Toon posts:

Hellup mijn PC bevriesr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem waar ik dus echt gewoon niet uitkom,
ik hoop dat ik met wat tips het probleem kan verhelpen.

Tijdens het werken in standaardappz (Explorer, KaZaa, verkenner, mediaplater etc..)
bevriest mijn PC regelmatig, het enige dat ik dan nog kan doen is het kreng resetten,
daar moet ik voor opstaan en daar heb ik dus echt geen zin in :) Ik heb volgens mij zo'n beetje alles geprobeerd, maar maybe mis ik iets..
Eerst memory vervangen, cpu's gedowngrade van 2x1Ghz naar 2x933, mijn MSI 694D Pro-R mainboard omgeswitched voor een Abit VP6,
gedraaid zonder Raid en de controller uitgezet in de bios, driver- en biosupgrades uitgevoerd,
kabels vervangen, voeding vervangen, soundcard vervangen, met en zonder ACPI gedraaid echt alles.

Zijn er softwarepatches die ik mis? Appz die bepaalde shit geven? (buiten windows naatuurlijk) :) Biossettings? etc..

Zijn er misschiecn mensen met dezelfde problemen?

Hier de rest van de hardware:

Dual P3 933Mhz (133Mhz FSB)
Abit VP6 Dual CPU mobo (Laatste bios en Via 4in1 x.35v installed)
1e Onboard Via IDE PoortMaster:BTC 52 speed CD-Rom speler (40pinn cable)
SLave:Geen
2e Onboard Via IDE PoortMaster:Lite-On 16/10/40 CD-Rewriter
SLave:Geen (40pinn cable)
1e Onboard Highpoint ATA100 Raid PoortMaster:Maxor DiamondMax D540x, 40Gb UATA133 5400 RPM harddisk (80pinn cable)
Slave:IBM IC35L060 AVER07-0
2e Onboard Highpoint ATA100 Raid PoortMaster:Maxor DiamondMax D540x, 40Gb UATA133 5400 RPM harddisk (80pinn cable)
SLave:Geen
De 2 maxtors zijn Raid-0 gestriped, bij elkaar dus 80Gb, de IBM draait als schijf voor de wat grotere bestanden :)
3xInfineon 128Mb PC133 SDRAM DIMMS CL3
Asus V7100Pro Geforce IIMX 400, 32Mb AGP (laatste detonator)
3Com 3C905B-TX 10/100Mbit PCI NIC
Terratec 512i Digital sound
en een heuse Mitsumi 1.44Mb floppydrive

Verder draai ik nu dus Microsoft Windows XP Professional (US), (met 2K had ik dezelfde problemen)

Mensen Hellup!! Degene die het oplost krijgt buiten een pluim een reepje infineon 128Mb cadeau.

mailen kan ook mentor@accell.nl

Thanks.

Verwijderd

interesant probleem ik ga ff denken en strax ff mn msg editten :)

edit:

heb jij heel misschien iets met acpi oid aan in de bios?
dit zorgde bij mij ook nog wel is voor bevriezingen ik heb ook probs gehad met mn 3com kaart die dingen willen nog wel eens standvastig doen met interupts enzo..
ik hoop dat je hier iets aan hebt? zoniet dan hoor ik et zo wel neem ik aan ;) dan even verdere opties bedenken
want het enige waar ik niks over hoor is de 3com .. ik heb ook altijd het idee dat er aan die dingen haast niks mis kan zijn maar toch for the notice dat je hem niet over het hoofd ziet..
en ik zou verschillende detonators gebruiken om te testen.. denk even na sinds wanneer je die probs hebt

Verwijderd

Topicstarter
Kee dan, ik w8 met smart..

Hoop dat ik niet in slaap val... :Z

Ow jah, ik heb mijn printerpoort en seriele poorten uitgeknald, heb als randapparatuur een keyboard en een muis that's it, mijn monitor is een breedbeeld TV, dus op de TV out.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Asus V7100Pro Geforce IIMX 400, 32Mb AGP (laatste detonator)

laatste detonator gaf bij mij dat probleem....
dan liep ie gewoon op willekeurige momenten vast...
HEEL IRRITANT!

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

tsja, wat staat er in je taskmanager wanneer dat gebeurt. Der zit vast een of ander progje dwars.

Ik heb dat ook gehad met win2k, toen was het MSTask.exe oa. die stond te loeien :( XP schijnt vaak probs te hebben met Explorer

Ik he gelukkig met XP nog geen probs gehad. Afkloppuhhh :o

Verwijderd

Topicstarter
Shred,

ACPI heb ik aan en uit gehad, zie mijn eerste post, de 3COm driver heb ik in meerder PCI slots gehad, maar ik zal deze effe vervangen voor een Intel of Realtek kaartje.
Laat je ff weten of het helpt.

sPiNe,

Ik heb ook de ingebakken driver van XP gebruikt, same shit...
Tevens de released en Beta drivers van Asus zelf geprobeerd.

Het schiet niet op he>

Is er misschien iets met Via en dual CPU-en ???

Verwijderd

ja maar het lijkt me nogal een hardware matig probleem er is denk ik iets dat hij nog niet heeft vervangen of getest in de hardware

wel een heel uniek probleem trouwens :)

[off topic]
ik zei vanavond nog tegen mn broertje dat er geneen pc zon probleem heeft dat het ZO irritant is om op te lossen :)
ik zei dat ik het probleem snel analyseerde en wat dingetjes tjekte en het prob zou hebben.. dit is eigenlijk ook bijna altijd het geval.. dit is toch wel apart ;/
[/off topic]

[on topic]

wat je zelf al zegt: chipset problemen zou kunnen maar lijkt me sterk ? hoe kun je nou een dual cpu draaien en de chipset zou er niet goed mee samen werken? :confused:

Verwijderd

Topicstarter
Oracle,

Ik heb alleen KaZaa, Norton Antivirus en MSN op de achtergrond draaien.

Schakel ik ze uit, precies hetzelfde... :(

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

of misschien wordt het systeem wel gewoon niet goed gekoeld?

Verwijderd

Topicstarter
sPiNe,

Heb er nu de originele "boxed" Intel koelers opzitten, daarvoor 2 Coolermasters.

CPU's blijven koel, 32 graden ofzow..

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op donderdag 06 december 2001 03:13 schreef mentor het volgende:
sPiNe,

Heb er nu de originele "boxed" Intel koelers opzitten, daarvoor 2 Coolermasters.

CPU's blijven koel, 32 graden ofzow..
probeer anders es ouwe detonator drivers... 21.* ofzo...
want vanaf 22.* had ik de problemen die jij nu ook hebt....

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 03:11 schreef mentor het volgende:
Oracle,

Ik heb alleen KaZaa, Norton Antivirus en MSN op de achtergrond draaien.

Schakel ik ze uit, precies hetzelfde... :(
ik bedoel eigenlijk dat je de processes in taskmanager moet checken. Daar staat welke processen je CPU belasten; vaak schijnt dit bij XP explorer te zijn, die dan 99% gebruikt.

Verwijderd

kan je niet es met een single cpu draaien? en met 1 dimmetje gewoon echt je pc zo minimaal maken en draaien..

dan kun je dingen goed gaan uitsluiten.. maar das wel weer veel werk en veel werk is altijd irri maargoed een echte tweaker laat zich daardoor niet weerhouden? :7

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je nou een dual cpu draaien en de chipset zou er niet goed mee samen werken? :confused:
Zoals de Geforce 1 problemen had met oude borden vroeger, heeft deze chipset misschien ook wel wat. ik weet het echt niet meer hoor..

Ben zelf ook confused...

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

hoeveel WATT voeding heb je eigenlijk?

Verwijderd

[off-topic]
vind het wel kut voor je ik leef helemaal mee :)
ik baal ook altijd als ik iets heb waarvoor ik de opossing niet heb.. en dan later blijkt het iets simpels
[\off-topic]

[on-topic]

spine:
hij zei al dat ie al andere voeding heeft geprobeert (hmm maar het zou toch kunnen dat ze te weinig watts leveren cuz het systeem wat ie heeft is best wel heavy ook ivm met 2 cpu's die zo 100 watt vreten

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel eigenlijk dat je de processes in taskmanager moet checken. Daar staat welke processen je CPU belasten; vaak schijnt dit bij XP explorer te zijn, die dan 99% gebruikt.
Er staat nix bij mijn CPU belasting komt niet boven de 36% ik heb ook vaak enorme time-outs, volgens mij vooral bij schijfactiviteit.

Mijn memory heeft ook genoeg recources vrij.

Alleen met 1 CPU werken heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik ook maar eens doen dan, moet ik denk ik wel XP opnieuw installeren :(.

Mijn voeding levert 400Watt ???! Is dat te weinig??

H

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op donderdag 06 december 2001 03:18 schreef Shred het volgende:

[on-topic]

spine:
hij zei al dat ie al andere voeding heeft geprobeert (hmm maar het zou toch kunnen dat ze te weinig watts leveren cuz het systeem wat ie heeft is best wel heavy ook ivm met 2 cpu's die zo 100 watt vreten
jep daarom!
3 hdd's, zware vga kaart.....
ik weet niet hoor..
normale 230 W voeding trekt het niet ...

Verwijderd

400 moet wel genoeg zijn lijkt me

denk dat je toch ff 1 cpu moet proberen hoe spijtig dat ook is voor winxp ;(

als het niet werkt dont blame me please ik bedenk alleen mogelijke dingen die het kunnen zijn i mean er denken nu even meer mensen mee, die weer 1 frisse blik op het probleem hebben :)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 03:20 schreef mentor het volgende:

[..]

Er staat nix bij mijn CPU belasting komt niet boven de 36%
heb je dat gecheckt tijdens zo'n "bevriezing" :?, dat maakt nogal verschil, natuurlijk :o

Verwijderd

Topicstarter
Hee beste mensen, ik ga pitten, moet morgen vroeg weer op, ik kijk na mijn werk wel weer even en ga ik verder met deze topic, het is voorlopig denk ik nog niet opgelost.. |:(

Tijdens zo'n bevriezing kan ik nog wel wat doen, het duurt alleen heel lang voordat ik iets kan doen, mijn PC loopt nou wel aardig trouwens, het duurt meestal zo'nhalf uur tot 2 uur voordat het gebeurd.
Maar ook dan dus geen zware CPU belasting, ik snap er nix van..Ik bedoel hoe kan iets bevriezen als er nog genoeg recources zijn??

Verwijderd

is goed, veel succes drmee ik ga ook slapen :) tis strax weer vroeg dag

Verwijderd

goed idee :z

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

nu al?
jullie zijn ook geen bikkels :Z
hmm ik moest ook maar es naar bed rollen...

Verwijderd

sorry dak geen rasnerd ben ;x

hehe zitten de laatste tweakertjes niet erges op irc nu/? dit veroorzaakt zo alleen maar nutteloze spam ;)

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op donderdag 06 december 2001 03:32 schreef Shred het volgende:
sorry dak geen rasnerd ben ;x
ik ben niet eens een nerd gelukkig...
ik heb ook een leven naast GoT :)

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Ik neem aan dat je al geprobeert hebt om het systeem met zo minmogenlijk spul te laten draaien. Dus zonder NIC en Sound, en eventueel zonder RAID. Als je nu geen fouten krijgt bij elk afzonderlijk apperaat, dan is of je voeding te zwak of onderdelen willen niet met elkaar samenwerken. Krijg je trouwens een BSOD (blue Screen Of Death), of die ie dat al niet meer. Kijk op de sites van de HW fabrikanten of er enige incompatibiliteit is met andere HW en wat je er aan kan doen (meestal staat er wel een patch of link naar hoe je het euvel verhelpt. Veel succes met het opzoeken van de oorzaak :)

En hoezo ras echte nerd ?!? "Bio ritme wasda ?? 8-)"

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

Een bio met een ritme ?!

Anyways, waar haal je die temperatuur vandaan? Het feit dat hij nog wel werkt en dat het pas na 2 uur gebeurd kan ook komen doordat een of beide CPU's aan het throttelen zijn.

//edit
hmm bedenk me net dat ik niet zeker weet of PIII's throttelen..

Ohm, ik heb wel de ervaring dat kazaa iets dergelijks veroorzaakt op mijn systeem van tijd tot tijd, alleen minder drastisch dan jij aangeeft..
Pagina: 1