ABNAMRO Office net op W2K terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
Voordat ik dit zelf ga proberen:

Heeft iemand ABNAMRO Officenet werkend op Windows 2000 terminal server?

Momenteel word het gebruikt via een laptop met smartcard reader. Het is ook mogelijk officenet met een token (code-calculator) te gebruiken. Deze methode zou in theorie op de Windows terminal server kunnen werken.
Maar ik heb een gezond wantrouwen tegen bank pakketjes. Ben al teveel bagger tegengekomen ;)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24

ChUcKiE

Dus........

Ik kan je helaas over de ABNAMRO weinig vertellen.
Ik kan je wel melden, dat de Fortis bank binnenkort bij ons (na een test van paar weken geleden) op Win2k+ Citrix 1.8 hun zaakjes wel gaat installeren. En ze zeggen dat het werkt!

De clients krijgen dan via Compoort-mapping de toegang tot hun Card-Reader.

Misschien helpt het?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ga deze week nog testen met Homenet 2.0 met de calculator op een W2K TS met Citrix MetaFrame.

Kzal de results ff posten zodra ik het draaiende heb.

Tijd voor een nieuwe sig..

• bco
  • Laatst online: 14-10-2025

bco

You don't need eyes to see...

Heb zelf al meer dan voldoende sores om ONG (Officenet Gateway 5.0) op een desktop aan de praat te krijgen...

Ben erg benieuwd hoe jij de client - server opstelling hebt opgelost... Waar heb je 't serverdeel op draaien?

You need vision

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
als je even een weekje geduld hebt kan ik het je misschien vertellen....ga namelijk waarschijnlijk werken op het callcentre van ABN AMRO en dan wel op het gedeelte van Office Net Extra for Windows........maar dat is dan pas vanaf maandag...kan je er nu nog niets over vertellen dus

iRacing Profiel

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00
Kan iemand mij uitleggen waar het over gaat want ik snap er echt NIKS van .

• paulhekje
Op donderdag 06 december 2001 14:35 schreef poohbeer het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar het over gaat want ik snap er echt NIKS van .
Het gaat over het werkend krijgen van een electronic banking applicatie op windows 2000 terminal server.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 06 december 2001 13:23 schreef kroegtijger het volgende:
als je even een weekje geduld hebt kan ik het je misschien vertellen....ga namelijk waarschijnlijk werken op het callcentre van ABN AMRO en dan wel op het gedeelte van Office Net Extra for Windows........maar dat is dan pas vanaf maandag...kan je er nu nog niets over vertellen dus
Mooi, eerste opdracht is er achteraan gaan waar de CD van koffie blijft :+

Echter, ik geef je weinig kans dat ze het daar weten, los van het feit dat TSE wel binnen de bank gebruikt wordt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 08:14
Ja hoor, geen probleem. Werkt elke dag met Officenet via Terminal Service.

• paulhekje
Op zaterdag 08 december 2001 21:07 schreef tiro het volgende:
Ja hoor, geen probleem. Werkt elke dag met Officenet via Terminal Service.
Je werkt ermee, maar weet je ook de installatie eigenaardigheden?

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 08:14
niet echt, gewoon installeren via control panel en het werkt net als elk ander programma.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 09 december 2001 14:25 schreef tiro het volgende:
niet echt, gewoon installeren via control panel en het werkt net als elk ander programma.
ook als je er met 3 gebruikers TERGELIJKERTIJD ingaat?, ik bedoel ik kan me voorstellen dat het wel werkt met terminal services, maar hoe gaat ie om met file die in-use zijn?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ook als je er met 3 gebruikers TERGELIJKERTIJD ingaat?, ik bedoel ik kan me voorstellen dat het wel werkt met terminal services, maar hoe gaat ie om met file die in-use zijn?
Als home net niet user aware en geschikt is voor ts dan wordt dat inderdaad een probleem..

• kroegtijger
Heb t even na gevraagd aan een ontwikkelaar van OfficeNet Extra for Windows, en deze vertelde mij dat het niet werkt. Een oplossing volgens hem was alles installeren in de user zn home-dir. dan zou het wel eens kunnen gaan werken....klinkt logisch....

iRacing Profiel

• paulhekje
Op dinsdag 11 december 2001 23:09 schreef kroegtijger het volgende:
Heb t even na gevraagd aan een ontwikkelaar van OfficeNet Extra for Windows, en deze vertelde mij dat het niet werkt. Een oplossing volgens hem was alles installeren in de user zn home-dir. dan zou het wel eens kunnen gaan werken....klinkt logisch....
In de engelstalige handleiding (het boekje in de cd hoes) staat wel een netwerkinstallatie optie beschreven met gedeelde bestanden. Kan het nu wel of niet met meer users?

• kroegtijger
tja, dat is een beetje een misleidend zinnetje....bij de installatie ervan kan je ervoor kiezen om de data te sharen.... dat wil zoveel zeggen als dat je overal lokaal het pakket installeerd, en voor de data verwijst naar een centrale lokatie....... dus geen terminal services ofzo gebruiken......overigens is dit geen echte netwerkversie en wordt het dus ook niet zo ondersteund(OfficeNet Extra for Windows 1.2 dus heh)........maar het moet wel kunnen dus. Er komt binnenkort waarschijnlijk wel een netwerkversie aan overigens.....ze zijn nu bezig met development

iRacing Profiel

• paulhekje
Op woensdag 12 december 2001 19:28 schreef kroegtijger het volgende:
Er komt binnenkort waarschijnlijk wel een netwerkversie aan overigens.....ze zijn nu bezig met development
Weet je ook op welke termijn dit te verwachten is? en op welke database dit gaat draaien?
van access, paradox enzovoort wordt ik altijd een beetje zenuwachtig met > 2 gebruikers

• kroegtijger
voor zover ik begrepen heb blijft het in principe hetzelfde systeem zoals het nu is, dus nogsteeds met access enzo....alleen zou het nu beter te scheiden zijn (netwerkgedeelte enzo....gaat nu nog wel eens fout) maar hoe het precies wordt weten ze zelf ook nog niet......t kan dus ook nog wel even duren.......er is een belgisch |:( bedrijf mee bezig

iRacing Profiel

Pagina: 1