Is een 250watt voeding geschikt voor...

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Een kameraad wil zijn Packard Bell pc upgraden, en wil daarbij dus een nieuw moederbord, proc en videokaart bij kopen. Dit hadden we al in gedachten:

MSI K7T Turbo2
AMD Duron 1Ghz
Coolermaster EP5-6I11
GeForce 2 MX 64mb

Moet ik hier dan ook een 300watt bij aanbevelen, of kan dit gewoon draaien op de oude 250watt?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Dat is uitbroberen.

Het kan best dat die 250 watter het trekt, maar eigenlijk is die te licht wat de stroom voorziening aangaat, en kan na een tijdje overlijden.

Het is niet zozeer het aantal watts, maar de hoge stroom op de 5 volt lijn.

350/400 watt is veiliger, ik zou een El Cheapo 400 watter er in zetten.

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

zoals Hooi zegt, uitproberen.
altijd gewerkt met een 250 watt (die het nog steeds doet) maar heb toch maar geupgrade naar een 350 enermax.

als je later nog een hd of ander apparaat bijplaatst kom je toch tekort.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Verder kan het voorkomen dat je wat vage crashes hebt enzo, zou toch echt upgraden, een boel mensen vinden de voeding niet zo belangrijk, maar zeker als je wat gaat klokken enzo, is een goede voeding ook van essentieel belang

Verwijderd

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom sommige tweakers willen bezuinigen op voedingen en CPU coolers. Voor een paar tientjes meer kan je een sterkere voeding of een betere CPU cooler kopen, maar zelfs dit kleine beetje geld wil bespaard worden :? Het zijn toch de belangrijkste onderdelen van ieders systeem :?

Verwijderd

Ligt aan de kwaliteit van de voeding... sommige voedingen waar staat 250Watt, merk AL CRAP, werken niet eens stabiel tot die 250Watt max belasting, en mocht er een keer iets goed fout gaan omdat je een crap voeding hebt, dan ben je wel mooi al je apparatuur kwijt...

Koop gewoon een Descent 300-350 Watt voeding en dan heb je nog de ruimte om in de toekomst uit te breiden

Verwijderd

Naja een GF2MX dat noem ik pas bezuinigen...

Mensen kopen allemaal die kaartjes (terwijl ze bijna even duur zijn als een GF2 gts of zelfs een Pro) en dan komen ze weer terug op tweakers met een lul verhaal dat ze zo een lage 3dmark score hebben enzo...

Ik kan echt NIEMAND meer een GF2MX aanraden... zonde van je geld, koop dan gewoon voorlopig geen Videocard en wacht even tot de prijzen nog verder dalen en koop een GF2ti want die kosten ook geen reet meer en zijn wel zeker 2 keer zo snel als een MXje... dan kan je tenminste nog al je games op 1024 32bit spelen met die MX kan dat allang niet meer

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:12
Heb voor een kennis een systeem samengesteld.
Thunderbird 1133
MSI mobo
GF2 MX (ja mx, spellen worden toch amper gespeeld :))
2 cd drives
en een HDD

draait prima op een A-Open 250watt voeding (toen waren die midi's er nog niet met 300watt) Het heeft ook te maken met wat voor kwaliteit die voeding is, een prut 300watt voeding kan je slechter mee af zijn dan met een goeie 250watt. Uitproberen dus :)

Flickr | Lego collectie

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
met gf2mx400 op 1,4 ghz athlon speel ik ghost recon op 1024x768 op 32 bit met alle details op zijn hoogst en geheel zonder problemen, alleen in de laatste scenes alles iets minder open zetten om m'n hoge framerate te behouden, en voor de lage prijs zou ik nu zeker een goedkopere mx nemen zodat je later op een nv25 of een tegen die tijd nog betere ati over te stappen ;)

In God I trust, everyone else pay cash.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Als je over bezuinigen begint kan je beter nix zeggen, het boeit deze kerel dus nix wat er in zijn pc zit, als hij maar een beetje spelletjes kan spelen, en hij wil het gewoon goedkoop houden. Laat staan dat ie weet wat 3dMark is. IK VRAAG DUS NIET OF IK MOET BEZUINIGEN, maar ik vraag gewoon: Kan deze 250 watt dit trekken.

Ik heb hem net ff gebeld, en heb gezegt dat ie maar ff een 300watt mee moet nemen. :)

Verwijderd

Weet je het merk of type van de voeding?

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 09:41 schreef -KOD- het volgende:
Weet je het merk of type van de voeding?
Daar heb ik nog niet naar gekeken, ik weet iig dat het een 250 is, verder kon ik zo geen merk vinden. Het is igg een standaard Packard Bell voeding lijkt mij zo.. :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Gewoon een kwestie van proberen dus..

Andere voeding kun je er altijd nog inzetten, mocht blijken dat het spul instabiel wordt..

En het hangt inderdaad heel erg van de kwaliteit van de voeding af..

offtopic:
Hooi,

Nog niet naar de overkant van die grote plas? Dat was toch zeer binnenkort?!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
* Nibble speelt nog steeds alle spellen lekker op 1600x1200x32 op zijn GF3 :)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Bij een voeding is 250Watt een indicatie voor het stroomverbruik, dus eigenlijk wat er aan de 220V kant in gaat. De nietbestaandesuper voeding die ook 250W afgeeft trekt makkelijk 3 van deze systemen. In werkelijkheid heb je te maken met verlies, en gaat het er dus om wat de voeding af kan geven, en hoe stabiel deze niveau's zijn bij volle belasting.

Dus niet alleen het vermogen is belangrijk, ook de fluctuaties op de verschillende voltages is cruciaal voor een stabiel systeem. Menig instabiel systeem waar niets lijkt te helpen, blijkt ineens super te draaien met een goede voeding.

Dus bespaar niet op een voeding, maar koop gewoon een goede!

Verwijderd

Toch denk ik dat die meneer echt beter een goedkope 400 watter kan kopen dan een 300, kost ca. 90 piek.

//offtopic
Twynn,
da's komende woensdag morgen vroeg. Arrgghh, tegenwoordig moet je 3 uur van te voren inchecken. *zucht* ;)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 09:37 schreef Copyman het volgende:
Als je over bezuinigen begint kan je beter nix zeggen, het boeit deze kerel dus nix wat er in zijn pc zit, als hij maar een beetje spelletjes kan spelen, en hij wil het gewoon goedkoop houden. Laat staan dat ie weet wat 3dMark is. IK VRAAG DUS NIET OF IK MOET BEZUINIGEN, maar ik vraag gewoon: Kan deze 250 watt dit trekken.
Okee, dus niet klagen als later blijkt dat die 250W voeding in je systeem niet voldoende is. Je wilde immers zelf risico lopen... >:)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 09:52 schreef Nibble het volgende:
* Nibble speelt nog steeds alle spellen lekker op 1600x1200x32 op zijn GF3 :)
:?
Op donderdag 06 december 2001 10:29 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Okee, dus niet klagen als later blijkt dat die 250W voeding in je systeem niet voldoende is. Je wilde immers zelf risico lopen... >:)
Nee, ik heb NIET gezegd dat ik er GEEN 300watt voeding in zou zetten, ik vraag alleen of 250watt dit kan trekken... zucht.. :Z

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat ie t wel trekt...
ik heb zelf ook maar 250Watt
voor dit alles
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Mwoah, dan zou het toch redelijk moeten lukken. :)

Pagina: 1