Toon posts:

[ISS] Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik had deze week ook al een topic hierover geplaatst, maar ik kom er echt niet uit.

Ik heb een hele simple Gastenboek gemaakt met ASP en de Data wordt opgeslagen in een access-db.
Ik heb nu WinXP en daar zit ISS op, Toen ik Win 98 had ging dit nooit fout altijd goed.
Dit is het probleem ik heb dus nu XP met ISS, als ik de pagina opent waar het gastenboek in staat dan wil ik gewoon een bericht toevoegen vervolgens klik ik op bericht plaatsen en dan krijg ik deze melding:

Soort fout:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E09)
Kan de gegevens niet bijwerken. De database of het object is alleen-lezen.

Ik heb helemaal nergens iets op alleen-lezen staan :?
Ik wil gewoon als altijd een bericht toevoegen maar niks werkt, En dit is bij al mijn werk nu als ik data wil toevoegen met een ASP pagina dan krijg ik deze melding. :(

groeten Mystique

Verwijderd

Dat kan kloppen dat je die problemen nooit eerder had, ik had ze eerder ook nooit. De cursortype en locktype van het recordset object kan je wel goed instellen, maar deze worden na het openen van de recordset weer gewoon op default geplaatst. Waarschijnlijk moet je mdac 2.6 installeren. Ik weet niet of het helpt (ik heb zelf namelijk nog niet geprobeerd), maar het probleem ligt waarschijnlijk daar, waarschijnlijk.

Heel irritant probleem in ieder geval.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

ISS? nieuw pakket?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk eens naar de security instellingen. Om in Access te kunnen schrijven heb je schrijfrechten op de dir nodig (de IIS user dus).

Exact expert nodig?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

dubbelaar: [topic=341130/1/50]

Dit topic is gesloten.