• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Omdat mijn vorige topic gesloten werd in HA, en mijn post hier om raadselachtige reden verdwenen is, nog maar een keer:

Ik heb een Canon Powershot A20 fotocamera. Deze doet het prima met alkaline batterijen, maar om kosten te drukken een setje NiMH gehaald van HAMA.

De camera zegt nu alleen "low battery" en weigert foto's te maken.

Paar vragen dus:

1. Meer mensen met hetzelfde probleem?

2. Wat zijn de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van batterijen? (Li-ion penlites?)

3. Welke batterijen gebruik jij, en werkt dat wel (goed)?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoeveel mAh zijn ze :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Uit mijn hoofd 1300 mAh, ik heb ze nu niet hier, de lader wel....

Verwijderd

Die oplaadbare batterijen zijn altijd maar 1,2 Volt ipv 1,5 Volt bij normale batterijen, dus dat verklaard die 'low battery', je moet dus kijken of je ergens oplaadbare batterijen kan vinden met 1,5 Volt.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 01:51
Op donderdag 06 december 2001 11:40 schreef KIP het volgende:
Die oplaadbare batterijen zijn altijd maar 1,2 Volt ipv 1,5 Volt bij normale batterijen, dus dat verklaard die 'low battery', je moet dus kijken of je ergens oplaadbare batterijen kan vinden met 1,5 Volt.
Whaa, onzin, dat ding moet er gewoon mee kunnen werken, ook in de reviews (de a20 van canon, en daar gaat het om) word gesproken van nimh van 1300mah, waarmee ze dan het ongeveer 2,5 uur volhouden.. Ik heb hier ook 1300mah van GP en die doen het wel goed in mijn fuji finepix 2800, en ook in een a20 zo bleek gisteren, tijdens een demo van een verkoper, die had geen batts, ik wel, dus mijn half lege erin en werken,! Heheh, wat was die gosert blij, kon die toch die camera verkopen, totdat ze dus de mijne zagen, en ze die ook wel tof vonden :) Hij heeft dus voor hun de fuji besteld >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 12:55 schreef psygho het volgende:
Whaa, onzin, dat ding moet er gewoon mee kunnen werken, ook in de reviews (de a20 van canon, en daar gaat het om) word gesproken van nimh van 1300mah, waarmee ze dan het ongeveer 2,5 uur volhouden.. blablabla
Je kan beter niet over dingen praten waar je geen verstand van hebt! |:(
Heb je enig idee wat 'mAh' betekend?
Het gaat om het voltage, en niet om het amperage!
Dan moet je die 'half lege batterijen' van jou maar eens meten met een multimeter, dan zal je zien dat 'ie meer aangeeft dan 1,2 Volt.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 01:51
Op donderdag 06 december 2001 13:27 schreef KIP het volgende:

[..]

Je kan beter niet over dingen praten waar je geen verstand van hebt! |:(
Heb je enig idee wat 'mAh' betekend?
Het gaat om het voltage, en niet om het amperage!
Dan moet je die 'half lege batterijen' van jou maar eens meten met een multimeter, dan zal je zien dat 'ie meer aangeeft dan 1,2 Volt.
Mijn oplaadbare zijn 1,2volt, en ik denk toch wel dat ik zeker weet wat ik heb meegemaakt, of denk je dat ik fantaseer ??? ohh ja 1,33998 onbelast en 1,26890 belast.

Maar het moet gewoon werken, lees jij maar eens wat reviews over het gebruik van nimh batts in digicams en dan vooral de a20 , Tuurlijk is 1,5 volt beter, maar goed lastig te krijgen..

Enne die lion moet je niet gebruiken worden te warm..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 10:13 schreef Herman het volgende:
Ik heb een Canon Powershot A20 fotocamera. Deze doet het prima met alkaline batterijen, maar om kosten te drukken een setje NiMH gehaald van HAMA.

De camera zegt nu alleen "low battery" en weigert foto's te maken.

Paar vragen dus:

1. Meer mensen met hetzelfde probleem?

2. Wat zijn de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van batterijen? (Li-ion penlites?)

3. Welke batterijen gebruik jij, en werkt dat wel (goed)?
Ik gebruik altijd NiMH-batterijen en ze werken altijd erg goed. Je zou alkaline-batterijen gewoon moeten kunnen vervangen door NiMH in bijna alle gevallen. Dit soort batterijen kunnen gedurende lange tijd veel energie leveren, het zou dus geen probleem moeten zijn. Het voltage van ong. 1.2 volt is ook geen probleem want alkaline batterijen leveren alleen in het begin even ong. 1.5 volt en daarna dropt het ook naar 1.2 volt of minder. Je moet geen NiCd-batterijen gebruiken in een digitale fotocamera.
Als ik jou was zou ik andere oplaadbare batterijen proberen of ze een keer helemaal leeg maken en opnieuw opladen want het zou geen probleem moeten zijn.

Verwijderd

ik gebruik zelf 1600mAh GP batterijen in m'n A20 en die doen het perfect... heb 12 stuks van die GP dingen en ik zou zeker niet zonder kunnen :9~

1600mAh wil alleen maar zeggen hoeveel stroom zo'n batterij kan leveren... vooral handig met flitsen, omdat een flits heel kort een grote hoeveelheid stroom gebruikt

dat 1.2volt maakt volgens mij in de meeste gevallen niet uit! ik heb zelf nog nooit 1.5volt oplaadbare batterijen gezien, staat altijd op die 1.2volt dingen dat ze gebruikt kunnen worden als 1.5volt batterij

over het meten met een multimeter:
je moet dan toch meten als de batterij gebruikt wordt? want als je een batterij pakt en hem doormeet op voltage zal zo'n ding altijd 1.5 (of iets minder) aangeven... dat had ik tenminste met een lading penlite batterijen waarvan ik moest controleren welke er leeg/vol waren! ik kreeg bij alle batterijen hetzelfde te zien, ook al waren sommige niet meer te gebruiken

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32
Iemand ervaring met deze accucell 1.5V oplaadbare batterijen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1