Quicktime mov files spelen niet vloeiend af

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb zojuist 2 trailers gedownload van apple.com, een van Fellowship Of The Ring (gezipt, 30 Mb) en een van Star Wars - Episode 2, beide op de beste kwaliteit want dat moet mijn systeem (zie sig) wel aankunnen..

Als ik ze nu afspeel (Windows XP Professional, Quicktime 5.0.2), lopen ze niet vloeiend! Het beeld lijkt goed te gaan, maar het geluid stopt af en toe gewoon even of loopt gewoon out of sync. Met de Task Manager erbij komt mijn CPU usage (zonder }:O ) niet boven de 30% (vind ik veel maar vooruit, t zijn flinke filmpjes zullen we maar denken)..

De filmpjes staan allebei op mijn harde schijf en verder ben ik niets aan het doen! Het enige dat actief is is mijn virusscanner (Norton Antivirus 2002) maar die uitschakelen helpt niets.. Heeft iemand een idee waarom de filmjpes niet goed afspelen?

De filmpjes zijn trouwens prima, als ik terugzoek naar het stukje geluid dat ie heeft overgeslagen speelt ie het wel af, het geluid zit er dus wel gewoon in.. Ook het out of sync is weg als ik even naar een bepaald moment skip, maar het loopt bijna meteen weer out of sync..

• TripleM
^ going up ^

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
misschien een enorm brakke videokaart? :?

Of harde schijf enorm gefragmenteerd? Als dat het is, defragmenteer hem eens. wie weet helpt dat..

trouwens, is het alleen bij die filmpjes of had je het eerder ook al? :?

🌞🍃

Verwijderd

Probeer eens een andere player te gebruiken

• TripleM
Die enorm brakke videokaart lijkt me stug, hij speelt DivX prima af, DVD's heeft ie geen problemen mee, games gaan ook meer dan perfect.. Ik kan me niet herinneren dat ik het eerder ook had, maar volgens mij is dit ook de eerste keer dat ik met deze install (dus met XP erop) Quicktime filmpjes kijk..

De harde schijf is niet gefragmenteerd, bovendien is er nog wel zoveel vrije ruimte dat zo'n filmpje netjes op 1 plaats wordt opgeslagen, ik zie/hoor mijn harde schijf dan ook nauwelijks iets doen tijdens het spelen..

Een andere speler is misschien wel een idee, alleen weet ik voor een .mov niet een andere speler.. Voor zover ik weet kun je die niet met Mediaplayer afspelen, toch?!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Op woensdag 05 december 2001 23:30 schreef TripleM het volgende:
Als ik ze nu afspeel (Windows XP Professional, Quicktime 5.0.2), lopen ze niet vloeiend! Het beeld lijkt goed te gaan, maar het geluid stopt af en toe gewoon even of loopt gewoon out of sync.
Al gekeken voor nieuwe geluidskaart drivers?

*D

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Verwijderd

Ik speel ze af op windows media player
en ze doen het goed
gewoon proberen

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
andere speler zeg je..
.MOV QuickTime Video Clip [Viewer]
Apple QuickTime Audio
AutoCAD AutoFlix Movie

[ Voor 32% gewijzigd door kamerplant op 05-08-2003 16:59 ]

🌞🍃

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je hebt het over Apple software of niet. Ook bij mij schokt de alles wat ik met Quicktime afspeel.

• TripleM
Op donderdag 06 december 2001 19:39 schreef MavRick het volgende:
Al gekeken voor nieuwe geluidskaart drivers?
Zou het misschien ook nog aan kunnen liggen, maar het lijkt er toch echt op dat mijn CPU niet krachtig genoeg is.. Alles hapert en stottert, tis net of ik een rotte Pentium II heb ofzo als ik dat ding afspeel, terwijl in de Task Manager de CPU niet boven de 30% komt.. Behalve als ik wil spoelen, dan ramt ie keihard tegen de 100% aan en blijft daar een paar seconden..

&%$^#%& Quicktime.. :(

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

BTW, ik zie dat je hetzelfde mamaplankje als ik heb...

XP deed bij mij ook een beetje gek (ophangen op geluid in spelletjes en zo). DFI heeft een patch voor je bios waarmee een error in XP wordt verholpen.

Kijk eens op http://www.dfi.com

:+

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

• TripleM
Hoe het kan weet ik niet, maar ik heb het laatste BIOS geflasht, BIOS opties op standaard gezet en toen op optimaal, daarna wat dingetjes nagelopen, gereboot en voila, HIJ DOET ET!

Slaat nergens op, maar goed, voor degenen die het probleem nog es hebben, fijn je BIOS flashen (doe et met Award Winflash dan kan het nog fijn vanuit Windows ook)!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12 22:54

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Apple Quicktime....WHO GIVES A F#CK????

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• TripleM
Op donderdag 06 december 2001 20:12 schreef DynaMikeY het volgende:
Apple Quicktime....WHO GIVES A F#CK????
jij niet.. hou dan ook gewoon je mond..

topic kan dicht wat mij betreft om reacties van dit soort figuren te voorkomen..

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 18:41

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Nou nou, wat minder snel op de teentjes getrapt mag ook wel >:)
Maar het is nou eenmaal zo dat quicktime dit soort 'flaws' heeft. Heb je al geprobeert opnieuw te downloaden. Desnoods zonder DL mangager, die willen de boel nog wel eens verneuken (zie topic Solaris downloaden). Volgens mij is er ook geen utility die ze kan fixen (zoals DivFix voor DivX;-).
Btw, greetz to the gang, ik zie ze de laatste tijd niet zo veel meer :)
<edit>
oh, en ik ben het wel met die Dynamike eens wat qt betreft. Een fatsoenlijke player die onder een ander OS als Windows of Mac loopt moeten ze nog bedenken, daarvoor ben je weer aangewezen op 3th party developers, wat niet zo goed loopt als qt onder MS Windows. Maar dat doet niets af aan je probleem :Y)
</edit>

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Pagina: 1