Draadloos netwerk voor 5+ PC's?

Pagina: 1
Acties:

• Cornholi0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo,

Ik heb nu de volgende configuratie:

[Meterkast server (inet sharing enz.) -> Linux]
[Laptop broer -> WinME]
[Mijn desktop -> Win98/WinXP/Linux]
[Zusje's PC -> Win98]
[Ouders' PC -> Win98]

deze zijn allemaal verbonden met mijn 10/100 Hub, (draait allemaal op 100mbps overigens).

Hier komen in de toekomst nog wat PC's bij (denk stuk of 3).

Mijn vraag is:
Mijn moeder wil van de kabels door de gang af, en heeft aangeboden zo'n draadloos setje te kopen (als het niet teveel kost natuurlijk). Hoeveel zou ik kwijt zijn, heb ik dan ook een "access point" nodig? En wat doet zo'n ding eigenlijk? Ik weet dat de snelheid omlaag gaat van 100mbps naar ongeveer 11mbps (geloof ik, correct me if I'm wrong).

Alvast bedankt iedereen!

Cornholi0

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe eens search zou ik zeggen.
Is zat over te vinden, ook in de prijskijk.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Cornholi0
Heb ik al gedaan, maar staat niet zoveel nuttige informatie in als je niet eens weet wat een access point is. Erg makkelijk om altijd maar te zeggen 'kijk maar in de search'. Mogen onderwerpen die eerder zijn behandeld niet opnieuw behandeld worden? Zo gaat het forum wel snel dood....

Verwijderd

Mijn moeder wil van de kabels door de gang af, en heeft aangeboden zo'n draadloos setje te kopen (als het niet teveel kost natuurlijk). Hoeveel zou ik kwijt zijn, heb ik dan ook een "access point" nodig? En wat doet zo'n ding eigenlijk? Ik weet dat de snelheid omlaag gaat van 100mbps naar ongeveer 11mbps (geloof ik, correct me if I'm wrong).
Vraag: hoeveel kabels lopen er door de gang?
Ik denk dat het nl. goedkoper is om de kabels weg te werken dan om alles op WireLess te zetten.

Kosten:

5 x PCI/PCMCIA kaart
1 x AccesPoint (dat is je WireLess hub)
Geschatte kosten: 2500 pieken en een achteruitgang in netwerksnelheid.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
maak een verbinding vanuit de meterkast naar je kamer. plaats daar de hub en je eigen systeem. Als er systeempjes in de buurt staan kun je die er ook op aansluiten. Op deze hub kun je dan eventueel ook een accesspoint aansluiten. Zo heb je in iedere geval minder wireless kaartjes nodig. Verder heb je voor de clients op de hub de volledige snelheid. Accesspoint plus twee kaartjes is ongeveer 1000.
beetje zoeken over het internet. Draadloze bandbreedte is ongeveer 11Mb maar deze moet je wel delen met de overige draadloze clients. (Dit geldt trouwens ook voor de Hub).

een andere oplossing is dat je een draadloze kaart in je pc plaatst en deze laat fungeren als accesspoint. draadloze clients connecten dan met het netwerk en internet via jouw pc. Dan moet deze wel altijd aanstaan. Misschien is een AccessPoint dan een betere oplossing. Maar als hij toch altijd aanstaat kun je mooi je }:O laten loeien

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 06 december 2001 09:50 schreef Cornholi0 het volgende:
Heb ik al gedaan, maar staat niet zoveel nuttige informatie in als je niet eens weet wat een access point is. Erg makkelijk om altijd maar te zeggen 'kijk maar in de search'. Mogen onderwerpen die eerder zijn behandeld niet opnieuw behandeld worden? Zo gaat het forum wel snel dood....
Tuurlijk mag dat, echter de search staat bol van de draadjes over WiFi.
* Koffie gaat ff voor je zoeken,

Zie hier zou ik zeggen om te beginnen :+
[topic=280844/1/50]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Cornholi0
De meterkast staat 24/7 saan en hangt aan het internet. Ik las laatst iets over een softwarematige access point? Kan ik dan gewoon een draadloos kaartje in de meterkast server als accesspoint laten fungeren? En werkt dat kaartje dan zelf ook als NIC? (m.a.w. heb ik dan 1 of 2 wireless kaartjes in de server nodig?) Nog iets: werkt zo'n softwarematige accesspoint wel onder linux?
Pagina: 1