plaats)
VALUES
(1, 'Pietje Puk', 'Pukse straatweg 13', '1234 AA', 'Lutjebroek')
de (nummertje, stringetje) is een aanduiding voor veldtypes.. ik noemde dat gewoon veld1, veld2. In bovenstaande voorbeeld is ID dus een nummer-veldje, en de rest string-velden.
Hth
(maar uhh.. insert-statement is eigenlijk wel een beetje manual werk hoor![]()
)
Ik heb het nu zo. Dit lijkt dan veel op wat jij hebt uitgelegd en ik mis gewoon nog iets.
1
| sqlStatement="INSERT INTO voorstelling(ID_voorstelling,Naam,Datum,Tijd) VALUES ('& frmID_voorstelling &','& frmNaam &','& frmDatum &','& frmTijd &')" |
1
| response.write (sqlStatement) |
En vertel aan ons eens wat het resultaat is.
(vergeet het niet meteen te verbeteren anders heb je kans om uitgelachen te worden
Back In Black!
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[TCX][MyODBC]Duplicate entry '0' for key 1
/test3.asp, line 20
Het maakt mij niet uit dat ik uitgelachen wordt. Ik ben tenslotte een newbie en weet nog niet zoveel. Moet alles van de boek hebben maar daar staat niet veel in
O ja ik mag hier op school maar tot 11 uur op internet. Klote zooi. dan zit ik echt met m'n handen in 'n haar.
Maak van de execute regel eens een commentaar regel.
Wat is de uitvoer nu?
Back In Black!
dan krijg ik dit
1
| INSERT INTO voorstelling(ID_voorstelling,Naam,Datum,Tijd) VALUES ('& frmID_voorstelling &','& frmNaam &','& frmDatum &','& frmTijd &') |
1
2
3
| response.write("'& frmID_voorstelling &'")
response.write("<br>")
response.write("'"& frmID_voorstelling &"'") |
en kijk eens naar het verschil. Je zou nu zelf wel moeten kunnen achterhalen wat er fout gaat, zo niet fijn putjes schepper worden.
Back In Black!
Niet zo gemeen iedereen moet het lerenOp vrijdag 07 december 2001 11:28 schreef dusty het volgende:Je zou nu zelf wel moeten kunnen achterhalen wat er fout gaat, zo niet fijn putjes schepper worden.
Ik snap de verwarring wel, je zit met sql statements en vbscript in de knoop. Wat behoorlijk verwarrend kan werken.
Je doel is een query te krijgen als in
INSERT INTO Tabel
(numeriekveld, stringveld)
VALUES
(1, 'blah blah')
Dit bouw je op in vbscript code als in
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim sql, numvar, stringvar numvar = 1 stringvar = "blah blah" sql = "INSERT INTO Tabel " & vbCrLf sql = sql & "(numeriekveld, stringveld) " & vbCrLf sql = sql & "VALUES " & vbCrLf sql = sql & "(numvar, 'stringvar')" |
Maar je wilt niet de tekst numvar en stringvar in je query hebben, maar de waardes van numvar en stringvar.
Huiswerk: zoek op in je geheugen cq. dat boek cq. je favoriete reference guide, hoe plak je een stukje tekst en een variabele aan elkaar, en stop dat in een andere variabele.
Hint:
dat doe je dus _niet_ door te doen:
stringetje = "tekstje & stringvariabele"
Nu je zou toch een aardig eind in de richting moeten komen, anders moeten we op zoek naar een gotmeester (schoolmeester
Exact expert nodig?
Ehh.. NEEFirst, to understand a bit more about Sinterklaas. Santa Claus is actually a gift from the Dutch to us all. Early Dutch settlers in North America brought the tradition with them.
Then Americans turned it into a multi-billion dollar enterprise.
Santa Claus was als een marketing stunt begonnen in 1933. Door de kleuren rood en wit ZOU je al kunnen raden wel merk cola het was.
Back In Black!