XP - Bestand in gebruik???

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:11

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hey mensen,

Ik draai nu al een tijd Windows XP (ikzelf ben er wel tevreden over... lees:alles werkt). Ik kom echter de laatste tijd steeds eenzelfde probleem tegen.

Je kent het wel: je download eens een paar bestanden van 15Mb per stuk, extract dat naar 1 groot bestand. Dan wil je natuurlijk al die losse bestandjes weggooien (geen probleem) en dat grote bestand renamen/verplaatsen (<-- probleem).

Op het moment dat ik iets met dit bestand probeer te doen, krijg ik de melding dat dit bestand in gebruik is door een ander programma en zodoende mag ik er niets aan veranderen, laat staan verplaatsen.

Ik heb alles gechecked, maar nergens echt nergens wordt er iets met dit bestand gedaan. Ook een frisse restart levert nix op... bestand blijft in gebruik.

Wat zie ik over het hoofd/waaaaaarrrr is dat rotprogramma wat 'm in gebruik neemt?

Alvast bedankt!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

En dit alles in de zelfde directory ?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Waar DL je mee?
Misschien dat de bestanden nog in de index van je DL proggie staan.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

als je een download accel hebt dan kan ie daar nog in de list staan.. en anders start je de taskmanager en zie je hem daar maybe staan of bij de services welke dll's zijn geladen en unloaden dus.. kan ook een trojan oid zijn misschien? :

als het niej lukt gewoon doelmatig in je taskmanager services gaan killen en kijken tot wanneer ie het doet, dus alle progjes die je maar hebt uitzette

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 10:39
Ik download ook weleens 2 uur lange trailers van films ;) en heb dit probleem ook weleens.

Ik weet niet welk os je gebruikt, maar windows 2000 en windows xp willen nog weleens als je op een bestand klikt (niet dubbelklik, gewoon enkele klik) bepaalde informatie uit het bestand trekt (resolutie, speelduur, enz) waardoor dus het bestand in gebruik is. Hoe je dit uit moet schakelen weet ik ff zo snel niet.

Ik wacht gewoon even een paar seconden en dan ken ik hem wel verplaatsten/deleten. Als het hier om een ander type bestand gaat dan weet ik het niet!

Suc6 verder :)

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem. Normaal gesproken lag het aan n.player. Di hielt namelijk bij waar je was gebleven in de trailer. De oplossing was dan film 2 sec voor het eind zetten en dan laten afspelen dan wiste hij het weer en kon je het bestand verplaatsen.

Maargoed... Mijn probleem is dus nu dat ik zo'n bestand wil verplaatsen en dat het niet lukt. Ik heb toevallig net mijn pc geformateerd en sindsdien het bestand niet meer geopend. Toch kan ik het niet verplaatsen..:( Iemand een idee waar het aan ligt.
GR Arne

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Explorer heeft dan idd het bestand gelockt. Dit kan gebeuren voor de preview functie van mediabestanden, maar ook bij gecompressde, en zelfs .exe bestanden wil explerer wel eens blijven hangen (ik denk op getFileAttributes() oid). Iig, het is explorer zelf die de boel vast houd.

Het is vrij gemakkelijk op te lossen.
  • ctrl-shift-esc, ga naar processes. Kill proces: explorer.exe -- je taakbalk en actieve windows verdwijnen.
  • Ga naar applications, new, "cmd"
  • tik in [cd "pad\naar\bestand"], tik [dir] (zonder [], met "")
  • je moet nu je bestand zien staan in een lijst
  • tik in [del "bestandsnaam.extensie"] om het bestand te verwijderen.
Als dit nog niet werkt, kun je eens kijken wat voor programma het bestand dan gelocked heeft met WhoLockedMe.

[ Voor 17% gewijzigd door SilentStorm op 07-10-2003 05:30 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Misshien helpt het als je de view op 'Classic windows' zet.
Windows explorer > Tools > Folder Options > Web View : radio button 'Use Classic ...'

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Had hier in het begin ook last van en kwam er toen bij toeval achter dat je zoiets
heel makkelijk met Nero 8) kunt verhelpen! Gewoon Nero openen en naar de
browser gaan en daar het bestand verwijderen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jouw vraag staat opgenomen in de Frequently Asked Questions van dit forum. Deze kan je vinden onder: Windows Operated Systems - FAQ, bovendien is dit topic wel erg oud.

Als je er met de FAQ niet uitkomt, start dan even een nieuw topic en geef daarin even duidelijk aan wat je al geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.