[Audigy XP] hoe een line-out gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57
Hoe kan ik onder XP een line-out maken?
Ik heb 4 speakers, die staan aangesloten op de twee out plugs (groen + zwart).
Nu heb ik ook een stereo, die ik er ook graag op wil. Splitter vind ik geen mooie oplossing (dat had ik al, laatste redding als het kan).

Ik heb wel: Een SB!Audigy (Gamer) en AC97 onboard geluid. Nu willen ze niet ALLEBEI tegelijk geluid geven. Iemand een ideetje of dat zou kunnen? (vast niet)
Of anders: Kan ik m'n digital out op die Audigy omtoveren tot een analoge output?

Anders wordt het weer een splitter, en daarvoor heb ik die Audigy niet gekocht :'(

You can't have everything. Where would you put it?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Wat is er mis met een splitter??

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Beide optie's kunnen. Je kan als je genoeg irq's vrij hebt, je onboard inschakelen. Of je koopt een kaartje om digital out naar analoog om te zetten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:10 schreef Jag het volgende:
Wat is er mis met een splitter??
LOL!
En dat zegt degene die fl.100,- betaald voor een meter speaker-kabel?

• tweakerbee
1. Het klinkt brakker
2. Het volume halveert

Vooral dat tweede is irritant. Speakers moeten dan erg hard, en dan krijg je veel ruis. :(
M'n onboard AUDIO is enabled. Toch moet ik KIEZEN tussen de twee kaarten. Kan ik ze niet ALLEBEI tegelijkertijd laten werken? Dus winamp -> twee kaarten (= 3 uitgangen = 6 speakers)

Search geeft overigens weinig hoop om ze tegelijk hetzelfde geluid af te laten spelen :'(

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:52 schreef tweakerbee het volgende:
1. Het klinkt brakker
2. Het volume halveert

Vooral dat tweede is irritant. Speakers moeten dan erg hard, en dan krijg je veel ruis. :(
M'n onboard AUDIO is enabled. Toch moet ik KIEZEN tussen de twee kaarten. Kan ik ze niet ALLEBEI tegelijkertijd laten werken? Dus winamp -> twee kaarten (= 3 uitgangen = 6 speakers)
Precies!
Ik heb vanmiddag vol verbazing dit topic over impedantie gelezen, en vervolgens gaat onze 'koning audio' beweren dat een splitter niets uitmaakt... |:(

• Jag

Jag

Op woensdag 05 december 2001 23:16 schreef KIP het volgende:

[..]

LOL!
Ik ben juist degene die geen 100,- per meter betaalt hoor. Ik heb 4x12 meter 1.25 mm^2 liggen (ik bi-amp). Ik geloof niet zo in het nut van dure kabels.
Op donderdag 06 december 2001 00:09 schreef KIP het volgende:

[..]

Precies!
Ik heb vanmiddag vol verbazing dit topic over impedantie gelezen, en vervolgens gaat onze 'koning audio' beweren dat een splitter niets uitmaakt... |:(
En wat heeft dat topic hiermee te maken :?
Op woensdag 05 december 2001 23:52 schreef tweakerbee het volgende:
1. Het klinkt brakker
2. Het volume halveert

Search geeft overigens weinig hoop om ze tegelijk hetzelfde geluid af te laten spelen :'(
Het volume halveert :P. Heb je ooit wel eens een splitter geprobeerd? Het volume halveert niet en het geluid wordt helemaal niet brakker.
Ennuh, je bent toch niet van plan om 6 speakers tegelijkertijd te gebruiken he?

• tweakerbee
je bent toch niet van plan om 6 speakers tegelijkertijd te gebruiken he?
Waarom niet?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 07:48
Jag is koning audio? En zegt dat een splitter het geluid niet slechter maakt...en dat de kwaliteit van de kabels die je gebruikt niets uit maaken? Uhm, ik zou iemand anders die titel geven :P

• Jag

Jag

Op vrijdag 07 december 2001 14:17 schreef tweakerbee het volgende:

[..]

Waarom niet?
En jij maakt je druk om een splitter? Vier dezelfde speakers gebruiken is al een rare bezigheid, twee andere speakers daar nog bijzetten is echt bizar.
Jij snapt helemaal de werking van een splitter niet volgens mij. Een splitter vormt een parralle aansluiting, op beide aansluitingen komt dus dezelfde spanning te staan. Je hebt dus geen signaalverlies ofzo. Zo lang je sb de gehalveerde impedantie geen probleem vindt, en de splitter gewoon goed contact maakt, verandert er helemaal niets aan het geluid.
Op vrijdag 07 december 2001 14:53 schreef Abom het volgende:
Jag is koning audio? En zegt dat een splitter het geluid niet slechter maakt...en dat de kwaliteit van de kabels die je gebruikt niets uit maaken? Uhm, ik zou iemand anders die titel geven :P
Misschien dat je beter mij wat beter kan leren kennen voordat je dit soort trollen maakt.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 07:48
Jag, ik hoef je niet beter te kennen. Ik weet dat het per definitie niet waar is dat een splitter het signaal perfect door geeft en dat het wel degelijk wat uit maakt watvoor kabels je gebruikt.

Mijn troll was dus gemaakt op die 2 uitspraken van jouw, beetje beter lezen, k? ;}

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 december 2001 23:16 schreef KIP het volgende:

[..]

LOL!
Dat is niet zo
Op donderdag 06 december 2001 00:09 schreef KIP het volgende:

[..]

Precies!
Waarom zo denigrerend koning audio noemen? Ook al bedoel je het niet zo. Zo komt je post wel over.. Zeker met die |:( smilie erbij :{.
Op vrijdag 07 december 2001 14:53 schreef Abom het volgende:
Hij heeft die titel helemaal niet gekregen (die heb ik >:)). Maar dit komt ook denigrerend over... Laat dit soort steekjes voortaan achterwege.
Op vrijdag 07 december 2001 15:13 schreef Abom het volgende:
Jag, ik hoef je niet beter te kennen. Ik weet dat het per definitie niet waar is dat een splitter het signaal perfect door geeft en dat het wel degelijk wat uit maakt watvoor kabels je gebruikt.
Prima, dat is een verschil in mening. Jij vindt dat dat veel verschil maakt. Dat is geen rede om Jag gelijk af te zeiken, dat-ie eigenlijk maar een lachertje is voor de titel 'koning audio'.

Hij reageert gewoon op de mensen die verwachten dat het volume met een splitter halveert. Hij zegt dat dat niet zo is. Ik weet dat eerlijk gezegd niet, maar ik weet wel dat jullie reacties erop niet vriendelijk zijn en ik wil ook vragen dit niet meer te doen. Hiermee verpest je een topic. Deze gaat daarom ook dicht.
Mijn troll was dus gemaakt op die 2 uitspraken van jouw, beetje beter lezen, k? ;}
Maak geen troll meer. Reageer er op met argumenten tegen, maar ga niet iemand met steekjes onder water teisteren, zo discusseren we hier niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.