Abit BE6-II + PIII 1100 (100FSB)?

Pagina: 1
Acties:

• shredder
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 21:55
Heb de hele 'search' afgezocht maar kan het niet vinden: past een Pentium III 1100Mhz (1100E) 100 Mhz FSB op een Abit BE6-II (Versie 1.1)? (De multiplier in de bios kan tot 11x)

Tweede vraag: ik heb er nu een Celeron 466 inzitten op een FCPGA - slot 1 converter. Als die P3 1100E op het abit moederbord past, kan ik dan deze, twee jaar oude, converter nog gebruiken of dien ik een nieuwe te kopen?

Gr.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
1e vraag: Ja

2e vraag: Nee, je hebt een fc-pga converter nodig.

BTW een 133Mhz FSB versie kan ook hoor!

Ik heb een Celeron2 op 145Mhz FSB gehad!

Coïtus ergo sum

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 06 december 2001 09:38 schreef Schredder het volgende:
Heb de hele 'search' afgezocht maar kan het niet vinden: past een Pentium III 1100Mhz (1100E) 100 Mhz FSB op een Abit BE6-II (Versie 1.1)? (De multiplier in de bios kan tot 11x)
Heb je ook op de site van abit gekeken?? Daar moeten dat soort dingen ook staan.. (zolang die revisie van jouw de coppermine ondersteund zal het wel goed gaan!)

Overigens meen ik me te herinneren dat het zo wel kan, maar ik heb dat bord niet dus je zult toch effe moeten kijken ;)
Tweede vraag: ik heb er nu een Celeron 466 inzitten op een FCPGA - slot 1 converter. Als die P3 1100E op het abit moederbord past, kan ik dan deze, twee jaar oude, converter nog gebruiken of dien ik een nieuwe te kopen?
Ik verwacht dat je een nieuwe moet hebben.. De P3 is namelijk fcpga, en ppga adapters zijn net effe iets anders, waardoor het dus niet werkt!
(kijk maar even op de converter of je ook iets voor coppermine kunt instellen)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is die converter zekerweten FCPGA? Ik d8 dat die oude Celerons nog PPGA waren?
Verder kan je bord dit wel aan, de multiplier is niet zo belangrijk. Dat regelt de Intel CPU zelf, mogelijk zie je bij het opstarten niet de juiste frequentie maar who cares... Nu nog ff een goede converter zoeken kwa FCPGA en voltages etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
de celeron2 op 1000mhz staat ook niet bij Abit op de site. ik heb die cpu, dat mobo en een fcpga naar slot 1 convertor en het werkt wel. als de multiplier tot 11 gaat dan moet het lukken.

custom setup in softmenu doen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zelfs als de multiplier niet tot 11 gaat moet het lukken omdat de intel cpu een gelockte multiplier heeft en dus zelf op een bepaalde snelheid gaat draaien zolang er maar de goede FSB "aangeleverd" wordt...

[topic=325661/1/255]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• shredder
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 21:55
Klopt, ik heb nu een PPGA - slot 1 converter.

Willy, welke videokaart (merk) gebruik je om hem op een AGP bussnelheid van 96,6 Mhz te laten lopen?

P.s. op de abit site is deze info niet te vinden. De snelste chip die door het bios wordt ondersteund is een PIII 1000EB (133 FSB)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op donderdag 06 december 2001 10:12 schreef Schredder het volgende:
Klopt, ik heb nu een PPGA - slot 1 converter.

Willy, welke videokaart (merk) gebruik je om hem op een AGP bussnelheid van 96,6 Mhz te laten lopen?

P.s. op de abit site is deze info niet te vinden. De snelste chip die door het bios wordt ondersteund is een PIII 1000EB (133 FSB)
Dat van je bios boeit niet, je kan toch alles zelf instellen bij Abit.

Ik heb een Creative Geforce DDR op AGP2x.

Coïtus ergo sum

Pagina: 1