Toon posts:

Hoe meet ik temp van PIII450

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII 450 op mijn bord zitten. Er zitten twee pennetjes op mijn bord waar ik iets op aan kan sluiten dat met temp te maken heeft.

In bios staat bij cpu-temp 0 graden.

Maar ik dacht dat PIII's zo'n sensor ingebouwd hadden ofzo? Hoe kan ik de temp van mijn proc meten?

Verwijderd

Weet je zeker dat je moederbord dat ondersteund, dat je je temperatuur kan zien????

Kijk anders eens in je moederbord boekje, en geef je merk en type van je moederbord eens.

Verwijderd

Topicstarter
Type moederbord is Tekram P6B40-A4X (440BX) zie onderaan. En in het boekje staat dat er een snoertje vanaf mijn processor of cpu-fan ofzo naar die twee pinnetjes op het mobo moeten lopen....

Maar dat begrijp ik niet echt...

Verwijderd

Ik denk dat je op die pinnetjes een thermistor aan kan sluiten. Dat is een klein thermometertje, dat je ergens in de buurt van je core kan stoppen. Ik heb er zelf een gemaakt. Moet je zoeken op internet. Ik weet dat asus er eentje kon leveren, maar zelf maken is veel goedkoper en simpel. Mischien kan een electronicazaak je wel verder helpen.

Verwijderd

[topic=174088/1/25]

Check it out!

Verwijderd

Topicstarter
Hee te gek jongens! Bedankt. Ga ik gelijk halen. Ik dacht dat de PIII al zo'n sensor ingebouwd had standaard. Maar niet dus.

Waar kan ik hem het best monteren trouwens?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 16:10 schreef casper21 het volgende:
Hee te gek jongens! Bedankt. Ga ik gelijk halen. Ik dacht dat de PIII al zo'n sensor ingebouwd had standaard. Maar niet dus.

Waar kan ik hem het best monteren trouwens?
Heeft ie ook ingebouwd, maar moet je mobo dat er wel uit kunnen lezen :)
Pagina: 1