waarom merk ik het verschil tussen 85 en 130 fps ?

Pagina: 1
Acties:

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-11 19:54

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
als ik unreal tournament speel ( ja sorry :P ) en ik limiteer mijn mijn beeld op 85 fps, dan merk ik degelijk het verschil als dat ik op +- 130 fps speel, terwijl mijn gezichtsvermogen al ruim genoeg zou moeten hebben aan 85 beelden per sec.. ( mens kan toch verschil niet meer merken boven de 75+ ? )

waarom is het wél merkbaar ?

Is het misschien zo omdat ik zelf invloed heb op het beeld (als ik muis beweeg dan draait mijn pupske dat ik speel) ? want hier speelt toch niet alleen gezichtsvermogen een rol ? wordt die 130 fps vs 85 fps opeens wél merkbaar omdat ik er zelf aan deelneem ? zo ja, hoe komt dat en wat speelt nog meer een rol ?

laatste stukje is misschien vaag uitgelegd.. maar ik kan het niet beter verwoorden...

Ik vind het wel interessant om te weten, hoe het nou zit met deze plotselinge 'bootst' op je reactiesnelheid.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Weet je, we hebben een heel mooi forum voor vragen en opmerkingen over computerspelletjes. Als we dat niet hadden gehad was W&L idd 'the place to be' geweest, maar ja, Spielerij is er niet voor niets he ;)

Move W&L --> SP

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
sorry :x majah niemand ? zou graag een antwoord willen gebaseerd op feiten :)

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik merk het ook wel , geen feiten atm

hallo

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien dat er bij 130 fps vervorming oid optreedt omdat er meer beelden komen (130ps) dan er getoond kunnen worden (85ps). Misschien is dat het verschil dat je opmerkt :?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 10:52
Ik merk het niet (ben dan ook geen super-mens oid)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
misschien speelt het een rol als je veel van die snelle FPS shooters speelt als UT/Quake2/3 enzo ? dat je eraan gewend raakt en het opeens wel merkt denk ik.. soort training van je reactievermogen ?

Verwijderd

het is gewoon psychologisch denk ik,

je denkt dat je beter speelt met hogere FPS, dus doe je dit ook...
Pagina: 1