[algemeen] Active Directory en Remote Control

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Omdat er mensen zijn die niet met mijn orgineele bericht konden werken (slotjuh) hier nogmaals het bericht in HOPELIJK wel de goede layout.

ik had ( dacht ik ) ergens gehoort dat het mogelijk is met AD om Werkstations 'over te nemen', weet iemand hoe dit werkt? het ms boek van Ad heb ik al maar kan er niks over vinden..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Dit heeft niks met AD te maken.

Verwijderd

Je kunt logfiles bekijken met behulp van je MMC te connecten naar een ander werkstation. Maar het werkstation helemaal overnemen kan nog niet (wel in XP via MSN). De server overnemen vanaf een werkstation(maakt niet uit welke) kan wel via Terminal services. Dit is ingebouwd in win2k server. Verder kun je de client creator draaien in win2k server zodat je dit kunt installeren op het werkstation. Dan kun je door het ip in te vullen een connectie opbouwen met de server en zo de gehele server overnemen. Zo doe ik het ook, ik vind remote beheer hartstikke handig, de server heeft geen monitor toetsenbord of muis nodig, alles kan via het interne netwerk.

Verwijderd

Hey There.

Er is wel een tooltje voor ja AD
http://www.microsoft.com/...7eca6a6cb1&displaylang=en

Als je deze installed dan kun je in je via admin tools -> AD users and computers
op een computer klikke en over nemen dacht ik.

suc6

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

als je het gelezen hebt kun je dat inderdaad. Maar je bent afhankelijk van Remote Desktop.