Toon posts:

[SQL] last update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een commando waarmee ik de tijd + datum (of alleen de datum) kan krijgen van de laatste keer dat er iets is geupdate in de database zodat ik dat op mijn site kan weergeven of kan dat niet?

Ik zou ook de update datum kunnen wegschrijven in de database maarja als het met een commando kan is het toch gemakkelijker.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

eigenschappen van bestandsna(a)m(en)? is vast gewoon een Win32 call...

probeer eens op een commandprompt DIR /V dan krijg je keurig een gewijzigd/toegang/gemaakt overzicht bij je bestandsnamen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 23:14 schreef limoentje het volgende:
eigenschappen van bestandsnamen :? een win32 call :?? volgens mij is dit niet wat ik zoek....

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 05 december 2001 23:17 schreef ShockWave het volgende:
eigenschappen van bestandsnamen :? een win32 call :?? volgens mij is dit niet wat ik zoek....
je wilt gewoon een los commando? check mijn first post

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:14 schreef limoentje het volgende:
Ik dacht dat zo een database server continu de database file "open" had staan, zodat die eigenlijk altijd de datum tijd had op het moment dat die opgevraagd werd. Hmmm wie schijnt wat licht in de duisternis ?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Welke database gebruik je?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een mySQL database (f2s.com) en wil de datum uitlezen van de laatste wijziging aan de database (en dus aan de site)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Ik denk dat mysql de databasefiles ook openhoudt, dus heb je aan die datum niets. Misschien dat je uit 1 of andere systemtable iets kan lezen?

Al is het denk/vind ik handiger om wel ergens een aparte last updated datum bij te houden. Ik kan me voorstellen (iig, bij m'n eigen site...) dat een typo die gefixed is nou niet zo intressant is om daarom een last updated op die datum te zetten. Maar bv een nieuwsitem toevoegen weer wel. Ik hou daarom bij m'n eigen site een 'laatste wijzigingen' tabel bij, waarin ik dan ook meteen een klein stukje tekst kan droppen over wat er dan eigenlijk verandert is.

Exact expert nodig?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 11:16
Voeg gewoon aan alle tabellen waarvan je dit wilt bijhouden een TIMESTAMP kolom toe. Deze wordt automatisch bijgewerkt ingeval van INSERT of UPDATE statement. Met een SELECT kun je dan eenvoudig opvragen welke records recent gewijzigd zijn.
Pagina: 1