[IDEE] Vreemde TAG's en 'dubbele moderaties'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
['K weet TFF is hier eigenlijk voor, maar dit heeft (ietsje zijdelings) met het Modsysteem te maken :)]

Probleem: Tag's die (nog wel eens) niet kloppen, zoals +2 Troll enzo, alsmede het mechanisme dat controleert op 'dubbele moderaties'

Het idee; maak de selectie welke Tag's gegeven kunnen worden ietsje uitgebreider (dus meer situaties waarin je bepaalde TAG's niet ziet/kunt geven)

Als de 'leidende TAG' Troll/flamebait/overbodig/first post is: +1 Ondergewaardeerd is dan niet mogenlijk.

Uitleg: Ik kwam deze tegen op 1 Troll (wat natuurlijk bullshit is (score 1, en tag troll). Gegeven moderaties (op dat moment) +1 (de initiële) -1 troll, +1 Overgewaardeerd.

Ik heb er dus een +1 Interresant tegenaangeworpen om uberhaupt de 'troll' weg te krijgen (soms moet je dat doen bij een reactie die op één staat, en op één 'hoort'

OF:

Bepaal (mede) met de (huidige) score de 'winnende Tag':

If score > -1 [disable troll/flamebait]
If score > 0 [disable overbodig/first post]
IF score < 1 [disbale inzichtvol AND behulpzaam AND informatief AND so on...]
<HR>

Hoe het 'controleer op dubbele moderaties' exact werkt is mij niet geheel duidelijk, maar iemand die een -1 troll geeft WIL die reactie op -1 hebben. Als dus twee mensen een -1 troll geven op een reactie die op +2 staat, is het eigenlijk van de gekke als één van die twee effectief een 0 Troll (of was het nou +1 Troll?) uitdeelt.

Doe daar wat aan ! ;)

[edit: twee ideeën door elkaar gehaald, dat krijg je als je twee ideeën tegelijkertijaan het 'uitwerken' bent |:(

PMO was een overweging, maar uiteindelijk voor TMF gekozen...

Dit is een 'ideeëndraad', offtopic wordt 'gedoogd', zei het 'met mate'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 06 december 2001 00:56 schreef Jaymz het volgende:
Uitleg: Ik kwam deze tegen op 1 Troll (wat natuurlijk bullshit is (score 1, en tag troll). Gegeven moderaties (op dat moment) +1 (de initiële) -1 troll, +1 Overgewaardeerd.

Ik heb er dus een +1 Interresant tegenaangeworpen om uberhaupt de 'troll' weg te krijgen (soms moet je dat doen bij een reactie die op één staat, en op één 'hoort'
tja, nou staat die op +4, dus die tag is wel weg ;)

als ik je voorstel kort samenvat lijkt me de beste mogelijkheid om tags als +1 ondergewaardeerd simpelweg weg te halen (en +1 gemodereerd)

oftewel, als je een reactie op wilt waarderen moet dat omdat die reactie interessant/informatief/inzichtvol/behulpzaam is, ander niet.

over de 'dubbelle moderaties' (tegelijkertijd): ik heb zelfs het idee dat dit veel bugs bevat en soms misgaat

ik ben best benieuwd hoe dit exact functioneert en denk ook dat er vermoedelijk wel een betere oplossing voor te bedenken valt.

overigens ben ik het niet met je eens dat een moderatie bedoeld is om een 'vast' niveau aan te geven (de PM-messias theorie) (trolls en flamebaits zijn juist uitzonderingen).
ik zie een moderatie juist als een stem, enkel gezamelijk weegt het oordeel van de moddereters; zijn dit slechte komen de verkeerde bovendrijven.
ik heb moeite met het idee dat bepaalde reacties een vast niveau hebben en dienen te krijgen, dit is hoogstens globaal.

het gebeurt domweg te vaak dat reacties op +2 blijven staan die gewoon inzichtvoller zijn dan een eerdere reactie die wel op +3 staat, zoiets is motiverend om meer en enthousiaster te modereren, maar ik pas een beetje als don Quichotte tegen windmolens te gaan vechten, om alle post op hun 'terechte' niveau te krijgen (wat dan uiteindelijk niets anders is dan het niveau waar ze volgens mijn mening op thuis horen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Zowieso zijn er 'erg weinig' reacties die écht op -1, 0, 1, 2, 3 of 4 horen.

(de -1's uitgezonderd dan, daar ligt het percentage wat hoger)

De meeste reacties zitten vaak tusen twee scores in, en het ligt aan de persoon die langsfiets welke van de twee geprefereerd wordt. Ikzelf hanteer vaak een marge van één punt.
Meestal bij de +2 en +3 reacties dan; +4 reacties ben ik vrij kritisch in (die 'moeten' echt "must read's" zijn) Een 0 reactie gaat (als er 'iets serieus' wordt gezegd) al snel naar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen maar aansluiten bij de voorgaande opmerking, met name de +4's zijn altijd lastig om vast te stellen of ze dat ook daadwerkelijk waard zijn.

Maar ja...

Gelukkig hebben we TMF om het daar over te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op donderdag 06 december 2001 00:56 schreef Jaymz het volgende:

Als de 'leidende TAG' Troll/flamebait/overbodig/first post is: +1 Ondergewaardeerd is dan niet mogenlijk.
Bepaal (mede) met de (huidige) score de 'winnende Tag':
Op zich lijkt deze me wel wat.

Enneh...
If score > -1 [disable troll/flamebait]
If score > 0 [disable overbodig/first post]
IF score < 1 [disable inzichtvol AND behulpzaam AND informatief AND so on...]
Moet dit niet precies omgekeerd zijn?
Zoals het er nu staat kan ik bij een score vanaf de 0 geen troll of een flamebait meer geven. Lijkt me niet echt een verbetering? Precies hetzelfde geldt dat wanneer iemand een 0 of een -1 heeft, ik op deze manier geen +1 inzichtvol meer kan geven.

Een beter systeem lijkt me dan dat de namen van de beoordelingen worden uitgeschakeld bij een onder/overgewaardeerd, bijv:

score: -1 troll

ik geef een +1 ondergewaardeerd waarna de tag troll verdwijnt (eventueel nog wel in het modoverzicht te zien is :?) en de score bijvoorbeeld 0 gemodereerd zou worden.

hmmm, volgt iemand me nog :? :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 18:00 schreef Renegade het volgende:

...

Moet dit niet precies omgekeerd zijn?
Zoals het er nu staat kan ik bij een score vanaf de 0 geen troll of een flamebait meer geven.
Nee :)

Ik bedoel hier het algoritme mee om de 'winnende tag' te bapelen, niet het algoritme om de 'uit te delen' tag's te bepalen, dan zouden de operatoren (ofzo) idd andersom moeten zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 06 december 2001 18:03 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Nee :)

Ik bedoel hier het algoritme mee om de 'winnende tag' te bepelen, niet het algoritme om de 'uit te delen' tag's te bepalen, dan zouden de operatoren (ofzo) idd andersom moeten zijn :7
Mag ik je icon even lenen....? * Renegade moet toch es leren lezen :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Verbeteren kandie ook al niet. 'bapelen' verbetert tie in bepelen. Moet natuurlijk bepalen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
* Renegade :{

Sjeeeeeeeeeeeeems, ze pesten me....

hmmm, dat gaat dus ook niet werken :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:01 schreef Renegade het volgende:
/me :{

Sjeeeeeeeeeeeeems, ze pesten me....

hmmm, dat gaat dus ook niet werken :P
LOL ;)

Rennie, scheelt het als ik zeg dat ik het bijna ook niet kon volgen? Sjeems wil af en toe wel eens de zaken, uhm, kernachtig opschrijven

Edit: Jaymz: pas jij je quote van mij dan ook aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 09:33 schreef TgF het volgende:
Rennie, scheelt het als ik zeg dat ik het bijna ook niet kon volgen? Sjeems wil af en toe wel eens de zaken, uhm, kernachtig opschrijven
Noem het 'kernachtig', dat staat professioneler :)

Maaruh, sta ik alleen in dit idee, of heb ik het zo volledig (=kernachtig :P) omschreven dat aanvullingen niet nodig zijn ?
Pagina: 1