Toon posts:

verstand van versterken bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien hoe je een versterker moet bouewen, of misschien een site waar dat uitgelegt staat. Wil namelijk zelf een versterker bouwen, van ongeveer 2x300W
;)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Lijkt me lastig als je er weinig verstand van hebt (en uit je vraag begrijp ik dat dat zo is, anders had je zelf wel geweten waar sites te vinden zijn).

Panklare krachtige eindversterker zijn volgens mij niet zo duur, voor 1000 piek kom je met een beetje zoeken een heel eind (zeker als je ook naar 2e handsmarkt kijkt)

Als je perse wil zelf bouwen (heb ik ook 1 keer gedaan, twee 25 watt klasse A eindblokken, kon alleen solderen) dan kun je het beste op zoek gaan naar een goed bouwpakket. Vroeger had elektuur veel schema's voor (ook zware) eindversterkers, die dan meestal door de electronica handel als pakket werden verkocht (printplaten + onderdelen). Denk alleen niet dat je zoveel goedkoper uit bent als je een beetje kwaliteit wil. Bijvoorbeeld een mooie 19" kast om het in te bouwen kost je al gauw 100 piek of zo.
iig suc6

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Velleman maakt wel eindversterker kits, maar 2x 300 watt??

Wat moet je met zoveel power?

Of je moet een set infinity omega of een set synthese 2 hebben natuurlijk... :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ken zelf een gozer die het ook wel eens gedaan heeft, en die wil het ook wel in elkaar zetten voor mij, maar ik wilde gewoon eens kijken hoe duur etc....... ;)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

BTW, wil je 2x300 watt PMPO (:r) of wil je 300 echte watts?
Met 300 watt pmpo heb je'n redelijk setje pcspeakers te pakken, met 300 echte watts heb je'n PA-versterker.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd :)
300 watt is heel veel,.. weet je wat leuker is.??
Ga eens kijken hoeveel je voor een 50 Watt buizenversterker kwijt bent :)

ps. Dit is wel het mooiste geluid wat je kan krijgen... vergeet iig niet als je wat aanschaft, een extra buizenset erbij te nemen :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Kijk eens op www.amplimo.nl

Hier hebben ze versterkermodulen die je met voeding (een of gescheiden voeding) in kan bouwen. Je hoeft dan niet zo veel te solderen, maar wel alles zelf inbouwen. Ik heb ook zo'n kast -was al ingebouwd- en er komt best een aardig geluid uit. suc6
Pagina: 1