Ik heb net op mijn servertje (P2-350) XP geinstalleerd.
Deze bak heeft 128MB geheugen, dat moet genoeg zijn en geeft ook geen probs.
Maar een videokaartje van 4MB, zo'n ATI Rage IIC (2,5 jaar oud)
De performance is goed... alleen heb ik supervage strepen in het beeld die echt weg moeten!!
Ik heb bij ATI op de site gekeken en die adviseren de geimplementeerde drivers van Windows XP.
Hij wordt ook topper herkent onder XP
Ik duw hier ff een screenshot in als ik geupload heb.
==========================================================
De specs voor Microsof XP Professional (Build 2600 in mijn geval en de NL edition):
Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.
Er staat dus niet dat je een pittige videokaart moet hebben met minimaal 8 of 16MB of met 3D support
Kan iemand met helpen? Ik heb de search al gebruikt, maar niemand gebruikt nog zo'n oude kaart...
Deze bak heeft 128MB geheugen, dat moet genoeg zijn en geeft ook geen probs.
Maar een videokaartje van 4MB, zo'n ATI Rage IIC (2,5 jaar oud)
De performance is goed... alleen heb ik supervage strepen in het beeld die echt weg moeten!!
Ik heb bij ATI op de site gekeken en die adviseren de geimplementeerde drivers van Windows XP.
Hij wordt ook topper herkent onder XP
Ik duw hier ff een screenshot in als ik geupload heb.
De specs voor Microsof XP Professional (Build 2600 in mijn geval en de NL edition):
Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.
Er staat dus niet dat je een pittige videokaart moet hebben met minimaal 8 of 16MB of met 3D support
Kan iemand met helpen? Ik heb de search al gebruikt, maar niemand gebruikt nog zo'n oude kaart...