Alpha6035+Delta60hp, goed voor XP1600+ (en oc'en)?

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Is de AlphaPAL6035MFC + Delta60HP (74,- bij oc-shop) goed voor een Athlon XP 1600+ ???
ik wil graag oc'en naar 1600mhz dmv FSB, zou die alpha dat aankunnen??
Is er misschien een betere koeler in deze prijsklasse?? Geluid maakt niet zo heel veel uit (zo leuk zijn als ie een beetje stil is), maar geld wel, dus liefst in deze prijsklasse!
Alvast bedankt!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• McFlipp
*schop*

Verwijderd

uhh,
".. en overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.." ? :P

Dat wordt een beetje kabalerig met die Delta60HP, en zal net te krap zijn wat koeling betreft als je ook wilt overklokken.

Je kunt of minder uitgeven en een Coolermaster DP/EP 6i11/31/51-C nemen (niet eentje met de '-A' op het einde !). Het punt is dat je die koeler met een 80x60 koeler moet hebben, liever niet die 60x60 is.

http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31c.html

Of rond de 100 piek of iets meer uitgeven voor een zwaardere koeler als je wilt overklokken.
Ook een aardige optie is om die Coolermaster later met een sterkere fan uit te rusten, alleen wordt wat veel kabaal waarschijnlijk.

Of deze koeler :)
De Zalman CNPS 5000 (koper of aluminium) ca. HFl 100,=
(Je moet deze koeler op de vier gaten rond de socket monteren, als jouw moederbord die tenminste heeft.)
Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/CNPS-5001CU.gif
http://www.space-promotion.nl/

Verwijderd

Zie mijn sig.... Ik kan het je over een paar dagen hopelijk vertellen :)

Ik heb deze koeler gekocht omdat hij erg betaalbaar is en volgens 100+ draadjes hier eigenlijk altijd goed bestempeld wordt. Okeey de PAL8045 of een noisecontrol Silverado of... of... is beter maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan van 150+ gulden, iets wat ik er nou net ff niet aan uitgeven wou.

De 60HP fan is de straaljager-versie, wel herrie maar beter voor OCen dan de MP. Ik wil de HP eventueel op 7V gaan draaien om hem wat stiller te krijgen, vooral als het OCen niet veel blijkt te schelen. Ik heb verschillende reviews gelezen over de PAL6035 en hij verslaat sowieso alle "standaard" koelers (toendertijd) ruim qua cooling.

Ik zou dus zeggen met een bugdet rond de 75 gulden is de PAL6035+delta 60HP een goede OC keuze. Het hebben van een XP is dan trouwens ook al een preeee (stookt iets minder)

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47
Temps zijn idle 48 en stressed tot max 55 met deze Alpha 6035, fan draait gemiddeld op 4800rpm, weet niet precies welke er eigenlijk op zit.
Voor de rest, zie sign.

Kees

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met die XP procs zit, maar met P3tjes is er gewoon een soort max met luchtkoeling. Daarna wil mijn systeem niet meer verder en kan ik best wat minder koelen en toch nog best hoog OCen.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 08:41 schreef Hooi het volgende:

Of deze koeler :)
De Zalman CNPS 5000 (koper of aluminium) ca. HFl 100,=
(Je moet deze koeler op de vier gaten rond de socket monteren, als jouw moederbord die tenminste heeft.)
[afbeelding]
http://www.space-promotion.nl/
Daar heb ik dan ook nog even een reactie op, je moet NIET de koperen nemen, want die voert de warmte niet goed genoeg af, waardoor je processor nog steeds warm blijft.

Ik heb trouwens ook een Athlon XP 1600+. Ik heb de aluminium Zalman Cooler en mijn processor wordt alsnog 59 graden, dus ik weet niet of dat te warm is, maar hij draait wel lekker *D :P

Verwijderd

Heb jij de fan op maximum snelheid staan?

Enneh,
wat is de temperatuur in de case (of chipset tempereatuur) ? Als die koeler de hitte niet kwijt kan, komt dat meestal omdat er geen 'outtake' fan is gemonteerd op de achterkant van de PC kast.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 08:46 schreef --EasY-- het volgende:
Zie mijn sig.... Ik kan het je over een paar dagen hopelijk vertellen :)

Ik heb deze koeler gekocht omdat hij erg betaalbaar is en volgens 100+ draadjes hier eigenlijk altijd goed bestempeld wordt. Okeey de PAL8045 of een noisecontrol Silverado of... of... is beter maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan van 150+ gulden, iets wat ik er nou net ff niet aan uitgeven wou.

De 60HP fan is de straaljager-versie, wel herrie maar beter voor OCen dan de MP. Ik wil de HP eventueel op 7V gaan draaien om hem wat stiller te krijgen, vooral als het OCen niet veel blijkt te schelen. Ik heb verschillende reviews gelezen over de PAL6035 en hij verslaat sowieso alle "standaard" koelers (toendertijd) ruim qua cooling.

Ik zou dus zeggen met een bugdet rond de 75 gulden is de PAL6035+delta 60HP een goede OC keuze. Het hebben van een XP is dan trouwens ook al een preeee (stookt iets minder)
Precies wat ik dacht, ik wil binnenkort ook een PAL6035 gaan bestellen, ik vind de PAL8045 (herrie!) of Silverado (stil :)) te duur. Ik wil er een XP 1800+ mee op 1600 of 1666 clocken, als dat ff kan >:)

En ik vraag me af, als je em op 7V laat draaien, wat is het geluidsniveau dan? Boven of onder het MP geluidsniveau :?
Temps zijn idle 48 en stressed tot max 55 met deze Alpha 6035, fan draait gemiddeld op 4800rpm, weet niet precies welke er eigenlijk op zit.
Voor de rest, zie sign.
Als je een Delta hebt, dan heb jij de MP versie, wat vind jij van het geluidsniveau?

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 09:22 schreef Ex_Inferis1 het volgende:

[..]
Als je een Delta hebt, dan heb jij de MP versie, wat vind jij van het geluidsniveau?
Op die Zalman CNP 5000 zit dacht ik een andere fan, niet van Delta.
FAN Specifications

GM1206PTBX-AF
Features
Automatic Restarting Capability, 5V Start, MLS(Magnetic Levitation System)
Dimensions 60 x 60 x 25mm
Bearing Type
Ball
RPM Silent Mode
RC100(Length:60mm) 2000RPM (+-20%)
Low-Noise Mode
RC56(Length : 90mm)
3200RPM (+-8%)
Normal Mode 5600RPM (+-8%)
Noise Silent Mode
RC100(Length:60mm)
20dB (+-10%)
Low-Noise Mode
RC56(Length : 90mm) 29dB (+-10%)
Normal Mode 40dB (+-10%)

For use with Socket A (462) and Socket 423 CPUs including AMD 'Thunderbird' Athlon (1.5GHz or higher) Intel Pentium 4 (up to 2.0GHz)

Mode AMD CPU(Socket 462) INTEL P4 CPU(Socket 423)
Normal Mode 1.5GHz or higher 2GHz or higher
Low-Noise Mode 1.5GHz 2GHz
Silent Mode 1.5GHz 2GHz
*This cooler cannot be mounted on a mainboard that does not have four holes around the socket.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47
Op donderdag 06 december 2001 09:22 schreef Ex_Inferis1 het volgende:

Mijn voeding maakt nog al wat herrie, Penguin bigtower, Antec voeding staat nog op mijn lijstje, dus of die fan veel herrie maakt, volgens mij niet.

Kees

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• McFlipp
Nog een vraagje:

Ik zie bij CTW de delta 80mp los en een casecooler van coolermaster 8cm. Die coolermaster kost de helft van de Delta. Is die Delta de moeite waard?? (wil hem gebruiken als casefan)

BVD

• McFlipp
*schop* >:)

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

zit kans in dat die delta voor wat meer airflow zorgt. alleen gaat dat denk ik niet helemaal evenredig met het geluidsniveau :+
kan je denk ik beter die CM-fannetjes kopen. 2 stuks; 1 intake fan en 1 uitake fan.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• McFlipp
hmmm ze hebben die coolermaster met een -C niet bij CTW :(
Welke is dan het beste uit dit lijstje????:
Coolermaster DP5-5G11A FCPGA/Duron t/m 900mhz
19,00

Coolermaster DP5-6I11 FCPGA/Duron/Thunderbird t/m 2,2Ghz (2000PLUS)
39,00

Coolermaster DP5-6I31A FCPGA/Duron/Thunderbird t/m 2Ghz (1800PLUS)
29,00

Global Win FOP-32 FA6025-N 21CFM
49,00

Global Win WBK38 DELTA HP FAN Grill
79,00

Globalwin FQP68
39,00

Globalwin WBK68
49,00

Swiftech MCx-370OA
79,00

Thermaltake Copper Orb (Socket A)
60,00

Thermaltake Crome Orb (Socket A)
39,00

Thermaltake Golden Orb FC-PGA
25,00

Thermaltake MINI Super Orb (socket A)
65,00

Thermaltake Small Chrome Orb (Socket A)
45,00

Thermaltake Super Orb (socket A)
60,00

Thermaltake Volcano II AMD 1,5 GHZ
39,00

ThermoSonic ThermoEngine
79,00

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb een k*t spire erop zitten die koelt goed :) Draaid op 1570 Mhz op dit moment (in signature staat 1600) en idle is een graadje of 45 en stressed (met cpu burn) kom ik op de 55. En koop in godsnaam geen lawaai monster. Ik heb een tijdje een globalwin wbk 38 gehad en dat ding maakt een herrie!! (delta black label 46 dba)

• McFlipp
*schop* alweer :) >:)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 21:53 schreef McFlipp het volgende:
*schop* alweer :) >:)
Jij schopt wat af ;)

Waar is de Alpha PAL6035 nou gebleven in je lijstje?

Verwijderd

De WBK68 is de interessantste. Hij heeft iets dunnere finnen, wat een betere warmte afdracht geeft. En voor die 49 piek is de prijs/prestatie/herrie verhouding uitstekend.

Plus dattie AMD goedgekeurd is tot 1400 Mhz voor de Thunderbird, en voor de XP tot 1800+ of zoiets.
( Waarschijnlijk ook wel voor de XP 1900 + , Don't worry ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltium.com/new-product/image/wbk68.jpg

• McFlipp
Op vrijdag 07 december 2001 08:08 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Jij schopt wat af ;)

Waar is de Alpha PAL6035 nou gebleven in je lijstje?
Nou ditis het lijste van CTW, en daar hebben ze die alphapal6035 niet :( en anders moet ik weer 25,- verzendkosten bij oc-shop bij lappen, en dat vind ik toch zonde.

Maar welke zal ik nou nemen?? die WBK68??? die is goed?? iedereen het er mee eens?? :)
Graag mensen met ervaring, met deze koeler, ff wat posten, plzz

Pagina: 1