Toon posts:

Compaq aaaaaargh..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een paar 40GB hard disks uit een server bemachtigd, het is aangesloten met een soort ide aansluiting, maar hij isa breder, voeding in de flatcable geintergreerd, ik heb hwt ooit eerder gezien bij een heel oude IBM netserver, weet iemand hoe deze connector heet, en waar ik eventueel verloopluggen naar gewoon 40-pins ide met 12+5 volt voeding kan krijgen?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
euh laat maar voeding in flatcable? weeiird ;)

Verwijderd

Topicstarter
geen SCSI, zekerste weten, en is vrij recent... bijna 2 jaar oud, maar ik vond de connectie zo vreemd :?

Verwijderd

Topicstarter
scsi issmaller, dit is 44 of 50 pins ofzo, en hij hing in server aan on-board compaq aansluiting, en SCSI wordt wel aangegeven in bios, dit heet gewoon ide in bios en windsucks

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:41

cue

Ik weet bijna zeker dat je een paar hot swappable schijven te pakken hebt, zo ver ik weet heb je daar wel verloopjes voor, maar waar zou ik niet weten.

Maar als de voeding in de conector zit is het hot swap :0

Ik bouw momenteel op m 'n stage nogal veel van die compaq servers vandaar :)

Verwijderd

Topicstarter
owww so, vreemd komt uit simpele 366 pentium server, bedrijfje met vroeger 12 werkstation(2 zware acad's) nu slechts 6, twee daarvan onder acad, met a0 kleurenplotter eraan, gaat nu op HP printerserver over, , dat zijn meestal geen servers die HS zijn, zijn meestal erg grote servers of fileservers ofoz tich?

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 22:21
zit er niet zo'n hot swap slede omheen?
kan je er e.v.t. af schroeven eej.

Wat voor merk schijven zijn het?

Verwijderd

Topicstarter
ope kale HD's zaten vastgeschroefd in 3,5 " bracket in kast

Verwijderd

Topicstarter
ik zet morgen wel ff scan ergens hier neer, met alle data die op de schijf staat(stickers etc) , ik zal ook ff bij ex-systeembeheerder vragen of die weet wat ik er mee moet

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 22:21
Hmmmz.... vaag...
Hebbie misschien een type van de server ofzo?
Kunnen wut opzoekuh.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik ook ff opzeken(ik doe nu gewoon radicaal, ik wil het weten, ik ga morgen ff bij DMT(dat bedrijf waar ze wegkomen langs, en pleur ff oude server open en ga rondneuzen hoe het zit, als ik er niet uitkom, laat ik iemand van compaq komen, op kosten van vaders baas , nu wil ik het weten ook !!!

Verwijderd

Staat er een compaq typenummer, partnummer, serienummer etc op die schijven?
Compaq maakt zelf geen schijven maar neemt ze, in een aangepaste config (zoals bijvoorbeeld een compaq label), af bij de grote fabrikanten a la Maxtor en Seagate.
Met die nummers is er een grotere kans om er achter te komen waar ze vandaan komen en wat de specs zijn.

• pret|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-12-2009

pret|IA

I live in an anummene!

Denk dat je toch SCSI-schijfies te pakken hebt hoor. Alles dus hot-swappable....

Meen me ooit iets te herinneren van een ouwe server bij een bedrijf waar ik ooit gewerkt heb. Haden hun ook in een P200 van Compaq zitten ...

http://srom.zgp.org || "Did u use Tha Magic Book ?"

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zo te horen zijn het SCA connectoren. Dat is SCSI met voeding in één. Je kan ze kopen bij alternate voor iets van 29 piek

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb vandaag een compaq medewerker LANG LATEN KOMEN op kosten an pappas baas ;) en die heeft me fijntjes uitgelegd dat het een soort IDE is met een andere connector, hij kan ze(vanuit the US of A) leveren voor 40 piek per verloopplug, is gewoon een seagate schijfje, speciaal compaq plakplaatje erop, ik hou van compaq zolang de kast dichtblijft :)
Pagina: 1