[NT4] RAS vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit hier op me werk en heb een opdracht gekregen die nogal pittig is. Hier op het bedrijf ligt namelijk geen kabel. Nou ligt er dus wel een directe lijn naar mijn baas thuis zodat hij intern kan bellen vanaf de zaak naar thuis. Nou heeft mijn baas het geweldige idee om bij hem thuis een computer neer te zetten waarop kan worden ingebeld om @Home te delen. Dit systeem is een NT4 machine maar ik krijg het geheel niet goed werkend.

Ik zal eerst even een schema maken wat de uiteindelijke bedoeling is van de NT4 server waar ik mee bezig ben:
code:
1
2
3
4
[PC_x] ---[56k6]--- [NT4] ----- [PC_1]
                 |
                 |
               Internet

PC_x belt via een PTT lijn (Analoog) in op de NT4 machine via PPP.

PC_1 is een systeem dat naast de NT4 machine draait. Deze moet straks ook via de NT4 machine het internet op

NT4 heeft dus 2 netwerkkaarten en de modem. Op dit moment gaat inbellen al goed (Er is verbinding) alleen krijg ik geen verbinding met het internet. Overigens heb ik geen DHCP draaien op de NT4 machine omdat ik anders problemen krijg met @Home (doh).
Alles moet dus statisch gebeuren.

Maar PC_x en PC_1 moeten dus beide op het internet kunnen straks. PC_x dus via RAS (ppp).

Even de IP addressen:
PC_1 : 192.168.10.2 / 255.255.255.0 / GW 192.168.10.1 / DNS 213.51.129.67 (@Home DNS server)

NT4 netwerkkaart voor PC_1 : 192.168.10.1 / 255.255.255.0

NT4 netwerkkaart voor internet krijgt alles via DHCP van @Home.

Op de RAS verbinding geef ik nu IP 192.168.10.3 weg. Als ik op de machine kijk waarmee ik heb ingebeld is dit IP adres keurig doorgegeven, alleen ik krijg dus geen verbinding met het internet.

Wie o wie weet wat ik fout doe. 't is voor mij de 1e keer dat ik een RAS server opzet en tot zover gaat het nog goed, alleen hoe verder ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Waarschijnlijk moet je effe een route toevoegen zodat het ding netjes de ip-pakketjes routeerd..

(en in de properties van tcp/ip ook Enable IP Forwarding aanzetten!)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 11:00 schreef Twynn het volgende:
Waarschijnlijk moet je effe een route toevoegen zodat het ding netjes de ip-pakketjes routeerd..

(en in de properties van tcp/ip ook Enable IP Forwarding aanzetten!)
Die staat dus aan...
Inbellen werkt, maar verbinding via de server naar @Home gaat niet.. Heb ik daar WinROUTE ofzo voor nodig?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 06 december 2001 11:02 schreef WHiZZi het volgende:
Die staat dus aan...
Inbellen werkt, maar verbinding via de server naar @Home gaat niet.. Heb ik daar WinROUTE ofzo voor nodig?
Zou ook moeten kunnen denk ik..

Ik heb ooit zoiets aan de gang gehad via msproxy..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

kan je al vanaf pc internetten?
is nat/route (ook) programma geladen?

ennu moet et nt4 zijn?
freeco ondersteund dat ook nl. :Y)
geen winmodems :(

met 33k6 internetten (download 56k upload 33k andere kant ook) hm.. achja it is gratiz :)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

heee, niet om het een of ander hoor,

maar hoever is dat kantoor van het huis van je baas verwijdert???

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

en gravend in het geheugen....

kan je niet een NT4 proxy server ervan maken ??

Ik geloof datje dat inbel verhaal zelf wel oplost en dat het meer om de WATDAN gaat.

Kan toch gewoon met DHCP hoor, geef je gewoon aan dat voor bepaalde pc's de nummers gereserveerd zijn.... Krijgt een pc altijd het zelfde IP adres...

Werkt prima

kanje in msproxy gelijk aan geven dat mocht de internet verbinding van @home eruit liggen dat dan de gewone telefoon lijn gebruikt wordt...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 13:31 schreef Gompy58 het volgende:
heee, niet om het een of ander hoor,

maar hoever is dat kantoor van het huis van je baas verwijdert???
4 KM, hoezo?
Er ligt gewoon een PTT lijntje tussen ?

Maargoed, het geheel werkt inmiddels dmv WinRoute.. dank u allen

Overigens, ik heb het geprobeerd met FreeSCO, alleen ik kreeg de netwerkkaarten voor geen mogelijkheid aan de praat (Realtek RTL8029 ofzo). Dus daarom ben ik uit pure noodzaak maar op NT4 gegaan. En het werkt nu goed..

Pagina: 1