Toon posts:

via linux in pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo experts,
ik wil graag het volgende voor elkaar krijgen:
Er is een linux router aanwezig, die heeft een vaste verbinding via kabelinternet. Ik woon aan de andere kant van Nederland, maar beheer dit netwerk. Ik heb een vast ip-adres. De linux pc daar verdeelt internet via ipchains/masq. Op een windowsbak in het LAN achter die linux pc draait op poort 4772 (bv) Remote Admin. Nu wil ik dat als ik aanspraak maak op die poort (4772) dat ik verbind met poort 4772 van die pc in het LAN. Oftwel ik wil dat wanneer poort 4772 wordt aangesproken vanaf mijn ip adres dat ik dan verbinding krijg met de poort van dat werkstation ipv met die poort op de linux computer.
Kan dat? Zo ja, hoe? En het moet dus werken. Ik wil dus met Radmin die bak in dat LAN beheren.

You would be the greatest, if you had an usefull answer :)

Verwijderd

zoals je zelf al zegt.. gewoon die poort doorlaten verbinden

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe dan? Moet ik een specifieke regel toevoegen aan mijn ipchains table EN moet ik een route add doen op die Windows bak? Als ik het tabelletje voor me zie dan verlies ik het overzicht.

<traffic>
aanvraag vanaf ip-adres -> poort 4772 -> moet naar dat ip-adres <- windows bak geeft antwoord <- windowsbak geeft antwoord aan mijn ip adres
</traffic>

Snap je mijn vraag? Ik niet in elk geval :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ja, dit heet portforwarden en kan met ipchains (ik weet alleen niet hoe).

Ik weet niet precies wat je met Remote Admin kan, maar als het text-based is, zou je kunnen kijken of er een linuxclient voor is. Dan zou je op die gateway kunnen inloggen en dan vanaf daar die winpc kunnen schoppen... Dat zou makkelijker en veiliger (omdat de winpc zo niet direct vanaf inet te bereiken is met RA) zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Daar hoopte ik natuurlijk op, maar er is geen client of server van Remote Admin voor Linux. Iemand?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 01:47 schreef deadinspace het volgende:
Ja, dit heet portforwarden en kan met ipchains (ik weet alleen niet hoe).
ipmasqadm portfw -a -P udp -L <ipnr linux pc> -R <ipnr interne windows pc> 4772
En dezelfde regel waarschijnlijk ook nog een keer voor tcp. Het programma ipmasqadm moet je natuurlijk wel hebben.

Welcome to the desert of the real.

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
VPN Bridge kinda hard.

En anders idd poortje forwarden.

Dat doe je met ipmasqadm mits het 2.2 kernel is (gezien ipchains lijkt me dat wel). man ipmasqadm zal het u vertellen wat het exacte commando is.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

Topicstarter
Geloof ik allemaal (alvast thnx daarvoor :+ allemaal) Maar komen die pakketjes dan wel weer bij mij aan?

Verwijderd

Dat regelt masquerading voor je . Als je nu op Internet kunt met die NT bak is dat geen probleem en zal dat werken tenzij je van binnen naar buiten slechts bepaalde poorten hebt openstaan.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het niet een idee portforwarding voor de diverse kernels in de FAQ op te nemen?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 06 december 2001 01:49 schreef linuxprob het volgende:
Daar hoopte ik natuurlijk op, maar er is geen client of server van Remote Admin voor Linux. Iemand?
Mja, een RA server voor GNU/Linux hoef je ook niet (can you say 'sshd' ?), maar is dit dit remote terminal gebeuren van win2000 enzo?
Daar was namelijk iirc *wel* een client voor GNU/Linux voor.

quick-n-dirty portforwarden kan op de gateway overigens met:
code:
1
nc -l -p <luisterpoort> | nc <windowsbak> <RApoort>

ctrl-C om het af te breken, het wordt dan niet meer geforward.
Pagina: 1