Asus A7V266-E boot soms automatisch in Windows XP?

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Sinds een paar weken draai ik nu met dit bord en ben de volgende problemen tegengekomen:

1. Als ik Dimmbank 1 & 2 vul met 2*256MB Corsair PC2400 op zwaarste timings dan krijg ik een stackfoutvermelding en start Windows XP Pro niet op, terwijl bank 1&3 of 2&3 geen problemen vertonen!!! :(

2. Mijn PC boot soms bij bepaalde aplicaties als hij vastloopt (dit heeft mijn broertje soms ook met hetzelfde bord en een Athlon XP 1900+!!!). Beide borden zijn niet overclockt en het maakt niet uit met welke bios ik dit doe (nu op de standaard bios 1004B bord Revisie 1.07. & broertje Revisie 1.07!!!Bios 1005.004 hielp ook niet evenals 1002...). :(

Dit gebeurt dus steeds in Windows XP Professional (NL)
Ik heb al eens alle kaarten er uit gehad en met beide dimms alleen geprobeerd en alleen mijn ELSA Gladiac 920 kaart erin, maar dat hielp TOEN ook niet!!!
Iemand met soortgelijke problemen en die raad weet (mijn voeding is goed ENERMAX 431 Watt EG451P-VE P4 gecertificeerd en mijn bios staat niet op Plug & Play OS!!)?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Niemand die mij kan helpen? :'(

Verwijderd

Probeer eens een nieuwe bios...

Verwijderd

Je kunt in Xp de optie " auto reboot" uitzetten

dit gaat op de volgende manier.

Ga naar systeemeigenschappen--> Geavanceerd --> opstart en herstel instellingen --> en zet dan de volgende optie uit " De computer automatisch opnieuw laten opstarten ".

Dat moet helpen.

Verwijderd

Probeer eens een nieuwe bios...
Dat heeft ie toch al gedaan |:(

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Het rare is dat Windows na hersteld te zijn zegt dat hij een apartaat storing had ontdekt waardoor ie afsloot!!!
Alle hardware is goed....
Ik gebruik trouwens wel de Detonator 4 23.11 (2x.xx serie drivers schijnt een bug te hebben met NV4.dll ofzo...)
Iemand die problemen heeft met dit bord?

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Je kan die reboot wel uit zetten, maar dat is niet echt constructief. XP reboot niet voor niets, namelijk omdat je systeem niet stabiel is. Dit vind ik dus geen goed advies.

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Kan het komen doordat er een bug in de Nvidia Detonator 23.11 zit (aangezien ik nu mijn oude niet RAID versie omgeruild heb voor een RAID versie met een Athlon XP 1800+, en nog steeds last heb van dit probleem evenals mijn broertje met het zelfde bord!!)?
Iemand met een oplossing a.u.b.?

Pagina: 1