Hete hdd gevaarlijk voor fikker.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb een Seagate Barracuda III (die erom bekend staan redelijk heet te worden) en deze wil ik in een 5.25" bay monteren (zonder bracket, gewoon tegen een zijkant vastschroeven en laten rusten op de brander eronder (hdd zit dan ondersteboven :))).

Hiervoor komt dan een dubbele koeler te zitten die zorgt voor airflow en de hdd koel houdt. Maar kan dit kwaad bovenop mijn brander, of gaat deze dat niet leuk vinden, en zoja wat kan er dan mee gaan gebeuren.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:40
Waarschijnlijk kan dit geen kwaad hoor.
mocht ie de brander toch beinvloeden, wat ik dus heilig niet denk, dan zou je alleen een mislukte CD kunnen krijgen, de brander zal er echt niet aan overleiden :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 22:54 schreef Delta2 het volgende:
Waarschijnlijk kan dit geen kwaad hoor.
mocht ie de brander toch beinvloeden, wat ik dus heilig niet denk, dan zou je alleen een mislukte CD kunnen krijgen, de brander zal er echt niet aan overleiden :)
De brander is not niet zo oud (pas 1 maand ofzo, heb een nieuwe gekregen uit de fabriek, dus ga het maar eens proberen!)

Verwijderd

Die ophangijzertjes kosten niet zoveel hoor, hangt dat ding gelijk lost van het apparaat eronder en erboven. Ik heb een koeler eroverheen en onderdoor blazen, en dat scheelt enorm qua hitte.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:08

ErA

dude mijn hd (seagate barracuda III) ligt zonder enige koeling op me brander. Nooit geweten dat die zo heet moest worden. !?!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb mij laten vertellen dat je een hdd niet op de kop mag gebruiken.
door de computerboer (wou ik namelijk ook doen)

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 23:14 schreef mr.loepie het volgende:
ik heb mij laten vertellen dat je een hdd niet op de kop mag gebruiken.
door de computerboer (wou ik namelijk ook doen)
Dan kletst die computer boer uit zijn nek.
Sorry dat ik het zeg, maar een hdd werkt gewoon ondersteboven (ik heb er eentje die iets van een jaar op zijn kop hangt, nooit problemen. 2 heb ik op de zijkant staan, voor iets van 3 maanden nu. Nooit problemen.
Sterker nog, mijn notebook hdd, zit ook ondersteboven, nooit problemen.)

Ooit wel eens een oembak opengeschroeft?, je wilt niet weten hoe die hdds daarin hangen, da's echt wazig!

Verwijderd

op zijkant kan geen kwaad, op de kop is minder, dan is contact tussen kop en disk wat minder, iets minder vlotte overdracht, ietsje meer slijtage(lees een week kortere levensduur in praktijk), is niet zo'n ramp

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 05 december 2001 23:50 schreef supercows.nl het volgende:
...op de kop is minder, dan is contact tussen kop en disk wat minder, iets minder vlotte overdracht, ietsje meer slijtage
In een HD waarin de platters aan beide kanten worden gebruikt heb je toch eigenlijk niet eens een 'boven' en 'onder' meer?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:50 schreef supercows.nl het volgende:
op zijkant kan geen kwaad, op de kop is minder, dan is contact tussen kop en disk wat minder, iets minder vlotte overdracht, ietsje meer slijtage(lees een week kortere levensduur in praktijk), is niet zo'n ramp
Koppen vliegen boven de schijf en raken de disk dus niet. Daarom maakt het geen donder uit of de schijf op zijn kop ligt of niet.
Pagina: 1