Moet het nou zo kinderachtig?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds ongeveer een half jaar kom ik regelmatig op GoT.
Wat mij opvalt is dat het beleid imho nogal kinderachtig is, of beter gezegd op een kinderachtige manier wordt gebracht.

Op een aantal plaatsen kun je policies lezen: De faq, een vaste info thread van iedere rubriek en nu ook in het mededelingen forum. Ik vind dat het er nogal dik bovenop ligt. Natuurlijk moeten er regels zijn op een forum, en de regels die op GoT gehanteerd worden zijn niet meer dan normaal, maar ik vind de manier waarop ze worden gebracht erg kinderachtig. Zeker als je ook nog precies de strafmaatregelen en zo kan lezen.

Ik zit op een aantal fora, waaronder het forum van Computer!Totaal. Vergelijkbaar met GoT, maar dan een stuk kleiner. Policies van beide fora zijn precies hetzelfde, maar wel op een andere manier gebracht. Op computer!totaal beschrijven ze de regeltjes in de faq, kort en bondig, zonder gedreig over bans en waarschuwingen. Natuurlijk gebeuren dit soort dingen wel als er zaken overtreden worden. Maar in Nederland staat toch ook niet bij ieder stoplicht een bordje waar op staat hoe hoog de bekeuring is als je door rood rijdt?
Verder vind ik ook dat de mods hier nogal op een voetstuk worden gezet. Niet als flame bedoeld naar de mods persoonlijk, maar meer een puntje van kritiek op het beleid. Er wordt nogal een nadruk gelegd op het mod zijn. Concreet voorbeeld is de recente verandering dat de naam van een mod rood is. Waar is dat voornodig?
Ander voorbeeld: Mods die patsen met hun html-rechten in topics. Waar is dat voor nodig?
In mijn ogen is een mod een gewone user, met een taak om het forum schoon en goed lopend te houden. Waarom moet het er dan zo dik bovenop liggen?

Met mijn 22 jaar voel ik mij soms net een klein kind hier. Ik denk dat de reputatie "puber-forum" (dat hoor ik regelmatig zeggen over GoT) alleen maar wordt gehandhaafd zoals het nu gaat.

Als forum vind ik GoT erg leuk, vooral om de humor in de non-tech fora, en de hoeveelheid en diversiteit van mensen in de tech-fora. Daarom kom ik er nog steeds. Toch wilde ik mijn kritiek op het beleid hier even kwijt, en het is mijn bedoeling het wel een zinvolle topic wordt, zonder flamewars e.d. Ik ben ook wel benieuwd hoe andere users er over denken.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32
ik moet zeggen. sinds enkele maanden zijn de regels stricter geworden, althans, ze worden strenger gehanteerd. ik vindt het er minder leuk op geworden. let op: minder leuk.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 22:41 schreef svdmeer het volgende:
Sinds ongeveer een half jaar kom ik regelmatig op GoT.
Wat mij opvalt is dat het beleid imho nogal kinderachtig is, of beter gezegd op een kinderachtige manier wordt gebracht.

Op een aantal plaatsen kun je policies lezen: De faq, een vaste info thread van iedere rubriek en nu ook in het mededelingen forum. Ik vind dat het er nogal dik bovenop ligt. Natuurlijk moeten er regels zijn op een forum, en de regels die op GoT gehanteerd worden zijn niet meer dan normaal, maar ik vind de manier waarop ze worden gebracht erg kinderachtig. Zeker als je ook nog precies de strafmaatregelen en zo kan lezen.

Ik zit op een aantal fora, waaronder het forum van Computer!Totaal. Vergelijkbaar met GoT, maar dan een stuk kleiner. Policies van beide fora zijn precies hetzelfde, maar wel op een andere manier gebracht. Op computer!totaal beschrijven ze de regeltjes in de faq, kort en bondig, zonder gedreig over bans en waarschuwingen. Natuurlijk gebeuren dit soort dingen wel als er zaken overtreden worden. Maar in Nederland staat toch ook niet bij ieder stoplicht een bordje waar op staat hoe hoog de bekeuring is als je door rood rijdt?
oneens, je kan best wel duidelijk vertellen wat de gevolgen zijn, ik zie daar niet zo'n probleem in
Verder vind ik ook dat de mods hier nogal op een voetstuk worden gezet. Niet als flame bedoeld naar de mods persoonlijk, maar meer een puntje van kritiek op het beleid. Er wordt nogal een nadruk gelegd op het mod zijn. Concreet voorbeeld is de recente verandering dat de naam van een mod rood is. Waar is dat voornodig?
Ander voorbeeld: Mods die patsen met hun html-rechten in topics. Waar is dat voor nodig?
In mijn ogen is een mod een gewone user, met een taak om het forum schoon en goed lopend te houden. Waarom moet het er dan zo dik bovenop liggen?
yup daar ben ik het mee eens, maar dat zijn lang niet alle users die de mods op een voetstuk zetten, een paar maar die daar aan doen, in mijn ogen zijn dit de usertjes die enorm graag ook mod willen worden en het modzijn zien als een levensdoel... ik en velen hebben dit niet, zal me een worst wezen :) nouja, bedoel het niet zo, maar ik heb absoluut niet meer of minder respect voor mods dan voor andere users in dat opzicht.
Met mijn 22 jaar voel ik mij soms net een klein kind hier. Ik denk dat de reputatie "puber-forum" (dat hoor ik regelmatig zeggen over GoT) alleen maar wordt gehandhaafd zoals het nu gaat.
Wat mij opviel is dat veel mods hier, ERG jong zijn, teminste, aan de hand van de foto's gezien was het merendeel dik onder de 16...een paar oudere... Beetje vervelend is het wel als zo'n mod van 15 ofzo je verteld wat je moet doen of niet... maar aan de andere kant, zonder die mods zou het forum er echt ranzig uitzien, want sommige users overtreden de boel gewoon continu.
Als forum vind ik GoT erg leuk, vooral om de humor in de non-tech fora, en de hoeveelheid en diversiteit van mensen in de tech-fora. Daarom kom ik er nog steeds. Toch wilde ik mijn kritiek op het beleid hier even kwijt, en het is mijn bedoeling het wel een zinvolle topic wordt, zonder flamewars e.d. Ik ben ook wel benieuwd hoe andere users er over denken.
nou, ik denk dat je weinig moet/kan veranderen, juist doordat het hier zo druk is en de grote diversiteit moet je gewoon strenge regels maken, sommige gebruikers zijn nou eenmaal zo kinderachtig dat je met een bescheiden faq niet veel bereikt...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Waarom kan je de strafmaatregelen lezen? Omdat de users weten waar ze aan toe zijn, als je dat niet zou doen dan weet een user nooit wat voor straf waar aan hangt. Dit is simpelweg een stukje meer rechten geven aan de users, zodat ze een voet hebben om te staan als ze een mailtje sturen naar de bemiddelaar.
Je zegt het hier zelf al, c!t forum is kleiner! Dat is nu precies juist waarom wij wel een veel uitgebreidere policy hebben, dat is er omdat we steeds groter en groter worden en het zonder duidelijke richtlijnen absoluut niet meer te doen is en de users ook totaal niet weten waar het op staat. En verder vind ik dat de vergelijking met de stoplichten niet opgaat omdat iedereen weet dat het niet mag, dat geld voor de got regels absoluut lang niet altijd. Zeker nieuwe mensen hebben er geen besef van.
Vanwaar de rode naam? Zodat het duidelijk is wie de mods zijn en je dus weet bij wie je moet wezen.
Mods patsen met hun html-rechten? Ach, ik zie dat niet als patsen... we hebben html voor users uitgeschakeld omdat sommige mensen het leuk vonden om er een puinzooi van te maken. Wij maken daar gewoon gebruik van dat wij het wel kunnen...
Dit forum is veel groter dan de meeste andere fora, hier moeten mods ook veel meer optreden dus vallen ze per definitie dus ook meer op.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:25

botoo

💀 too old to die young

svdmeer, je hebt in een aantal gevallen gelijk, maar je moet wel bedenken dat over het algemeen slechts de excessen duidelijk zichtbaar aanwezig zijn, de 'normale' dingen van de dag vallen niet op.

Ik ben het wel met je eens dat er een overdaad aan faq en regeltjes-info is, en om je de waarheid te zeggen, ik heb ze ook niet allemaal gelezen, gelukkig lijkt het bij 'normale' omgangsnormen ook niet nodig te zijn om de regeltjes te kennen.
Dus met enig gezond verstand en normale omgangsnormen, kan je die regeltjes gewoon vergeten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 december 2001 22:50 schreef Kertje het volgende:
Wat mij opviel is dat veel mods hier, ERG jong zijn, teminste, aan de hand van de foto's gezien was het merendeel dik onder de 16...een paar oudere... Beetje vervelend is het wel als zo'n mod van 15 ofzo je verteld wat je moet doen of niet... maar aan de andere kant, zonder die mods zou het forum er echt ranzig uitzien, want sommige users overtreden de boel gewoon continu.
Ik weet niet welke foto's jij gezien hebt, maar Bulldog en Phreak zijn de Benjamins, en die zijn volgens mij 17. Over die twee heb ik toch weinig klachten...
Op woensdag 05 december 2001 23:16 schreef botoo het volgende:
svdmeer, je hebt in een aantal gevallen gelijk, maar je moet wel bedenken dat over het algemeen slechts de excessen duidelijk zichtbaar aanwezig zijn, de 'normale' dingen van de dag vallen niet op.

Ik ben het wel met je eens dat er een overdaad aan faq en regeltjes-info is, en om je de waarheid te zeggen, ik heb ze ook niet allemaal gelezen, gelukkig lijkt het bij 'normale' omgangsnormen ook niet nodig te zijn om de regeltjes te kennen.
Dus met enig gezond verstand en normale omgangsnormen, kan je die regeltjes gewoon vergeten.
Klopt. Ik heb ze ook lang niet allemaal gelezen. :o (boefje ben ik toch :o).

De naam puberforum is mij via via ook weleens ten gehore gekomen, maar ik (ook 22 trouwens) moet zeggen dat ik dat niet vind, omdat wij onszelf nou zo vereren ofzo. Dat mensen het wel belangrijk vinden, moeten ze helemaal zelf weten. Ik kan je garanderen dat slijmen niet "the way" is om moderator te worden (integendeel! :o). Ik was voordat ik het werd erg aktief in AV en was vrij veel aanwezig in LA (kritisch en ook niet altijd eens met de crew of slijmerig (denk ik). We proberen zelfs als crew nu gewoon gelijk te zijn, vandaar dat er in LA een stel crewleden is om met alle redelijkheid 'gevallen' aan te pakken enzo. Niet met hand en tand (kinderachtig) alle beslissingen en slotjes verdedigen enzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:16 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik weet niet welke foto's jij gezien hebt, maar Bulldog en Phreak zijn de Benjamins, en die zijn volgens mij 17. Over die twee heb ik toch weinig klachten...
uhm, dan heb ik het fout, ik heb toch echt foto's gezien van de "crew" en als ik moet schatten liepen er zelfs een paar van een jaar of 12 a 13 rond...

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:18 schreef Kertje het volgende:

[..]

uhm, dan heb ik het fout, ik heb toch echt foto's gezien van de "crew" en als ik moet schatten liepen er zelfs een paar van een jaar of 12 a 13 rond...
Geen goede schatter dan :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

Ik zal eens denken Ik ga even de index af met +/-us leeftijden :)
27, 24, 20, 17, 17, 20 en 22(ikke), 27(dubbel), 19, ??, 20-21, ??, 19, 24, 22(toch?), ??, ??(belangrijke man, staat 2x op index :P), 20, 17, *oud* >:), ??, ?? en 19-21 (triotje :o), 21, 22, 20, ?? en ??, 20/23(ofzo), 21, 22

:)
valt allemaal wel mee. Floris is 24, net als Daniel. Femme is 22/23 en GaMeOvEr is 27...

Verwijderd

Ja, die HTML vind ik in principe niet nodig. Waarom zou een mod dat moeten gebruiken? Zodat zij als enige bij een felicitatie-topic even met grote letters: "GEFELICITEERD" kunnen neerzetten? Is naar mijn mening helemaal niet nodig.
Vooral Sinterklaas_tm_82 maakt hiermee het forum rommelig, omdat hij plaatjes niet met [img] gebruikt, maar met de HTML code. Als je hem dan quote zie je niet netjes een linkje naar de afbeelding staan, maar een complete HTML code, wat er dus weer lekker uitziet en ook nog eens erg onpraktisch is als je het desbetreffende plaatje even wilt bekijken.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:28 schreef 208 het volgende:
Als je hem dan quote zie je niet netjes een linkje naar de afbeelding staan, maar een complete HTML code, wat er dus weer lekker uitziet en ook nog eens erg onpraktisch is als je het desbetreffende plaatje even wilt bekijken.
Dat is de verantwoordelijkheid van de persoon die hem quoot.

Hoe vaak gebruiken mods nou HTML om patserig te doen? Zelden...

Verwijderd

Hmm van af welke leeftijd zou iemand dan goed kunnen modden ? 18, 21, 25.... ? Gaat imho meer kwaliteit dan om leeftijd. Als een jochie van 8 mij iets zinnigs kan leren, dan ben ik als oude l*l echt niet te beroerd om te luisteren.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 05 december 2001 23:26 schreef JvS het volgende:

[..]
Leeftijden
Ik mis mijn 28 om het gemiddelde weer wat omhoog te halen.. hoewel ik er natuurlijk uitzie als 12/13.. ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:30 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid van de persoon die HEM quote!?!? Sinterklaas gebruikt de HTML code hoor, niet degene die hem quote! Hij kan BEST wel [img] gebruiken, of is dat soms niet goed genoeg voor 'm? Nou ja, volgende keer als ie het weer doet zal ik het hem zelf wel ff zeggen, lijkt me een stuk effectiever/efficienter, wat het woord ook is...

• Bulldog
  • Niet online

[..]

Ik betwijfel of dat dan wel echt crew foto's waren? :7 :+ :).

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:32 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik mis mijn 28 om het gemiddelde weer wat omhoog te halen.. hoewel ik er natuurlijk uitzie als 12/13.. ;)
Jij staat erbij als *oud*, is zeker weer niet goed genoeg voor meneer :+ :P
Op woensdag 05 december 2001 23:33 schreef 208 het volgende:Hij kan BEST wel [img] gebruiken, of is dat soms niet goed genoeg voor 'm?
Met HTML kun je een bordertje om je plaatje heen zetten, dat is best handig/mooi, zeker met de foto's die sint vaak plaatst.
Bij het quoten wordt dat wat minder, maar ach, zo dramatisch is het toch niet? Bij een [img] tag quoten krijg je [url="http://bla"][afbeelding][/url] en bij een zelfgefabriceerd HTML ding de URL met wat HTML frutsels eromheen.
Valt toch wel mee?

• Morgoth
Leeftijd hoeft echt helemaal niets te zeggen, ik vind het vrij flauw om mensen aan te vallen op hun leeftijd. Iemand van 12 kan veel volwassener (op een forum) overkomen dan iemand van 30.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 december 2001 23:30 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Mjah, die snap ik eigenlijk ook niet helemaal. In de HK heb ik het ooit met een "bikkelnachtthread" een keer gedaan om heel groot punten neer te zetten. We hebben die rechten en kunnen daar gebruik van maken, als het leuk is ofzo. Het feit dat iemand dat als patsen ziet zecht meer over die persoon, dan over ons. Het wordt echt niet gebruikt om te patsen. Het wordt gewoon gebruikt als het leuk is. De reden dat users geen HTML rechten hebben, is omdat het dan wel misbruikt kan worden en deze soms geen maat weten te houden (geloof me, dan wordt de HK echt een zooitje). Om maar te zwijgen over de fuck-up truckjes die je er mee uit kan halen. We hebben in het crewforum weleens een onzinthread gehad, waarin het uitdraaide op zoveel mogelijk de layout en IE 'in de weg zitten'. Ik weet dus wat je er allemaal wel niet mee kan doen.

Denk dan aan achtergrond vervangen, Lay-out-style verneuken met [/form] ofzo, Muziekjes in het topic verweven, sigs die irritant heen en weer ketsen onder elke post etc etc.

BTW, dat Sint z'n plaatjes in HTML post, is geen patsen. Als je het zo gewend bent, dan doe je dat. Het viel me inderdaad ook op. Femme doet het trouwens ook. Ik vind dit echt zoeken naar zaken om over te zeuren, sorry hoor... Het is niet echt een probleem dat een plaatje dubbel staat. Plaatjes die hij post zijn zonder uitzondering plaatjes die de lay-out niet verneuken en ook niet 600Kbyte ofzo zijn ofzo. Dat is veel erger. Het enige dat je kan zeggen is dat dubbel inladen geheugen kost, maar dat is wel een erg karig argument, om gelijk de hele crew kinderachtig te noemen. Als je het zo gewend bent te doen (veel HTML doet), dan vind ik er niets geks aan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 december 2001 23:32 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Jij was de *oud* >:)
Op woensdag 05 december 2001 23:33 schreef 208 het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid van de persoon die HEM quote!?!? Sinterklaas gebruikt de HTML code hoor, niet degene die hem quote! Hij kan BEST wel [img] gebruiken, of is dat soms niet goed genoeg voor 'm? Nou ja, volgende keer als ie het weer doet zal ik het hem zelf wel ff zeggen, lijkt me een stuk effectiever/efficienter, wat het woord ook is...
Ik vraag me af wie ik hier nou kinderachtig vind, eigenlijk... Of is femme ook een kleuter omdat die de HTML tag gewend is? ga toch weg man. Je komt op mij gewoon over als jaloers... En daardood verpest je misschien wel de hele essentie van de post van svdmeer. Ik wil die trouwens ook op deze post wijzen in de andere beleid=nietgoed thread ;). Ik hoop dat je het op z'n minst interessant vindt :).

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:37 schreef johnny appleseed het volgende:
Met HTML kun je een bordertje om je plaatje heen zetten, dat is best handig/mooi, zeker met de foto's die sint vaak plaatst.
Bij het quoten wordt dat wat minder, maar ach, zo dramatisch is het toch niet? Bij een [img] tag quoten krijg je [url="http://bla"][afbeelding][/url] en bij een zelfgefabriceerd HTML ding de URL met wat HTML frutsels eromheen.
Valt toch wel mee?
Oh ja, Sinterklaas post inderdaad alleen maar plaatjes waarbij een border nogal nodig is :? Maar op zich heb je gelijk, ik wist niet dat die link dan automatisch werd gegenereerd, dat scheelt dan weer. Dan heb je alleen nog die HTML rommel erom heen.
Op woensdag 05 december 2001 23:38 schreef JvS het volgende:
[..]

Ik vraag me af wie ik hier nou kinderachtig vind, eigenlijk... Of is femme ook een kleuter omdat die de HTML tag gewend is? ga toch weg man. Hier druipt gewoon bijna jaloezie vanaf... En ja dat suggereer ik ja... Sorry hoor.
Ja, ik ben jaloers, ik wil ook HTML!!! Man, zeur toch niet. Ik zeg toch niet dat ik me er gigantisch aan stoor, maar ze kunnen net zo goed die hele HTML disablen. Het is gewoon echt NERGENS voor nodig, waar of niet? Maarja, Femme doet het ook, dus dan zal het wel goed zijn... |:(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 december 2001 23:47 schreef 208 het volgende:

Ja, ik ben jaloers, ik wil ook HTML!!! Man, zeur toch niet. Ik zeg toch niet dat ik me er gigantisch aan stoor, maar ze kunnen net zo goed die hele HTML disablen. Het is gewoon echt NERGENS voor nodig, waar of niet? Maarja, Femme doet het ook, dus dan zal het wel goed zijn... |:(
Laten we het enigszins vriendelijk houden. Ik vraag me af waarom je denkt dat het zo erg is, dat plaatjes met HTML gepost worden. En waarom het zo erg is dat mods HTML rechten hebben?

Ik vind het persoonlijk wel handig, als ik een modbreakje opvallend wil maken, of als een faq "netjes" gemaakt moet worden enzo :). Het is gewoon handig soms, niemand heeft er last van...

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:56 schreef JvS het volgende:

[..]

Laten we het enigszins vriendelijk houden. Ik vraag me af waarom je denkt dat het zo erg is, dat plaatjes met HTML gepost worden. En waarom het zo erg is dat mods HTML rechten hebben?

Ik vind het persoonlijk wel handig, als ik een modbreakje opvallend wil maken, of als een faq "netjes" gemaakt moet worden enzo :). Het is gewoon handig soms, niemand heeft er last van...
Ok, in dat geval is het natuurlijk wel handig om HTML rechten te hebben als mod. Op zich vind ik het niet zo heel erg ofzo, maar het staat gewoon niet mooi als iemand zo'n plaatje quote. Maarja, als iemand niet met hoofdletters typt staat dat ook niet mooi, waar ligt de grens zou je zeggen. Ik denk dat ik nu inderdaad een beetje overdrijf...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
208> Hoe wil je een faq als de HK-faq maken zonder HTML rechten? Hoe wil je een modbreak maken (zoals JvS al zegt) in opvallende kleur (9 van de 10 keer rood) <font color=red> zonder HTML?</font> <--- Valt goed op he?

<hr color=red><font color=red>Modbreakje = opvallend</font><hr color=red>

Edit: Ik had je post nog niet gezien, sorry :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 00:02 schreef Grrrrrene het volgende:
208> Hoe wil je een faq als de HK-faq maken zonder HTML rechten? Hoe wil je een modbreak maken (zoals JvS al zegt) in opvallende kleur (9 van de 10 keer rood) /me HTML? * <--- Valt goed op he?
;) maar effe om niet je standpunt onderuit te halen:

De modbreaks met rode lijntjes zijn zéér duidelijk :)

[edit: bijdehand-mode]

Afbeeldingslocatie: http://www.50hertz.net/images/hkfaq.gif

>:)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 00:04 schreef Cheatah het volgende:

[..]

;) maar effe om niet je standpunt onderuit te halen:

De modbreaks met rode lijntjes zijn zéér duidelijk :)
<font color=red>/me is een beetje flauw om te gebruiken :P </font>

Maar de HK faq? Dat kan niet zonder HTML :P

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 00:02 schreef Grrrrrene het volgende:
208> Hoe wil je een faq als de HK-faq maken zonder HTML rechten? Hoe wil je een modbreak maken (zoals JvS al zegt) in opvallende kleur (9 van de 10 keer rood) <font color=red> zonder HTML?</font> <--- Valt goed op he?

<hr color=red><font color=red>Modbreakje = opvallend</font><hr color=red>

Edit: Ik had je post nog niet gezien, sorry :)
Zie 'm patsen met z'n HTML! ;)

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:35 schreef Bulldog het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat dan wel echt crew foto's waren? :7 :+ :).
jah was in een topic in lieve adjes, daar stond weer een link naar die foto's, traag had toen nog zijn foto nog gewist omdat ie bang was voor stalkers :)

voel me overgens al een stuk fijner hier op got nu ik weet dat de crew beetje van mijn leeftijd is :+

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 06 december 2001 00:02 schreef 208 het volgende:

[..]

Ok, in dat geval is het natuurlijk wel handig om HTML rechten te hebben als mod. Op zich vind ik het niet zo heel erg ofzo, maar het staat gewoon niet mooi als iemand zo'n plaatje quote. Maarja, als iemand niet met hoofdletters typt staat dat ook niet mooi, waar ligt de grens zou je zeggen. Ik denk dat ik nu inderdaad een beetje overdrijf...
Ok, ben blij dat we met vrede uit dit topic komen :).

Grrrrrene niet zo patsen met je HTML rechten. ;)

Soms is het wel leuk. Ik moet toegeven dat met die eurotopics er wel gepatst werd, maar dat was gewoon puur leuk en gein. Volgens mij vond niemand dat echt erg.

(met € kunnen posten dus).

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:37 schreef morgoth het volgende:
Leeftijd hoeft echt helemaal niets te zeggen, ik vind het vrij flauw om mensen aan te vallen op hun leeftijd. Iemand van 12 kan veel volwassener (op een forum) overkomen dan iemand van 30.
ik viel ook niemand aan :) ik constateerde het alleen... en het is waar dat iemand van 12 volwassener kan overkomen en zelfs kan zijn als iemand van 30, maar om ff een voorbeeld te noemen, als jij een nieuwe computer zou kopen in een winkel, wordt jij dan liever geholpen door een betweterig jongetje van 14 dan door een gozert van 22 ofzow? maar discussie is nie eg belangrijk aangezien blijkt dat ik er volledig naastzat :+

• Grrrrrene
  • Niet online
En stiekem toch nog ff de € posten he? >:)

Maar goed, ik deed dat alleen om het nut aan te geven en aan te geven dat een user dit niet hoort te kunnen (lees: mogelijk misbruik, je kunt nml met html een hoop klotetrucjes uithalen :r)

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 18-11 18:30
en ik ben ouder dan alle mods :)
lekker puh

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op donderdag 06 december 2001 04:27 schreef Bamibal het volgende:
en ik ben ouder dan alle mods :)
lekker puh
Dan klopt of jouw profile niet, of je kunt niet lezen..

Overigens dat hele gezeur om de HTML rechten: Het zijn niet alleen maar mods die dat hebben.. Er zijn ook een aantal gewone users die HTML hebben (of in ieder geval hebben gehad in het verleden). Dus op die manier onderscheid de crew zich niet helemaal!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 06 december 2001 09:23 schreef Twynn het volgende:
Overigens dat hele gezeur om de HTML rechten: Het zijn niet alleen maar mods die dat hebben.. Er zijn ook een aantal gewone users die HTML hebben (of in ieder geval hebben gehad in het verleden). Dus op die manier onderscheid de crew zich niet helemaal!
Klopt, een aantal mensen die DPC hitparades posten hebben ook HTML rechten. Waarom? Nou omdat het er anders niet uitziet.
En het is ook niet dat we de meeste users geen HTML 'gunnen' oid. Je kunt gewoon teveel klote dingen uithalen met HTML en aangezien dat in het verleden ook is voorgekomen staat het nu helemaal uit.

Voor de rest, bij mijn weten plaats ik (net als de rest van de crew) mezelf niet op een voetstuk. Mocht je dat wel vinden hoor ik het graag (met een reden op die rode naam na dan ;)) want ik wil niet eens op een voetstuk staan.

Daarnaast is de FAQ inderdaad erg groot. Hoe dat komt? Simpel, met veel mensen op 1 plek heb je altijd meer regels nodig. Voorbeeld, als je met 10 vrienden een LAN organiseerd spreek je niet eens af dat je geen spullen van elkaar mag jatten, dat gebeurt gewoon niet. Organiseer je een LAN voor 100 man dan weet ik vrij zeker dat je minstens iets zegt als "de organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor verloren zooi". In beide gevallen mag jatten niet alleen wordt het in het ene geval iets duidelijker verteld dan in het andere.
Dat geld ook voor de FAQ. Ik denk dat bijna alle regels voor zich spreken, maar toch schrijven we ze op.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De vergelijking van een groot forum == grote FAQ klopt niet helemaal hoor.

De VS is 20 keer groter, die hebben echt geen 20 keer dikker wetboek oid.
De wetten zijn gemaakt om omstandigheden af te dekken en ook om het voor mensen begrijpelijk te houden, niet om een onderscheid in populatie te laten zien.

Kijk anders naar de HK, het drukste forum. Ook de kortste FAQ.
FAq betekend ook zoiets als "Frequent gevraagde vragen".

[disclaimer]
Deze post is op geen enkele wijze om personen of crewleden voor het hoofd te stoten. De letters zijn bedoeld zoals deze er staan en achterliggende bedoelingen, tussen de regels door verborgen boodschappen zijn niet door de auteur geplaatst. Iedere overeenkomst met bestaande personen, opvattingen berust op louter toeval. * Delerium means no harm.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45
Als html aanstaat is het altijd leuk om </table> in te voegen. Javascript zijn nóg leuker >:)

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 06 december 2001 10:21 schreef ecteinascidin het volgende:
Nee dat klopt maar dat komt voornamelijk omdat het verschil tussen 1 miljoen en 100 miljoen mensen niet echt boeiend is. Het is allebei VEEL :).
Kijk anders naar de HK, het drukste forum. Ook de kortste FAQ.
Klopt, maar ook de strengste FAQ. Dat kan met de algemene FAQ ook gedaan worden maar ik denk niet dat het er vriendelijker op word.
FAq betekend ook zoiets als "Frequent gevraagde vragen".
Klopt, en dat is op dit moment niet helemaal waarin de algemene FAQ voorziet zal ik eerlijk toegeven. Daar wordt aan gewerkt.

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 18-11 18:30
Op donderdag 06 december 2001 09:23 schreef Twynn het volgende:

[..]

Dan klopt of jouw profile niet, of je kunt niet lezen..

ozboz telt niet mee :+

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Dennis
Op donderdag 06 december 2001 10:59 schreef Bamibal het volgende:
ozboz telt niet mee :+
:?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik wordt in Februari alweer 19 :(

• Dennis
Op donderdag 06 december 2001 11:10 schreef Tom het volgende:
Ik wordt in Februari alweer 19 :(
owja, dan al :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De wetten zijn gemaakt om omstandigheden af te dekken en ook om het voor mensen begrijpelijk te houden, niet om een onderscheid in populatie te laten zien.
Klopt, Maar de regels voor heel nederland zijn al voor een enorm grote groep mensen. Wat Icestorm bedoelt is dat je bij een kleine groep mensen op een forum nog een hoop sociale controle hebt en dat iedereen elkaar kent. Dat is op GoT allang niet meer zo (ik ken alleen vaste bezoekertjes van AV, SU en LA vrij goed, qua nick). In heel Nederland is dat niet meer het geval, dat is ook een grote groep. Het loopt dus niet lineair, die verhouding, maar zit zegmaar een bovengrens in de lengte van de faq (dan heb je het dikste wetboek :P). Nederland heeft bijvoorbeeld een grotere Faq dan GoT (om maar iets te noemen), en misschien ook wel 500 keer zo groot, maar daarboven isda niet meer nodig. :)

Dat onze faq vrij lang is, is niet omdat we graag regeltjes willen maken. Maar helaas is gebleken dat 'common sense' soms een tikkeltje achterblijft. Krijg je opmerkingen als: "Waar staat dan dat dat niet mag?" als je iets verbiedt. Dat heb je op een heel klein forum minder.
[disclaimer]
Deze post is op geen enkele wijze om personen of crewleden voor het hoofd te stoten. De letters zijn bedoeld zoals deze er staan en achterliggende bedoelingen, tussen de regels door verborgen boodschappen zijn niet door de auteur geplaatst. Iedere overeenkomst met bestaande personen, opvattingen berust op louter toeval. * JvS means no harm.
Hehe, ok dan :).

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zie dat JvS het ook al zegt, maar ik kan het zelf niet nalaten om het te herhalen, in combinatie met wat botoo ook al zei.

De FAQ is juist zo groot, omdat we heel vaak het argument te horen krijgen : "Maar dat staat nergens in de FAQ !"

Dus krijg je vervolgens weer een beetje een zanik topic in LA dat dat toch echt wel in de FAQ hoort, bladiebla, want bladiebla.

Dat zou inderdaad allemaal niet nodig zijn, als iedereen de zelfde vorm van "common sense" heeft zoals botoo dat aangeeft. Echter schijnt er een behoorlijk verschil te bestaan tussen "common sense" en "common sense".

Vandaar de "wetboekachtige" (_overstatement_) grootte van de faq.

Wat betreft dat mensen hier kunnen zien wat hun te wachten staat bij overtredingen, dat is absoluut niet bedoelt als een bedreiging, veel meer als "openheid van zaken" dat men weet waar men aan toe is. Gewoon; "Dit gebeurd er als je dat doet, dan weet je dat."

HTML ? HTML heb je soms gewoon nodig, FAQ'jes, modbreaks, soms een geintje. Doen we dat om te pesten ? Nee. In ieder geval niet bewust.

Aannames zijn fataal.

• The Legend
  • Laatst online: 23:40

The Legend

*Plop*

Zal al wel gezegt zijn denk ik maar:

Kinderachtig beleid is een reactie op kinderachtig gedrag. Sim-Pel.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Thunder
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 00:17 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik viel ook niemand aan :) ik constateerde het alleen... en het is waar dat iemand van 12 volwassener kan overkomen en zelfs kan zijn als iemand van 30, maar om ff een voorbeeld te noemen, als jij een nieuwe computer zou kopen in een winkel, wordt jij dan liever geholpen door een betweterig jongetje van 14 dan door een gozert van 22 ofzow? maar discussie is nie eg belangrijk aangezien blijkt dat ik er volledig naastzat :+
Nouw 14-jarige tweaker of mn vader van 43. Geen moeilijke keus aangezien 40+'ers over het algemeen minder van puters weten dan 14-jarige tweakers.
Wrom eigenlijk altijd 14-jarigen? Bij Drome ook al '15-jaar of ouder' :( Nu kijken of ik er in kan komen omdat vriend van me organisator kent :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 06 december 2001 15:46 schreef The Legend het volgende:
Zal al wel gezegt zijn denk ik maar:

Kinderachtig beleid is een reactie op kinderachtig gedrag. Sim-Pel.
Mjah, dat is deels wel waar ja. Maar ik hoop dat het principiele topics sluiten zoals nu gebeurt, niet voor altijd nodig zal zijn...

Want dat is het enige in het beleid nu, wat inderdaad onder kinderachtig kan vallen. En misschien de extreem strenge regels in de HK. Maar dat komt inderdaad door bovenstaande quote van The legend...
Op donderdag 06 december 2001 16:18 schreef Thunder het volgende:

[..]

Nouw 14-jarige tweaker of mn vader van 43. Geen moeilijke keus aangezien 40+'ers over het algemeen minder van puters weten dan 14-jarige tweakers.
Wrom eigenlijk altijd 14-jarigen? Bij Drome ook al '15-jaar of ouder' :( Nu kijken of ik er in kan komen omdat vriend van me organisator kent :)
Het ging hier dan niet om kennis, maar om discussie niveau en begrip voor sommige regels en het niet altijd overal tegen elke prijs op tegenin gaan enzo :).

Er zijn ook goed 14 jarigen (ZEG! ik ben ook 14 geweest :P O-)).

• Morgoth
De vergelijking van een groot forum == grote FAQ klopt niet helemaal hoor.

Ik mag toch hopen dat het wetboek van de VS 20x dikker is als alle faq's en policies van GoT bijelkaar. Als ik alleen al kijk wat m'n vader aan wetboeken over belasting heeft kan kunnen de faq's van got daar 100x een rondje in draaien.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 06 december 2001 17:47 schreef morgoth het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat het wetboek van de VS 20x dikker is als alle faq's en policies van GoT bijelkaar. Als ik alleen al kijk wat m'n vader aan wetboeken over belasting heeft kan kunnen de faq's van got daar 100x een rondje in draaien.
Hij bedoelt in vergelijking met Nederland.... mafkees :7 :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• IceStorm

IceStorm

Overigens, leeftijd maakt echt helemaal NIKS uit. Gedrag is alles bepalend imho.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 06 december 2001 18:18 schreef IceStorm het volgende:
Overigens, leeftijd maakt echt helemaal NIKS uit. Gedrag is alles bepalend imho.
psies

• Agent-X
  • Niet online
Nietes! :P

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45
Op donderdag 06 december 2001 18:18 schreef IceStorm het volgende:
Overigens, leeftijd maakt echt helemaal NIKS uit.
Dat is niet helemaal waar. Je hebt gelijk dat een individu van 14 veel 'volwassener' kan overkomen dan iemand van bijv. 30, maar ik durf te wedden dat een ongemodereerd forum met 1000 14-jarigen een grotere zooi wordt dan hetzelfde forum met 30-jarigen (qua kinderachtig gedrag, flames, trolls en zaken die niet bij de normale fatsoensnormen horen). Dus in het algemeen denk ik dat een volwassene zich volwassener gedraagt dan een puber (gek he :P).

Mensen in de puberleeftijd hebben over het algemeen nou eenmaal een grotere drang om grenzen af te tasten en zich willen verzetten tegen de regels enzo.

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 06 december 2001 18:59 schreef sewer het volgende:
Mensen in de puberleeftijd hebben over het algemeen nou eenmaal een grotere drang om grenzen af te tasten en zich willen verzetten tegen de regels enzo.
Klopt, maar ik/we gaan mensen niet op leeftijd beoordelen. Dat mensen van 11 vaak kinderachtiger zijn dan mensen van 34 is op zich 'logisch' maar dus niet het geen dat uit maakt.
Ik volg je op zich wel hoor, hoop dat je dat bij mij ook doet ;)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 10:29 schreef dennisdotcom het volgende:

Javascript zijn nóg leuker >:)
Jij krijgt dus nooit HTML rechten. :P

Even een loopje maken die een pop-up laat zien - of eentje die allemaal vensters opent. :{ Ik denk dat dat soort ultrafoute grappen toch wel een van de voornaamste redenen waren voor het uitzetten van HTML voor de gewone gebruikers.

• The Legend
  • Laatst online: 23:40

The Legend

*Plop*

Op donderdag 06 december 2001 16:19 schreef JvS het volgende:

[..]

Mjah, dat is deels wel waar ja. Maar ik hoop dat het principiele topics sluiten zoals nu gebeurt, niet voor altijd nodig zal zijn...

Want dat is het enige in het beleid nu, wat inderdaad onder kinderachtig kan vallen. En misschien de extreem strenge regels in de HK. Maar dat komt inderdaad door bovenstaande quote van The legend...
[..]

Het ging hier dan niet om kennis, maar om discussie niveau en begrip voor sommige regels en het niet altijd overal tegen elke prijs op tegenin gaan enzo :).

Er zijn ook goed 14 jarigen (ZEG! ik ben ook 14 geweest :P O-)).
Helemaal mee eens, je kan wel gaan klagen over het beleid maar zolang er nog een grote groep rondloopt die "nog al eens" zulk gedrag vertoont, is het niet anders :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Pagina: 1