Toon posts:

Ondertiteling in divx invoegen geel

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met virtualdub de ondertiteling van American Pie toegevoegd aan de originele divx-file.
Hiervoor heb ik het subtitlerfilter gebruikt en er netjes een ssa file ingeladen.
In deze file staat de kleurcode (long integer BGR) op 65536, wat volgens mij overeenkomt met de kleur wit.
Ik krijg de ondertiteling alleen in het geel.
Iemand enig idee hoe je de kleur wit maakt?

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 10:24 schreef jw.oosting het volgende:
Ik heb met virtualdub de ondertiteling van American Pie toegevoegd aan de originele divx-file.
Hiervoor heb ik het subtitlerfilter gebruikt en er netjes een ssa file ingeladen.
In deze file staat de kleurcode (long integer BGR) op 65536, wat volgens mij overeenkomt met de kleur wit.
Ik krijg de ondertiteling alleen in het geel.
Iemand enig idee hoe je de kleur wit maakt?
Heb je de ondertiteling bijin de .avi file gekregen, of doe je die ondertiteling met een losse .sub of .srt file :?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 06 december 2001 10:24 schreef jw.oosting het volgende:
(long integer BGR) op 65536
Wit in RGB is evenveel Rood, Groen en Blauw --> 256*256*256 --> 16777216.

65536 is Groen + blauw --> Geel.

Waarom neem je geen .sub-bestandjes voor ondertiteling? Dan zit 't niet in je beeld (ondertitels geven wat kwaliteitsverlies), je kan de ondertitels uitzetten en 't kost maar hooguit 100Kbyte.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
De ondertiteling zit nu inderdaad bij de avi in.
Op deze manier kan iedereen de avi bekijken zonder speciale players te gebruiken.

Dat van die kleuren klopt inderdaad. Bedankt dat je mij daar op wijst.

Verwijderd

hoe heb je die ondertiteling er in gekregen?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 06 december 2001 12:28 schreef Djinn het volgende:
hoe heb je die ondertiteling er in gekregen?
Daarvoor is een filter/plugin/hoeheetheetookweer voor in Nandub.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
hier

http://www.virtualdub.org/virtualdub_filters

vind je het filter dat je in virtualdub kan inladen.
Met behulp van Subadjust

http://www.divx-digest.com/software/subadjust.html

kun je nu *.srt, *.sub etc.. files omzetten naar SSA files die nodig zijn voor dit filter.

Avi opnieuw opslaan en na 2 of 3 uur is de avi klaar met geintegreerde ondertiteling.

Verwijderd

Kan je niet gewoon aan de software player aangeven dat hij een film (divx)bestand en een tekst (sub) moet draaien.
Ik gebruik microdvd player of de playa, maar bij geen van bijde krijg ik het voor elkaar om een ondertiteling aan te brengen.

Verwijderd

Ik heb zojuist Pearl Harbour omgezet met ondertitels bijin de .avi Gewoon met een extra filter in VirtualDub. Werkt perfect. Ik had een hekel aan die .sub en .srt files, want die files die ik van internet haalde liepen niet synchroon met het beeld. En nu is dat wel aan te passen, maar dat is me een pokkewerk zeg ...

Zo gaat het perfect :)

Hij pakt bij mij trouwens de standaard kleur (beetje roze/wit) die je ook op de originele DVD ziet.
Pagina: 1